Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Discurso literario e sociedade nos países de fala inglesa Código 613505103
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Profesorado
Barros Grela, Eduardo
Correo electrónico
eduardo.barros@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Toda a información relativa tanto a esta materia como ao resto do Mestrado pódese atopar no enderezo Web arriba sinalado.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa.
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A12 E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Recoñecer as características particulares de textos de tipo diverso e resolver as dificultades de interpretación crítica e análise que son pertinentes en cada caso AI7
AI9
AI10
BI1
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos literarios dentro do ámbito da sociedade contemporánea AI7
BI2
BI3
BI4
Ser capaz de situar a relevancia dos discursos fílmicos dentro do ámbito da sociedade contemporánea AI7
BI2
BI3
BI4
Coñecer as diferentes correntes críticas relacionadas coa teoría cultural contemporánea. AI7
AI12
BI7
BI10
Participar activamente nas explicacións presentadas polo profesorado AI12
BI9
BI11
Producir liñas de pensamento crítico sobre a sociedade contemporánea a partir de lecturas de discursos fílmicos e literarios AI7
AI13
BI11

Contidos
Temas Subtemas
The course tackles the relations between literature and society, placing special emphasis on the political and socio-historical contexts. Likewise, the more relevant ideological and inter-textual
relations—and also the main aesthetic aspects—will be considered when analysing and/or discussing literary (con)texts of the English-speaking world.
1. Introduction: “Narratives of the Body” • Chuck Palahniuk: “Guts”
• Coco Fusco: Only Skin Deep. Changing Visions of the American Self
• Sean Baker: Tangerine
• Chuck Palahniuk: Invisible Monsters (Ch. 1-3)
2. “Narratives of Space” • Junot Díaz: The Brief Wondrous Life of Oscar Wao (Episode One, in Part I: “Ghetto Nerd at the End of the World”).
• Fredric Jameson: The Cultures of Globalization (3-21: “Beyond Eurocentrism”).

Optional:
• Jessica Abel: La Perdida (3-61).
• Ryan Murphy: Pose (Episode 1).
3. “Discourses of Abjection” • Kathy Acker: Great Expectations (5-36)
• Julia Kristeva: Powers of Horror (1-31)

Optional:
• Laura van der Berg: The Third Hotel
• Judith Butler: Bodies that Matter (“Critically Queer” and/or “Gender is Burning”)
4. “Discourses of Violence” • Jack Halberstam: Countersexual Manifesto
• Elizabeth Acevedo: The Poet X

Optional:
• Hannah Arendt: On Violence (selection)
• Guillermo Gómez-Peña: Dangerous Border-Crossers (22-47)
5. “Pre-Trauma Dystopias” • Paul Auster: Travels in the Scriptorium 1-51
• Jean Baudrillard: Simulacra and Simulation (selection)

Optional:
• Margaret Atwood: Oryx and Crake (Chapters 1 & 2)
• Slavoj Zizek: Welcome to the Desert of the Real
6. “Heterotopic Discourses and the ‘Non City’” • Charles Bukowski: Tales of Ordinary Madness (selection)
• Mike Davis: City of Quartz (19-62)

Optional:
• David Lynch: Lost Highway
• Edward Soja: Seeking Spatial Justice (13-30)
7. “Immersion Narratives” • Siri Hustvedt: The Blindfold (selection)
• Lydia Davis: Can't and Won't (selection)

Optional
• Bruce Straley. The Last of Us
• Mark J. P. Wolf. The Routledge Companion to Video Game Studies (selection)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A7 A9 A12 9 29 38
Presentación oral A10 B1 B3 B7 B9 5 10 15
Traballos tutelados A13 B2 B4 B7 B10 B11 0 20 20
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario En cada sesión o alumnado deberá levar os textos propostos lidos e pensados. A dinámica da clase consistirá nun debate dirixido polo profesor no que o estudantado deberá participar activamente.
Presentación oral O alumnado abrirá a discusión de cada sesión mediante unha pequena presentación relacionada cos textos que correspondan para cada sesión.
Traballos tutelados Coa supervisión do profesor, o alumnado producirá un traballo de investigación.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
Discusión previa co profesor para delimitar tema e enfoque, e desenvolvemento crítico do tema proposto.

Guía das diferentes sesións de clase.

O profesorado evaluará as presentacións e os traballos durante o cuadrimestre. O alumnado debe ter en conta os comentarios do profesor para as súas próximas presentacións e traballos.

O alumnado debe facer uso das horas de titorías do profesorado, tanto para asesoramento individual como para a avaliación do progreso na asignatura.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A7 A9 A12 Traballo virtual, participación crítica na clase e colaboración activa nas discusións. 30
Traballos tutelados A13 B2 B4 B7 B10 B11 Traballo de análise e crítica sobre al menos un dos textos discutidos na clase. Existe a posibilidade de articular ese(s) texto(s) con outros non discutidos na clase, sempre co consentemento previo do profesor. 50
Presentación oral A10 B1 B3 B7 B9 Presentación crítica dun tema derivado dalgún (ou, preferiblemente, varios) dos textos propostos para cada sesión. A presentación non será puramente descriptiva, senón que aportará unha visión particular e subxectiva do alumnado que estea encargado da presentación. 20
 
Observacións avaliación
<p>Dado o carácter semi-presencial do título, a
asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e
concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando
as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no
título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías
docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida
ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.</p><p>

Quen
teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de
permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade
de xullo.</p><p>

Quen
non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou
superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación
de Non Presentado.</p><p>

Quen non aprobe na primeira oportunidade terá á posibilidade da oportunidade
de xullo, na que cada estudante terá que&nbsp;demostrar ter acadadas as
competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios
convidos que poidan suplir o resto das actividades.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Arendt, Hannah: On Violence (selection)

Barrett, Michèlle:&nbsp;The Politics of Truth

Baudrillard, Jean: Simulacra and Simulation (selection)

Butler, Judith: Bodies that Matter (“Critically Queer” and/or “Gender is Burning”)

Coco Fusco: Only Skin Deep. Changing Visions of the American Self

Davis, Mike:&nbsp;City of Quartz

Gómez-Peña, Guillermo:&nbsp;Dangerous Border-Crossers&nbsp;(22-47)

Haraway, Donna:&nbsp;A Cyborg Manifesto

Harvey, David:&nbsp;Rebel Cities

Jameson, Fredric: The Cultures of Globalization

Kristeva, Julia:&nbsp;Powers of Horror

Ticineto Clough, Patricia, ed.: The Affective Turn

West, Cornel: Race Matters

Wolf, Mark J. P. The Routledge Companion to Video Game Studies (selection)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías