Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Modelos e teorías lingüísticas e a súa aplicación á lingua inglesa Código 613505007
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Crespo Garcia, Maria Begoña
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
Profesorado
Crespo Garcia, Maria Begoña
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Esta materia ofrece aos alumnos unha visión dos principais modelos lingüísticos e as suas metodoloxías.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución
2. Marcos teóricos Formais
3. Marcos teóricos funcionais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 25 25
Discusión dirixida 7 4 11
Actividades iniciais 3 3 6
Prácticas a través de TIC 0 15 15
Aprendizaxe colaborativa 3 2 5
Mapa conceptual 1 5 6
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Os estudantes terán que facer as lecturas básicas indicadas que lles permitirám levar a cabo as demáis tarefas.
Discusión dirixida Os estudantes serán confrontados a preguntas de carácter xeral co obxecto de dar pé a unha discusión na aula. Terán que apoiar os seus argumentos nas lecturas feitas e nas explicacións da profesora.
Actividades iniciais A partir das lecturas e as explicacións da profesora os estudantes terán que responder a preguntas breves de carácter oral na aula. As súas intervencións serán consideradas participación na aula.
Prácticas a través de TIC Elaboración de cuestionarios, recensións e outras actividades que serán entregadas a través da plataforma educativa da UDC.
Aprendizaxe colaborativa Elaboración e presentación de aspectos concretos de cada tema que se farán en parellas.
Mapa conceptual Os estudantes irán elaborando un mapa conceptual a través dunha ferramenta informática ao longo do curso. O devandito mapa será entregado en formato PDF ao final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Actividades iniciais
Prácticas a través de TIC
Descrición
Toas as actividades que requiran atención personalizada terán un seguimento por parte da profesora tanto no seu gabinete en horas de atenión ao estudantado como a través do correo electrónico e da plataforma educativa da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Mapa conceptual 20
Discusión dirixida 10
Prácticas a través de TIC Trabajos del curso (orales o escritos) 70
 
Observacións avaliación

Participationactiva en clase: 10%
Trabajos del curso (orales o escritos): 70%
Mapa conceptual/test:20%


Fontes de información
Bibliografía básica

Benson, James D., Michael J. Cummings, William S. Greaves, eds. 1988. Linguistics in a Systemic Perspective. Amsterdam: John Benjamins.

Brown, Keith, ed. 2006. The Encyclopedia of Language and Linguistics, 2nd ed. Oxford: Elsevier.

Butler, Christopher S. 2006. "Functionalist theories of language". In Keith Brown, ed. The Encyclopedia of Language and Linguistics, Vol. 4: 696-704.

Cook, Vivian J. & Mark Newson. 2007 [1996]. Chomsky's Universal Grammar. An introduction. Oxford: Wiley-Blackwell.

Croft, William & D. Alan Cruse. 2004. Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Evans, Vyvyan & Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics. An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Goldberg, Adele E. 1995. Constructions: A construction grammar approach to argument structure. Chicago: University of Chicago Press.

Ibarretxe-Antuñano, Iraide & Javier Valenzuela, eds. 2012. Lingüistica Cognitiva. Barcelona: Anthropos.

Kager, René. 1999. Optimality Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy, John J. 2002. A Thematic Guide to Optimality Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar. A basic introduction. Oxford: Oxford University Press.

Taylor, John R. 2002. Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías