Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Movementos literarios e culturais dos países de fala inglesa Código 613505016
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Toro Santos, Antonio Raul de
Correo electrónico
antonio.toro.santos@udc.es
Profesorado
Toro Santos, Antonio Raul de
Correo electrónico
antonio.toro.santos@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral To analyse texts belonging to different periods in English literature

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI10
BI7
BI10
GO1,GO”, GO$,GO5.GO6,EO9,EO10,EO11,EO13 AI9
BI6
BI11
AI11
BI9
AI13

Contidos
Temas Subtemas
3.-Shakespeare. Análise crítico de Shakespeare e o entorno cultural isabelino.
1.-Introducción a periodización na literatura inglesa. Atención especial a un periodo e movemento que se seleccionará.
2.-Chaucer. Análise da obra de Chaucer.
4.-Contemporary poetry. Os movementos culturais e poéticos dos séculos XX e XXI.
Advanced research within the field of cultural and literary studies in the Anglophone world. Through the study of a wide variety of literary and cultural readings which are representative of geographical backgrounds and historical periods, students are offered the possilibity of analysing and discussing the overall periodization of Anglophone literatures (i.e., the Renaissance, Romanticism, Realism and Naturalism, Modernism, Postmodernism) as well as the dominant ideological and cultural patterns in each period and geographical context which give rise to such literary productions (i.e., social fiction in the Great Depression, existentialism and Theatre of the Absurd in the postwar years, the rewriting of history and identity within Postcolonial literatures, self-reflexivity and cultural parody in the postmodern era, etc.).

Via an applied, practical methodology, the complex interrelations between artistic and literary creation, critical theory and reader reception, and cultural and sociopolitical trends will be discussed as determining factors in the formation and ongoing evolution of literary canons in the Anglophone world.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A9 A10 10 20 30
Sesión maxistral A11 A13 5 20 25
Proba de ensaio B6 B7 B9 B10 B11 3 15 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Exposición das diferentes lecturas e discusión cos alumnos.
Sesión maxistral Presentación do profesor.
Proba de ensaio Traballos e ensaios dos alumnos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de ensaio
Descrición
Orientación cara á elaboración e presentación dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A11 A13 Puntuarase a asistencia do alumnado as sesións e a súa participación. 20
Proba de ensaio B6 B7 B9 B10 B11 Ensaio final longo. 60
Seminario A9 A10 Ensaios e outras actividades na clase. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica VV.AA. (2010). The Cambridge Companion to British Literature. Cambridge: CUP
Balshaw, Maria and Liam Kennedy, eds. (2002). Urban Space and Representation. London: Penguin
Amigoni, David (2011). Victorian Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press
Amigoni, David. Victorian Literature. Edinburgh : Edinburgh University Press,  2011.

The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge ; New York. Cambridge University Press, 2010.

Victorian Literature. Balshaw, Maria and Liam Kennedy, eds. Urban Space and Representation. London:Pluto, 2000. Benjamin, Walter. The Arcades Project. Cambridge: Harvard UP, 2002.

Bradbury, Malcolm and James MacFarlane. Modernism. London: Penguin, 1991.

Brooker, Peter. Modernity and Metropolis:Writing, Film and Urban Formations New York: Palgrave, 2002.

Andrew Thacker, eds. Geographies of Modernism : Literatures, Cultures, Spaces . New York: Routledge, 2005.

Brown Tindall, George and David E. Shi. America: A Narrative History, vol. 2. New York: Norton, 1996.

Carter, Ronald. The Routledge History of Literature in English Britain and Ireland. London: Routledge, 1997.

Caws, Mary Ann, ed. City Images: Perspectives from Literature, Philosophy and Film. Amsterdam: Gordon and Breach, 1991.

Clarke, Graham. The American City. New York: Helm, 1997.

The American City: Literary Sources and Documents. Robertsbridge: Helm, 1997.

Cuerkovich, A. Mixed Feelings Feminism,1992

Donald, James. Imagining the Modern City. Minneapolis: U of Minnesota P, 1999

Hand, Derek. A History of the Irish Novel: from 1665 to 2010. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2011.

Henkin, David M. City Reading. New York: Columbia UP, 1998.

Hurm, Gerd. Fragmented Urban Images: The American City in Modern Fiction from Stephen Crane to Thomas Pynchon. New York : Peter Lang, 1991

Hughes, W. Maniac in the Cellar, 1980. Legates, Richard T. The City Reader. London: Routledge, 2003.

Lehan, Richard. The City in Literature: An Intellectual and Cultural History. Berkeley:U of California P, 1998.

Lombardo, Patrizia. Cities, Words and Images:From Poe to Scorsese. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2003.

Miller, D.A. Cage aux Folles,1980 Pike, Burton. Image of the City in Modern Literature. New Jersey: Princeton, UP. 1981.

Shail, Andrew. The Cinema and the Origins of Literary Modernism. New York: Routledge, 2012

Shiel, Mark. Screening the City . London: Verso, 2003.

Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Virago, 1982.

Tillotson, K. The Woman in White, 1969

Williams, Raymond. The Country and the City. London: Chatto, 1973.

Woodward Smith, Elizabeth. Diccionario de referencias culturales en la literatura inglesa. Santiago de Compostela: Universidade de A Coruña, Departamento de Filología Inglesa, 2002.

Young, Tory. Studying English Literature : A Practical Guide. Cambridge ; New York: Cambridge University Press, 2008.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías