Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Variación e cambio na lingua inglesa Código 613505108
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Puente Castelo, Luís Miguel
Correo electrónico
luis.pcastelo@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral O obxectivo deste módulo é familiarizar ao estudantado cos principais aspectos e metodoloxías da investigación variacionista así como equipalos coas habilidades e ferramentas necesarias para identificar, analizar e interpretar casos particulares de variación ou cambio lingüístico aos diferentes niveis de análise (fonolóxico, morfosintáctico, léxico e semántico-pragmático).

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
A2 E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística.
A6 E06. Coñecemento dos estudos de variación e cambio lingüístico no ámbito anglófono.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B12 CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
B14 CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses
B15 CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Familiarizar ao estudantado cos principais aspectos e metodoloxías da investigación variacionista así como equipalos coas habilidades e ferramentas necesarias para identificar, analizar e interpretar casos particulares de variación ou cambio lingüístico aos diferentes niveis de análise (fonolóxico, morfosintáctico, léxico e semántico-pragmático). AI1
AI2
AI6
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
BI11
BI12
BI13
BI14
BI15

Contidos
Temas Subtemas
Introducindo a variación e o cambio lingüísticos: A variación lingüística como condición para o cambio lingüístico. A idea de cambio lingüístico
A idea de variación lingüística
Clasificacións lingüísticas: tipolóxica, xeográfica, xenealóxica
Diacronía, sincronía, diatopía e diáfases na linguaxe.
Tipos básicos de cambio lingüístico Simplificación e elaboración.
Factores que determinan a variación e o cambio Factores internos e externos.
Materiais para o estudo da variación e o cambio en inglés. A natureza da evidencia e as súas limitacións.
Variación e cambio nos diferentes compoñentes lingüísticos Fonoloxía
Léxico
Semántica
Morfoloxía
Sintaxe
Un resumo dos métodos e enfoques para o estudo do cambio e a variación lingüísticos. Principais métodos e enfoques

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A6 B6 B7 B11 B12 5 0 5
Seminario A1 A6 B6 B7 B9 B11 B12 7 0 7
Prácticas a través de TIC A1 A2 A6 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 0 2 2
Portafolios do alumno A1 A2 A6 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 0 4 4
Estudo de casos A1 A2 A6 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 2 29 31
Análise de fontes documentais A1 A6 B6 B7 B11 B12 0 24 24
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentarase ao estudantado unha serie de exemplos de diversas linguas para que reflexionen sobre os fenómenos observables que se aprecia a primeira vista
Seminario O estudantado fará exercicios interactivos en clase.
Prácticas a través de TIC Uso de plataformas, bases de datos, tee-banks, corpus e outras ferramentas electrónicas de carácter lingüístico que servan como base a estudos empíricos
Portafolios do alumno Actividades mixtas a realizar na aula ou na casa
Estudo de casos Elaboración dun estudo de 1500 palabras sobre un tema da materia e defensa oral na aula.
Análise de fontes documentais Lectura crítica das fontes recomendadas

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Titorías para dudas concretas que poderán ser atendidas presnecialmente ou por medios telemáticos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A1 A2 A6 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 Exercicios, tanto en clase como enviados a través da plataforma de teledocencia. 45
Estudo de casos A1 A2 A6 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Estudo escrito (1,500 palabras) e a súa presentación oral. 50
Seminario A1 A6 B6 B7 B9 B11 B12 Participación activa na aula. 5
 
Observacións avaliación
O estudantado deberá completar todas as tarefas e lecturas así como asistir ás sesións preparados para os debates. Deben visitar a plataforma educativa da UDC e consultar o seu correo institucional con regularidade. Penalizaranse as malas prácticas académicas (copia, plaxio, autoplaxio, etc.) e as deficiencias lingüísticas.

  • Superar a materia
Para aprobar os estudantes teñen que obter polo menos unha nota de 50 (sobre 100) nos apartados 2 e 3.

  • Segunda oportunidade: 

O estudantado terá que repetir só aquelas partes (exercicio(s) e traballo escrito) que non aprobaron na primeira oportunidade.

  • Alumnado con dispensa académica

O alumnado que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de permanencia desta Universidade, terán que entregar todos os exercicios do curso (50%) así como un traballo escrito para o estudo de casos (2,000 palabras).

  • Corrección lingüística e falta de honradez académica.

Todos os exercicios e as probas faránse en inglés. A corrección global no uso da lingua e o uso de convencións formais son indispensables. Os erros gramaticais e ortográficos serán penalizados.

A falta de honradez académica (incluíndo copiar, plaxiar, poñerse de acordo ou inventar resultados) non será tolerada, e será penalizada, de acordo co establecido no Regulamento Disciplinar do Estudantado da UdC, artigos 10.3.f e 11.4.b, coa calificación de Suspenso para ambas as oportunidades do curso. 


Fontes de información
Bibliografía básica

Aitchison, Jean.1981. Language Change: Progress or Decay? London: Fontana Paperbacks.

Barber, Charles.2000. The English Language: A Historical Introduction. Cambridge:Cambridge University Press.

Bergs,Alexander, Brinton, Laurel J. (eds.). 2012. English Historical Linguistics.An International Handbook. Berlin: Walter de Gruyter.

Blake, Norman(ed.). 1992. The Cambridge history of the English language. Vol.2: 1066-1476.Cambridge: Cambridge University Press.

Brinton,Laurel J. (ed.). 2017. English HistoricalLinguistics. Approaches and Perspectives. Cambridge: Cambridge UniversityPress.

Brinton, Laurel J. & Leslie K. Arnovick. 2011. The English Language. A Linguistic History. 2nd edn. Oxford: OxfordUniversity PressBurchfield,Robert (ed). 1994

Burnley, David.2000.The History of the English Language: A Source Book. London:Longman.

Burridge, Kate & Alexander Bergs. 2017. Understanding Language Change. London: RoutledgeCable, Thomas.2002.

Campbell, Lyle. 1999/2004. Historical Linguistics. An Introduction. Cambridge, Ma: The MIT Press.

Chambers, Jack,Peter Trudgill & Natalie Schilling-Estes (eds.). 2004. The Handbook ofLanguage Variation and Change. London: Blackwell Publishing Ltd

Chen, Matthew A.1975. "Sound Change: Actuation and Implementation, Language, 51/2: 255-281.

Coates, Jennifer. 2004. Women, Men, and Language: A Sociolinguistic Account ofGender Differences in Language. London: Pearson Longman.

Conde-Silvestre, Camilo.2016. A ‘third-wave’ historical sociolinguistic approach to late Middle Englishcorrespondence: Evidence. from the Stonor Letters. InRussi, Cinzia (ed.) Current Trends in Historical Sociolinguistics. Berlin: Walter de Gruyter (46-66)

Coupland, Nikolas. 2007. Language Variation and Identity. Cambridge: CambridgeUniversity Press.

Fairclough, Norman. 2001. Language and Power. London: Longman.

Fasold, Ralph W.& Schiffrin, Deborah (eds).1989. LanguageChange and Variation, Washington DC: Georgetown Univ. Press.

Fischer, Olga. 2007. Morphosyntactic Change.Oxford: Oxford University Press.

Gumperz, John J.1976. “Social Network and Language Shift", Working Paper 46, Berkeley (Language Behaviour ResearchLaboratory).

Hickey, Raymon.2003 (ed.). Motives for Language Change. Cambridge: Cambridge University Press.

Hock, Hans Henrich & Brian D. Joseph. 1996. Language History, Language Change and Language Relationship. An Introduction to Historical and Comparative Linguistics. Berlin & New York: Mouton deGruyter.

Hogg, Richard & David Denison (eds.). 2006. AHistory of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Holmes, Janet.2008. An Introduction to Sociolinguistics. London: Longman.

Joseph, Brian D. & Richard D. Janda (eds.). 2003. The Handbook of Historical Linguistics. Oxford: Blackwell.

Jucker, Andreas H. & Irma Taavitsainen. 2013. English Historical Pragmatics.Edinburgh: Edinburgh University Press.

Jucker, Andreas H. & Irma Taavitsainen (eds.). 2010. Historical Pragmatics. Berlin & New York: De Gruyter.

Kay, Christian & Kathryn Allan. 2015. English Historical Semantics. Edinburgh: Edinburgh University Press.

King, Robert Desmond.1969. Historical linguistics and Generative Grammar. Prentice Hall.

Krishnamurti, Bh. 1978. “Areal and Lexical Diffusion of Sound Change", Language, 54, 1-20.

Kytö, Merja & Päivi Pahta (eds.). 2016. The Cambridge Handbook of English Historical Linguistics. Cambridge: CambridgeUniversity Press.

Kytö, Merja,John Scahill & Harumi Tanabe (eds). 2010. Language Change and Variationfrom old English to Late Modern English: A Festschrift for Minoji Akimoto.Berlin: Peter Lang.

Labov,William. 1994. Principles of LinguisticChange. Volume 1: Internal Factors. Oxford: UK & Cambridge USA:Blackwell.

Labov, William. 2001. Principles of LinguisticChange. Volume 2: External Factors. Oxford: UK & Cambridge USA: Blackwell.

Lass, Roger. 1997. Historical Linguistics and Language Change. Cambridge: Cambridge University Press.

Los, Bettelou. 2015. A Historical Syntax of English. Edinburgh: EdinburghUniversity Press.

McMahon, April. 1994. Understanding LanguageChange. Cambridge: Cambridge University Press.

Minkova,Donka. 2013. A Historical Phonology of English. Edinburgh: EdinburghUniversity Press.

Nevalainen, Terttu & Helena Raumolin-Brunberg. 2003. Historical Sociolinguistics. London: Longman.

Ringe, Don. 2021. A Historical Morphology of English. Edinburgh: EdinburghUniversity Press.

Samuels, Michael L. 1972. Linguistic Evolution,with Special Reference to English. Cambridge: Cambridge University Press.

Schendl, Herbert. 2001. Historical Linguistics.Oxford: Oxford University Press.

Trask, Robert Lawrence. 1994. Language Change. London & New York: Routledge.

Trask, Robert Lawrence. 1996. HistoricalLinguistics. London: Arnold.

Traugott, Elizabeth C. & Richard B. Dasher. 2002. Regularityin Semantic Change. Cambridge: Cambridge University Press.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías