Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Modelos de interpretación literario-cultural nos países de fala inglesa Código 613505008
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Profesorado
Lorenzo Modia, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.lorenzo.modia@udc.es
Web
Descrición xeral La mujer en la literatura inglesa:
• Imágenes de mujeres en la literatura inglesa.
• Análisis de textos escritos por mujeres en la literatura inglesa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A12 E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicación de conceptos e métodos da crítica Anglo-Americana ao análise literario e cultural AI10
AI12
BI1
BI2
BI5
BI13
Familiarizarse cos estudos de literatura inglesa e a muller mediante a aplicación de novos enfoques teóricos e críticos nos estudos literarios e culturais, en particular os estudios de xénero e os feminismos. AI9
AI10
AI11
AI12
BI1
BI2
BI4
BI6
BI8
BI9
Familiarizarse coas principais escolas de pensamiento crítico Anglosaxón dos séculos XX e XXI. AI9
AI10
AI11
AI12
AI13
BI1
BI2
BI4
BI8
BI9
Familiarizarse cos contextos sociais e ideológicos que permitiron a existencia dos diferentes enfoques da crítica contemporánea. Ser responsables e estar na aula con actitude receptiva e saber argumentar as opinións BI3
BI10
BI11

Contidos
Temas Subtemas
Revisión das principales escolas críticas literarias e culturais e a súa aplicación no mundo anglófono. Analizaranse as corrientes seguintes: debate sobre herencia clásica, historiografía e canon; New Criticism, Formalismo ruso, Estructuralismo, Narratoloxía, Postestructuralismo, Psicoanálise, teoría Marxista, Materialismo Cultural, New Historicism, Feminismos, estudos de xénero, Multiculturalismo, Etnocrítica, Postcolonialismo, Diáspora e Transnationalismo e Ecocrítica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados 0 24 24
Discusión dirixida 7 5 12
Presentación oral 2 3 5
Eventos científicos e/ou divulgativos 2 2 4
Lecturas 0 20 20
Sesión maxistral 9 0 9
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente)
Discusión dirixida Contribución acriva aos debates sobre temas propostos
Presentación oral Presentación oral na clase de análises de textos fixados
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia e informes sobre encontros relacionados co programa
Lecturas Lectura crítica de textos asignados
Sesión maxistral Descricin e análise crítica de textos e periodos estudiados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Discusión dirixida
Lecturas
Presentación oral
Eventos científicos e/ou divulgativos
Descrición
O estudantado será titorizado para preparar os traballos, presentacións orais, as particicpacións nas discusións e en calquera outro aspecto relacionado coa materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados Traballo escrito sobre textos primarios ou secundarios relacionados co programa (2.000 palabras aproximadamente) 20
Sesión maxistral Descripción e análises críticas dos textos e periodos estudiados. 10
Discusión dirixida Contribución activa aos debates sobre temas propostos 20
Lecturas Lecturas criticas dos textos asignados 20
Presentación oral Presentación oral na clase das análises dos textos propostos 20
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia e informes sobre os encontros relacionados coa asignatura 10
 
Observacións avaliación
<p>Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.</p><p>Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo.</p><p>Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado.</p><p>Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que&nbsp;demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Bloom, Harold. The Western Canon: The Books and School of the Ages. New York: Harcourt Brace, 1995.&nbsp;

Brydon, Diana, ed. Postcolonialism: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies. London and New York: Routledge, cop. 2000.&nbsp;

Cuddon, J. A. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. London: Penguin Books, 1999.

Eagleton, Terry and Drew Milne, Eds. Marxist Literary Theory: A Reader. Oxford: Blackwell, 1996.

Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Oxford: Blackwell, 1996.&nbsp;

Frassinelli, Pier Paolo, Ronit Frenkel, and David Watson, Eds. Traversing Transnationalism: The Horizons of Literary and Cultural Studies. Amsterdam and New York, NY : Rodopi, 2011.

Glotfelty, Cheryll, and Harold Fromm, Eds. The Ecocriticism Reader: Landmarks in Literary Ecology. Athens (Georgia): The University of Georgia Press, cop. 1996.

Green, Keith and Jill LeBiham. Critical Theory and Practice: A Coursebook. London and New York: Routledge, 2012.&nbsp;

Kurzweil, Edith and William Phillips, Eds. Literature and Psychoanalysis. New York: Columbia University Press, 1983.

Marzec, Robert T. An Ecological and Postcolonial Study of Literature. From Daniel Defoe to Salman Rushdie. London: Palgrave, 2007.

Onega, Susana &amp; José A. García Landa. Narratology: An Introduction. London: Longman, 1996.&nbsp;

Rice, Philip and Patricia Waugh, Eds. Modern Literary Theory: A Reader. London: Arnold, 2001.&nbsp;

Rooney, Ellen, Ed. The Cambridge Companion to Feminist Literary Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 2006.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Novos enfoques nos estudos literarios e culturais/613484002
Literatura. cultura e xénero /613484019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías