Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Pragmática e análise do discurso en lingua inglesa Código 613505112
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Profesorado
Woodward Smith, Elizabeth Anne
Correo electrónico
elizabeth.woodward@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral Toda la información relativa tanto a esta materia como al resto del Máster la pueden encontrar en la dirección Web arriba señalada.
http://www.imaes.eu/wp-content/uploads/2017/06/PRAGMATICA-Y-ANALISIS-DEL-DISCURSO-2017-18_Guia-docente.pdf
Plan de continxencia 1.Modificacións nos contidos
Non se modifican.
2.Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Textos, Documentos e Traballos tutelados.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesións presenciais que pasan a ser telemáticas no mesmo horario vía Email, Moodle e Teams.
3.Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, Teams e Correo Electrónico.
4.Modificacións na avaliación
Avaliación Continua 100%. Traballos tutelados, Tarefas de lectura, Ensaio, Exercicios e Actividades propostas.
Observacións de avaliación:
Participación evaluada vía Teams e a través de contribucións escritas á discusión.
5.Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica. Facilitaranse textos en formato electrónico sempre que sexa posible.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 E01 Coñecemento dos principais modelos de investigación lingüística.
A2 E02. Coñecemento dos principais recursos e ferramentas de investigación lingüística.
A4 E04. Coñecemento dos estudos de cognición e procesamento dentro da investigación na lingüística inglesa.
A7 E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B8 CX3. Capacidade para utilizar de forma eficiente as novas tecnoloxías da información e da comunicación no ámbito dos Estudos Ingleses.
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B12 CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
B14 CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses
B15 CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
1. Comprensión dos contidos básicos do AD. 2. Coñecemento das principais aproximacións e aplicacións do AD en inglés. 3. Lectura crítica da literatura recomendada. 4. Aplicación dos contidos básicos expostos no seminario. 5. Habilidade para consultar a literatura e os recursos recomendados e/ou dispoñibles extraendo a información pertinente. 6. Habilidade para reunir, seleccionar e analizar datos en la disciplina. 7. Presentación oral e escrita dun traballo relativo ao AD. AI1
AI2
AI4
AI7
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI8
BI9
BI10
BI11
BI12
BI13
BI14
BI15

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción á Análise do Discurso

1.1. Contidos básicos
1.2. Panorámica da disciplina

2. Principais aproximacións e aplicacións 2.1. Pragmática, Procesamento da Información e Organización do Discurso
2.2. Análise da Conversa
2.3. Análise Critico do Discurso
2.4. Análise de diferentes tipos de discurso en contextos naturais
2.5. Lectura crítica de material especializado relacionado co campo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A2 A4 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 14 60 74
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Nas 14 horas presenciais cubrirase o temario e se exporán os traballos orais. Asemade, dedicarase un máximo de 10 horas a tarefas de auto-avaliación, que normalmente serán implementadas a través de plataformas virtuais ("virtual learning environments" (VLE)). Nas 51 horas restantes no presenciais, realizaranse as lecturas recomendadas e se preparará o traballo, tomando en consideración as clases presenciais e as titorías con o/coa profesor/a.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Descrición
A asistencia ás sesións na aula é obrigatoria.
Pódese acudir ao despacho da profesora en horas de titoría, e tamén poden contactar con ela a través do correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A2 A4 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Participación activa nas sesións presenciais:
10%

Actividades y tarefas (dentro y fora da aula) relacionadas cos contidos do curso: 20%

Traballo supervisado escrito:70%
Presentación oral/borrador do traballo
Data de entrega da versión escrita do traballo (primeira oportunidade): data oficial do exame.
Presentación oral: última sesión de clase
100
 
Observacións avaliación

Os progresos do alumnado serán avaliados no transcurso do seminario, tendo en conta a asistencia a e a participación activa nas sesións presenciais, ademais do traballo individual de cada alumno/a. Contemplaranse a participación, implicación e execución das tarefas orais e escritas, realizadas dentro e fora da aula (por exemplo, exercicios, problemas, comentarios, tarefas escritas, presentacións orais e escritas, problemas de análise, e tests).

OBSERVACIÓNS á AVALIACIÓN

  • Dado o carácter semi-presencial do título, aasistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.
  • Quen teña concedidadispénsaa académica, e como establece a Normativa de permanencia dauniversidade, será avaliado exclusivamente en base ao traballo supervisado e a súa presentación oral.
  • Quen non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías deavaliación, obterá a cualificación de Non Presentado.
  • Quen non aprobe na primeira oportunidade terá a posibilidade da oportunidade de xullo, na que cadaestudante terá que demostrar adquirir as competencias da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado do mesmo valor porcentual (70%) e natureza que na primeira oportunidade, máis os exercicios convidos que poidan suplir o resto das actividades (30%).Entrega do traballo supervisado e dos exercicios o día da proba marcada no calendario para o exame da segunda oportunidade. Presentación oral do traballo tutelado de investigación o día do exame de xullo.
  • Calquera evidencia de PLAXIO resultará no suspenso do alumno nesta materia. Véxase o acordo tomado pola Xunta de Facultade:
  • Turnitin é unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar porcións detexto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. É unha boa ferramenta para detectar o plaxio. O seu uso é opcional, pero deberá advertirse ao estudantado na guía docente xa que pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. Se esta circunstancia acontecese, entenderase como contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa Académica de evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones avaliación.
  • Con este aviso, quedan advertidos das consecuencias académicas.




Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía básica
Alba-Juez. 2009. Perspectives on Discourse Analysis: Theory and Practice. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.
Brown, G. and G. Yule. 1983. Discourse Analysis. Cambridge: Cambridge University Press.
Cook, G. 1989. Discourse. Cambridge: Cambridge University Press.
Coulthard, M. 1985. An Introduction to Discourse Analysis. London: Longman, 1985 (2nd edition).
Gee, J. P. 1999. An Introduction to Discourse Analysis. London: Routledge.
Georgakopoulou, A. and Goutsos, D. 1997. Discourse Analysis: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Grundy, P. 2000. (2nd ed.) Doing Pragmatics. London: Arnold. 105-111.
Johnstone, B. 2008. Introduction to Discourse Analysis. CUP (2nd revised edition).
Liddicoat, A.J. 2007. An Introduction to Conversation Analysis. London: Continuum.
McCarthy, M. 1991. Discourse Analysis for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
Renkema, J. 2004. Introduction to Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Renkema, J. 2009a. Discourse, of course. An Overview of Research in Discourse Studies. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
Rogers, R. 2004. An Introduction to Critical Discourse Analysis in Education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Schiffrin, D. 1994. Approaches to Discourse. Oxford: Blackwell.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías