Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Adquisición e ensino do inglés Código 613505014
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Floyd Moore, Alan
Correo electrónico
alan.floyd@udc.es
Profesorado
Floyd Moore, Alan
Correo electrónico
alan.floyd@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Toda la información relativa tanto a esta materia como al resto del Máster la pueden encontrar en la dirección Web arriba señalada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
A2 E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística.
A3 E03. Capacidade de reflexionar sobre os factores que condicionan a aprendizaxe e a adquisición do inglés como lingua estranxeira.
A4 E04. Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación na lingüística inglesa.
A5 E05. Coñecemento dos estudos do inglés con fins específicos e as súas aplicaciónns a outras disciplinas.
A6 E06. Coñecemento dos estudos de variación e cambio lingüístico no ámbito anglófono.
A7 E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa.
A8 E08. Coñecemento do papel do inglés nos distintos medios de comunicación.
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A15 E15. Coñecer entornas laborais e profesionais onde o inglés ocupa un lugar relevante como medio e vehículo de expresión.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B12 CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
B14 CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses
B15 CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desenvolvemento das catro destrezas, con especial atención ás destrezas relacionadas coas presentacións orais. AI1
AI5
AI6
AI8
AI15
BI2
BI4
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
Utilización de recursos bibliográficos, incluíndo o acceso por Internet. AI4
AI10
BI8
BI9
BI13
BI14
Xestión do tempo de traballo e a organización dos recursos dispoñibles, establecendo prioridades, e identificando e corrixendo erros. AI7
AI10
BI3
BI10
BI13
BI14
BI15
Potenciación da capacidade para traballar en contornas cooperativas, pluridisciplinares e plurilingües. AI2
AI3
BI1
BI3
BI5
BI11
BI12
BI14

Contidos
Temas Subtemas
1. Applied Linguistics and the teaching of English.
Descrición:
Introdución ao curso. Prestarase atención a definicións de conceptos craves, e farase un breve repaso das principais disciplinas que se poden encadrar dentro da mesma.
1.1. Introduction. Second language learning and acquisition: definitions
1.2. Historical review of the study of second language acquisition.
Theories: Behaviorism, Universal Grammar (Innatism, Nativism), Krashen and the Monitoring Hypothesis, Input and Interaction, Social models, Cognitivism, Competence, Performance and Communicative Competence, Interlanguage, Language Transfer.
Practice: Second Language Teaching and Learning: Error Analysis, Stages in Second Language Acquisition; Proficiency.
2. Current issues in the teaching of English as a Foreign Language.
Descrición
Esta unidade servirá para familiarizar ao alumnado sobre as últimas tendencias no ensino do inglés con especial referencia á aproximación comunicativa. A continuación, presentaranse as achegas máis importantes do Marco Común Europeo con especial énfase nos distintos descriptores de referencia para cada unha das destrezas. Presentarase o Portfolio Europeo das Linguas.
2.1. New tendencies and approaches to the teaching of English.
2.1.1. The task-based and the Communicative Approach.
2.1.2. Content-based teaching (CLIL)
2.2. The Common European Framework for the teaching and learning of languages.
2.3. The European Language Portfolio (PEL)
3. Conducting research in Second Language Acquisition and Teaching.
Descrición
Daranse pautas para realizar investigación de carácter empírico no campo da adquisición e aprendizaxe do inglés. Enfoque especial no uso de bibliografía especializada, instrumentos de investigación e análise de datos.
4.1. Introduction.
4.2. Planning a project.
4.3. Research instruments: diaries, questionnaires, interviews, attitude scales, observation, surveys, etc.
4.4. Possible structure and organisation of a language learning project.
4.5. Practical task. The preliminary design of a research project.
4.6. Suggestions for further reading

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A7 A10 B12 B14 0 20 20
Aprendizaxe colaborativa A1 B6 B8 B10 B11 B13 0 15 15
Presentación oral A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 1 10 11
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 0 22 22
Seminario A4 A5 A8 B4 B5 6 0 6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Esixirase a lectura de artigos e capítulos que traten dos temas do curso.
Aprendizaxe colaborativa Os alumnos terán que realizar actividades en clase, en parellas e en grupos.
Presentación oral Os alumnos presentarán nuns 10 minutos os resultados do seu proxecto de investigación.
Investigación (Proxecto de investigación) Os alumnos realizarán un traballo de investigación dunhas 12 páxinas. Explicarase este traballo con máis detalle en clase.
Seminario Interacción cos compañeiros e co profesor para a realización de tarefas na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
O seminario consiste en intercambio de coñecementos adquiridos durante a investigación individual ou en grupo na aula.
O foro virtual consiste na investigación e intercambio de opinións de forma virtual.
O proxecto de investigación acerca da adquisición e ensino do inglés realizarase durante o curso de forma individual ou en grupo.
A presentación oral levará a cabo en clase e consiste en presentar os resultados da lectura e do estudo individual ou en grupo realizado polos alumnos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A4 A5 A8 B4 B5 Traballos durante o curso, baseadas nas sesións maxistráis e a leitura propia. 30
Aprendizaxe colaborativa A1 B6 B8 B10 B11 B13 Participación nas actividades de clase 10
Presentación oral A3 A4 A5 A6 B9 B14 B15 Presentación oral na aula, baseada no traballo de investigación e/ou leitura. 20
Investigación (Proxecto de investigación) A2 A15 B1 B2 B3 B7 B10 Realización dun traballo de investigación dunhas 20 páxinas de duración. 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Palacios Martínez, Ignacio M., Rosa Alonso, Mario Cal, Paula López Rúa e José Ramón Varela (2007). Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas. En Clave, Madrid
Lightbown, Patsy M. e Spada, Nina (1993). How Languages are Learned. Oxford University Press, Oxford
Harmer, Jeremy (1994). How to Teach English. Longman, Harlow
Ellis, Rod (2004). The Study of Second Language Acquisition. Oxford University Press, Oxford

Bibliografía complementaria Fernández Pérez, Milagros (ed.), (1996). Avances en Lingüística Aplicada. Servizo de Publicacións da Universidade, Santiago
Stern, H. (1983). Fundamental Concepts of Language Teaching. Oxford University Press, Oxford
Vez Jeremías, José Manuel (2000). Fundamentos lingüísticos en la enseñanza de lenguas extranjeras. Ariel, Barcelona
Skehan, Peter (1989). Individual Differences in Second Language Acquisition. Edward Arnold, Londres
Salaberri, Sagrario (1999). Lingüística Aplicada a la enseñanza de lenguas extranjeras. Servicio de Publicaciones de la Universidad, Almería
Brown, H. Douglas (1994). Principles of Language Learning and Teaching. Prentice Hall Regents, Englewood Cliffs, N. J
Muñoz, Carme (ed.), (2000). Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Ariel, Barcelona


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías