Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Modelos de interpretación literario-cultural nos países de fala inglesa Código 613505008
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Profesorado
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Web
Descrición xeral La mujer en la literatura inglesa:
• Imágenes de mujeres en la literatura inglesa.
• Análisis de textos escritos por mujeres en la literatura inglesa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A12 E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Familiarizarse cos estudos de literatura inglesa e a muller mediante a aplicación de novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais, en particular os estudios de xénero e os feminismos. AI9
AI10
AI11
AI12
BI1
BI2
BI4
BI6
BI8
BI9
Integrar coñecementos de diferentes correntes críticas AI9
AI10
AI11
AI12
AI13
BI1
BI2
BI4
BI8
BI9
Ser responsables e estar na aula con actitude receptiva e saber argumentar as opinións BI3
BI10
BI11

Contidos
Temas Subtemas
1. O longo século XVIII: Ficción
2. O longo século XVIII: Xornalismo e ensayo
3. A narrativa victoriana
1.1. Novela versus Romance
1.2. Crónicas de escándalo
1.3. Romans à clef ou novelas en clave
1.4. Bildungsroman
1.5 Delariviere Manley, Eliza Haywood, Sarah Fielding, Frances Sheridan
2.1. Delariviere Manley, Eliza Haywood, Charlotte Lennox
2.2. Mary Astell, Mary Wollstonecraft
3.1. George Eliot

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B6 B8 0 24 24
Discusión dirixida A12 B1 B4 B9 B11 7 5 12
Presentación oral B8 B9 B10 B11 2 3 5
Eventos científicos e/ou divulgativos A11 B2 B3 B6 2 2 4
Lecturas A11 B1 B3 0 20 20
Sesión maxistral A9 A10 A12 B6 10 0 10
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente)
Discusión dirixida Contribución acriva aos debates sobre temas propostos
Presentación oral Presentación oral na clase de análises de textos fixados
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia e informes sobre encontros relacionados co programa
Lecturas Lectura crítica de textos asignados
Sesión maxistral Descricin e análise crítica de textos e periodos estudiados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Discusión dirixida
Traballos tutelados
Presentación oral
Eventos científicos e/ou divulgativos
Lecturas
Descrición
O estudantado será titorizado para preparar os traballos, presentacións orais, as particicpacións nas discusións e en calquera outro aspecto relacionado coa materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A9 A10 A12 B6 Descripción e análises críticas dos textos e periodos estudiados. 10
Discusión dirixida A12 B1 B4 B9 B11 Contribución activa aos debates sobre temas propostos 20
Traballos tutelados A9 A10 A11 A12 A13 B2 B3 B6 B8 Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) 20
Presentación oral B8 B9 B10 B11 Presentación oral na clase das análises dos textos propostos 20
Eventos científicos e/ou divulgativos A11 B2 B3 B6 Asistencia e informes sobre os encontros relacionados coa asignatura 10
Lecturas A11 B1 B3 Lecturas criticas dos textos asignados 20
 
Observacións avaliación
<p>As persoas matriculadas a tempo parcial e que solicitasen e obtivesen dispensa académica deberán entregar as actividades avaliábeis nas condicións e nos prazos específicos que se establecerán a tal efecto e que o/a profesor/a comunicará a alumnado afectado no inicio do curso</p>

Fontes de información
Bibliografía básica Haywood, Eliza (2000). Fragments of Love in Excess, or The Fatal Enquiry. Hertfordshire, Canada: Broadview
Sheridan, Frances (1995). Fragments of Memoirs of Miss Sidney Bidulph. Oxford: OUP
Haywood, Eliza (1997). Fragments of Miss Betsy Thoughtless. Oxford: OUP; Hertfordshire, Canada: Broadview
Lennox, Charlotte (1989). Fragments of The Female Quixote. Oxford: OUP
Fielding, Sarah (2005). Fragments of The Governess. Hertfordshire, Canada: Broadview
Manley, Delariviere (1992). Fragments of The New Atalantis. Harmondsworth, Middlesex: Penguin
Wollstonecraft, Mary (1988). Sections of A Vindication of the Rights of Woman. New York: Norton;Oxford: OUP
Haywood, Eliza (1999). Selections from The Female Spectator. Oxford: OUP

Bibliografía complementaria (). .
Showalter, Elaine (1984). A Literature of their Own. London: Virago
Beetham, Margaret (1996). A Magazine of her Own?. London: Routledge
Lorenzo Modia, María Jesús (1998). Literatura femenina inglesa del siglo XVIII. A Coruña: UDC
Ballaster, Ros (1992). Seductive Forms. Women's Amatory Fiction from 1684 to 1740. Oxford: Clarendon
MacCarthy, B. G. (1994). The Female Pen. Cork: Cork UP
Italia, Iona (2005). The Rise of Literary Journalism in the Eighteenth Century. London: Routledge
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist. Oxford: Blackwell
Todd, Janet (1989). The Sign of Angellica. London: Virago
McDowell, Paula (1998). The Women of Grub Street.. Oxford: Clarendon
Shevelow, Kathryn (1989). Women and Print Culture. London: Routledge


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002
Literatura. cultura e xénero /613484019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías