Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Modelos e teorías lingüísticas e a súa aplicación á lingua inglesa Código 613505105
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Crespo Garcia, Maria Begoña
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
Profesorado
Crespo Garcia, Maria Begoña
Correo electrónico
begona.crespo.garcia@udc.es
Web http://https://www.udc.es/grupos/muste/
Descrición xeral Esta materia ofrece aos alumnos unha visión dos principais modelos lingüísticos e as suas metodoloxías.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
A4 E04. Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación na lingüística inglesa.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
BI6
BI7
BI9
BI10
AI1
AI4

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución
2. Marcos teóricos Formais
3. Marcos teóricos funcionais, cognitivos e de gramática constructivista.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A4 A1 0 36.5 36.5
Mapa conceptual B7 0 9 9
Prácticas a través de TIC A1 B6 B7 15 5 20
Presentación oral B9 1 9 10
Proba de resposta breve A4 A1 B10 1 9 10
Proba obxectiva A1 A4 B6 B7 2 22 24
Actividades iniciais B6 1 0 1
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas As lecturas corresponden a textos descriptivos dos diferentes modelos lingüísticos.
Mapa conceptual Elaboración do mapa mental da asignatura contendo conceptos, datas, movementos e nomes de autores.
Prácticas a través de TIC Realización de diversas tarefas como exercicios, procura de información, etc.
Presentación oral Presentación na aula dun determinado modelo lingüístico.
Proba de resposta breve Test de coñecemento na metade do curso.
Proba obxectiva Realización dunha proba mixta con preguntas de resposta breve e non tan breve.
Actividades iniciais Actividades para romper o xeo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Mapa conceptual
Descrición
Titorías individualizadas para garantir que o alumno comprende a tarefa a realizar.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Mapa conceptual B7 Elaboración do mapa mental da asignatura contendo conceptos, datas, movementos e nomes de autores. 20
Proba obxectiva A1 A4 B6 B7 Realización dunha proba mixta con preguntas de resposta breve e non tan breve. 50
Proba de resposta breve A4 A1 B10 Test de coñecemento na metade do curso. 15
Presentación oral B9 Presentación na aula dun determinado modelo lingüístico. 15
 
Observacións avaliación

Dado o carácter semi-presencial do título, a asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.

Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo.

Avaliación en xullo: exame escrito (100%)

Estudantes a tempo parcial con dispensa académica teñen que contactar coa profesora ao inicio do curso para facer os axustes necesarios nas actividades da materia.

E OBRIGATORIO DEMOSTRAR UN C1
DE INGLÉS (MCERL). PODERÍASE SUSPENDER A ASIGNATURA SI NON SE DEMOSTRA ESE
NIVEL DE COMPETENCIA A TRAVÉS DO TRABALLO DE CURSO. 

Os traballos escritos poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas,plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contrao plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dosestudos de grao e mestrado universitario). Turnitin recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/apropio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiaislocalizados en Internet.


Fontes de información
Bibliografía básica

Archangeli, Diana. 1997. “Optimality Theory: An introduction to linguistics in the 1990's”. In Diana Archangeli & D. Terence Langendoen, eds. Optimality Theory: An overview. Oxford: Blackwell, 1-32.

Benson, James D., Michael J. Cummings & William S. Greaves, eds. 1988. Linguistics in a Systemic Perspective. Amsterdam: John Benjamins.

Brown, Keith, ed. 2006. The Encyclopedia of Language and Linguistics, 2nd. ed. Oxford: Elsevier.

Butler, Christopher S. 2006. “Functionalist theories of language”. In Keith Brown, ed. The Encyclopedia of Language and Linguistics, Vol. 4. Oxford: Elsevier, 696-704.

Cook, Vivian J. & Mark Newson. 2007 [1996]. Chomsky's Universal Grammar. An introduction. Oxford: Wiley-Blackwell.

Croft, William & D. Alan Cruse. 2004. Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Evans, Vyvyan & Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics. An introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Fontaine, Lise. 2013. Analysing English grammar. A Systemic Functional introduction. Cambridge: Cambridge University Press.

Goldberg, Adele E. 1995. Constructions: A Construction Grammar approach to argument structure. Chicago: University of Chicago Press.

Halliday, M.A.K. & Christian Matthiessen. 2014. Halliday's introduction to Functional Grammar. London: Routledge (4th ed.).

Hilpert, Martin. 2014. Construction Grammar and its application to English. Edinburgh: Edinburgh University Press.

Ibarretxe-Antuñano, Iraide & Javier Valenzuela, eds. 2012. Lingüistica Cognitiva. Barcelona: Anthropos.

Kager, René. 1999. Optimality Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy, John J. 2002. A thematic guide to Optimality Theory. Cambridge: Cambridge University Press.

Langacker, Ronald W. 2008. Cognitive Grammar. A basic introduction. Oxford: Oxford University Press.

Taylor, John R. 2002. Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Métodos e recursos de investigación lingüística e a súa aplicación á lingua inglesa /613505001
Lingüística informática e de corpus aplicadas á lingua inglesa /613505109
Lingüística contrastiva aplicada á lingua inglesa /613505111
Cognición e procesos cognitivos en lingua inglesa /613505110

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías