Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Negociacións textuais e culturais nos países de fala inglesa Código 613505020
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2013)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Clark Mitchell, David Mitchell
Correo electrónico
david.clark@udc.es
Profesorado
Clark Mitchell, David Mitchell
Correo electrónico
david.clark@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Tipo A Coñecer o contexto histórico e cultural no que xurdan os traballos literarios. AI9
AI10
AI11
AI13
BI6
BI7
BI9
BI10
BI11
Coñecer e practicar técnicas de analise literaria AI9
AI10
AI11
AI13
BI6
BI7
BI9
BI10
BI11
Coñecer a evolución da literatura inglesa AI9
AI10
AI11
AI13
BI6
BI7
BI9
BI10
BI11
Coñecer a evolución da cultura inglesa AI9
AI10
AI11
AI13
BI6
BI7
BI9
BI10

Contidos
Temas Subtemas
1. A novela no século XVIII. The Novel in the 18th Century.



2. A poesía romántica.







3. A novela no século XIX.



4. Literatura inglesa 1901-1939.


5. Literatura inglesa 1940-1979.


6. A literatura inglesa 1980-2010.
1.1. The Birth of the Novel in the English Language.
1.2. Swift, Defoe and Sterne.
Readings: Passages from Gulliver's Travels, Moll Flanders and A Sentimental Journey.

2.1. Romanticism in the British Isles.
2.2. Early Romanticism.
2.3. Romanticism and the Novel.
2.4. Later Romantic Poets.
Readings: Poems by Blake, Wordsworth, Coleridge, Burns, Keats, Shelley, Byron; Extracts from Frankenstein and Ivanhoe.

3.1. Jane Austen
3.2. The Brontës.
3.3. George Eliot.
3.4. Charles Dickens and the rise of popular literature.
3.5. Thomas Hardy.
Reading: Extracts from Emma, Wuthering Heights, Middlemarch, Hard Times and Jude the Obscure. Students will be expected to read at least one of these novels in its entirety.

4.1. Literature in the English Language at the beginning of the 20th century.
4.2. Lawrence.
4.3. Modernism in Prose.
4.4. Modernism in Poetry.
Readings. Poems by Owen and Sassoon. Extracts from Women in Love, Mrs Dalloway and Dubliners. Extracts from Selected Poetry of TS Eliot.




5.1. Orwell
5.2. From post-war transition to consumer society: literature and the changing world.
5.3. Poetry: Dylan Thomas, D. Dunn, P. Larkin, S. Smith
5.4. Stoppard and the English Theatre.
Readings: Extracts fom 1984, Look Back in Anger, Rosencratz and Guildenstern Are Dead, The French Lieutentenant's Woman. Extracts from poetry and prose works from the period.


6.1. Contemporary prose.
6.2. Contemporary Verse.
Readings: Selected extracts from The Trick is to Stop Breathing, London Fields, Trainspotting, Atonement.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A9 A10 A11 A13 B6 B7 B9 B10 B11 18 18 36
Traballos tutelados A9 A10 A11 A13 B6 B7 B9 B11 0 30 30
Sesión maxistral A9 A10 10 10 20
Seminario A11 A13 B6 B11 10 5 15
Lecturas A9 A10 B9 B10 0 45 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate na clase. Require lecturas previas.
Traballos tutelados Traballos individuais ou en grupo pequeno.
Sesión maxistral Explicación de temas.
Seminario Discusión en maís profundidade de temas. Realizaránse en grupo reducido para favorecer a participación de todas/os.
Lecturas Leer os textos do corpus (obras ou fragmentos)

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado deberá preparar traballos individuais e por grupos sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A11 A13 B6 B11 Ver sesión maxistral 30
Sesión maxistral A9 A10 Duas probas (unha hacia metade do curso; outra na data asignada para o exame final) nas que o alumnado deberá amosar o seu dominio nos contidos e destrezas traballados nas sesión maxistrais e tamén nos grupos reducidos e semanarios. Deberase acadar unha cualificación mínima de 4 sobre 10 en cada unha das duas probas para que a nota resultante poida ser sumida á obtida no resto das actividades avaliables 30
Lecturas A9 A10 B9 B10 Haberá "tests" de lectura para incentivar o esforzo cotiá da lectura. 10
Traballos tutelados A9 A10 A11 A13 B6 B7 B9 B11 Traballos puntuables de diverso tipo. 20
Discusión dirixida A9 A10 A11 A13 B6 B7 B9 B10 B11 O profesor valorará o traballo dos estudantes a diario e o seu compromiso. Teráse en conta a participación activa e a atención prestada. 10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford. Blackwell
Novak, Hunter, McKeon, Zimmerman y Todd (2000). Eighteenth-Century Fiction 12, 2-3 (2000), Monográfico “Reconsidering the Rise of the Novel”. . USA
Probyn, Clive T. (1987). English Fiction of the Eighteenth Century, 1700-1789 . Londres y Nueva York: Longman
Probyn, Clive T., (1984). English Poetry. Londres. Longman
Galván Reula, Juan F. (1988). Formas nuevas en la ficción británica: David Lodge, Ian McEwan y Salman Rushdie. La Laguna: Univ. de La Laguna
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca. Ediciones Colegio de España
Hidalgo Andreu, Pilar (1978). La ira y la palabra. Teatro inglés actual . Madrid. Cupsa
Onega, S. & J. A. García Landa (eds) (1996). Narratology: An Introduction. Londres: Longman
Hayman, David (1987). Re-Forming the Narrative: Toward a Mechanics of Modernist Fiction . Ithaca y Londres. Cornell UP
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford. O.U.P.
Bobes Naves, Carmen (1987). Semiología de la obra dramática . Madrid. Cátedra
Yolton, John, et al (eds.) (1991). The Blackwell Companion to the Enlightenment . Oxford. Blackwell
Marcus, L. and Nicholls, P. (eds). (2005). The Cambridge History of Twentieth-Century English Literature . Cambridge. Cambridge Univ Press
Day, G. y Keegan, B. (eds) (2009). The Eighteenth-Century Literature Handbook . Londres. Continuum
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Greenblatt, Stephen, et al (eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period through the Twentieth Century . Nueva York: Norton
Greenblatt, Stephen, et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age . Nueva York. Norton
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen . Oxford. Blackwell
Warwick, A. & Willis, M. (eds) (2005). The Victorian Literature Handbook . Londres. Continuum


Readings:

Passages from Gulliver's Travels, Moll Flanders and A Sentimental Journey.
Poems by Blake, Wordsworth, Coleridge, Burns, Keats, Shelley, Byron; Extracts from Frankenstein and Ivanhoe.
Extracts from Emma, Wuthering Heights, Middlemarch, Hard Times and Jude the Obscure. Students will be expected to read at least one of these novels in its entirety.
Poems by Owen and Sassoon. Extracts from Women in Love, Mrs Dalloway and Dubliners. Extracts from Selected Poetry of TS Eliot.
Extracts fom 1984, Look Back in Anger, Rosencratz and Guildenstern Are Dead, The French Lieutentenant's Woman. Extracts from poetry and prose works from the period.
Selected extracts from The Trick is to Stop Breathing, London Fields, Trainspotting, Atonement. Students will be expected to read at least one of these novels in its entirety.

Students will be provided with all extracts at the beginning of the course. The novels to be read in their entirety must be acquired by students. Details will be given at the beginning of the course.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005
Literatura Inglesa 1/613G03010

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías