Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Literatura e diversidade cultural no ámbito anglófono Código 613505015
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Profesorado
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Toda la información relativa tanto a esta materia como al resto del Máster la pueden encontrar en la dirección Web arriba señalada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
An advanced introduction to the theoretical and historical contexts of the multiculturalism debate in the English-speaking world and its supporting methodological frameworks. The aim is to attain a working knowledge of and critical competence in the theories and debates that constitute the concept of the multicultural in the literature and culture of the English -speaking world via a focus on certain national, regional, and thematic domains that exemplify in their own specific ways cultural diversity in its different manifestations. In this case, the focus is on prose narratives, fictional and non-fictional of the United States, with a specific focus on the spatial representation of multicultural encounter and conflict. AI9
AI10
AI11
BI6
BI7
BI9
BI10
BI11

Contidos
Temas Subtemas
1. The Space of the Multicultural: defining/critiquing cultural diversity 1.1. Multiculturalism: definitions and doubts
1.2. Diversity and cultural identity
2. Making Space: Theories of Spatiality 2.1. Introduction to theories of space
2.2. Space and cultural identity
3. Reading American Space: John Wesley Powell and The Exploration of the Colorado River and Its Canyons 3.1. Space, exploration and American identity
3.2. Spatial representation, cultural imperialism and textuality in John Wesley Powell's exploration narrative
4. N. Scott Momaday's House Made of Dawn: space, identity and Native American place. 4.1. Native American space, Native American identity
4.2. Space, place, and language
5. Cormac McCarthy's Blood Meridian: imperial space and desert places 5.1. Spatial and cultural imperialism in McCarthy
5.2. Desert spaces and the culture of emptiness

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A11 B11 4 4 8
Estudo de casos A10 B7 B10 8 14 22
Presentación oral B9 1 8 9
Traballos tutelados A10 B7 B10 B11 0 20 20
Actividades iniciais A9 B6 4 4 8
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Discusión en seminario dos textos primarios e as materias teóricas
Estudo de casos Analise e debate dos textos primarios e teóricos en seminario
Presentación oral Presentación de traballos individuáis de aspectos concretos das obras de leiture escollidos en consulta co profesor
Traballos tutelados Elaboración de un traballo de investigación en forma de ensaio
Actividades iniciais Introducción ós conceptos teóricos que se manexara´n no seminario

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Personal tutorials with the supervisor in order to guide the student's reading and her research work.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 B7 B10 B11 Personal research in the shape of a written essay on a topic chosen in consultation with the teacher 60
Estudo de casos A10 B7 B10 Class participation required in all activities of the seminar. 20
Presentación oral B9 Individual presentation encouraging participation by other students 20
 
Observacións avaliación

To be eligible for evaluation you must pass all required work (class participation, oral presentation, essay). You may not be absent without leave for more than 2 sessions otherwise you will be given a NP (non presentado) as your final mark.


Fontes de información
Bibliografía básica

Primary sources:

Powell, John Wesley. The Exploration of the Colorado River and Its Canyons. 1875. New York: Penguin, 2003.

Momaday, N. Scott. House Made of Dawn. 1968. New York: HarperPerennial, 2010

McCarthy, Cormac. Blood Meridian. 1985. New York: Vintage, 1992

Bibliografía complementaria

All secondary materials and critical bibliographies will be provided before the course begins, preferably during the first semester. It will be posted on the course Moodle page several months before the seminar takes place.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

All primary readings must be made before the seminar actually begins so that fruitful discussion between all members of the seminar can be possible. All required secondary readings will be made available several months beforehand via the course Moodle page.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías