Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Literatura e diversidade cultural no ámbito anglófono Código 613505115
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Estévez Saa, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Profesorado
Estévez Saa, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.estevez.saa@udc.es
Web http://www.imaes.eu/?page_id=31
Descrición xeral An advanced introduction to the theoretical and historical contexts of the multiculturalism-interculturalism debate in the English-speaking world and its supporting methodological frameworks. The aim is to attain a working knowledge of and critical competence in the theories and debates that constitute the concept of the transcultural in the literature and culture of the English-speaking world via a focus on certain national, regional, and thematic domains that exemplify in their own specific ways cultural diversity in its different manifestations.
Plan de continxencia 1.Modificacións nos contidos
Non se modifican.
2.Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Textos, Documentos e Traballos tutelados.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sesións presenciais que pasan a ser telemáticas no mesmo horario vía Email, Moodle e Teams.
3.Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Moodle, Teams e Correo Electrónico.
4.Modificacións na avaliación
Avaliación Continua 100%. Traballos tutelados, Tarefas de lectura, Ensaio, Exercicios e Actividades propostas.
Observacións de avaliación:
Participación evaluada vía Teams e a través de contribucións escritas á discusión.
5.Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se modifica. Facilitaranse textos en formato electrónico sempre que sexa posible.

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 E07. Capacidade para analizar distintos tipos de discursos e xéneros discursivos orais e/ou escritos en lingua inglesa.
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A12 E12. Capacidade para comprender diferentes achegas teóricas e críticas así como a súa aplicación á análise de textos literarios e culturais no ámbito anglófono.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, adoito nun contexto de investigación.
B2 CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB8. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e se enfrontar á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB9. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser, en grande medida, autodirixido e autónomo.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.
B12 CX7. Habilidades de consolidación e desenvolvemento da competencia lingüística (nivel C2) no uso falado e escrito da lingua inglesa.
B13 CX8. Autonomía progresiva na aprendizaxe, procuras propias de recursos e información, accedendo para iso a fontes bibliográficas e documentais sobre os distintos ámbitos que conforman os Estudos Ingleses.
B14 CX9. Capacidade para realizar traballos de investigación de carácter académico nos distintos ámbitos dos Estudos Ingleses
B15 CX10. Capacidade para presentar e defender un traballo de investigación utilizando a terminoloxía e os recursos adecuados e apropiados dentro do campo obxecto de estudo.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
An advanced introduction to the theoretical and historical contexts of the multiculturalism debate and later manifestations of cultural diversity in the English-speaking world and its supporting methodological frameworks. The aim is to attain a working knowledge of and critical competence in the theories and debates that constitute the concept of the multicultural in the literature and culture of the English-speaking world via a focus on certain national, regional, and thematic domains that exemplify in their own specific ways cultural diversity in its different manifestations. AI7
AI9
AI10
AI11
AI12
AI13
BI1
BI2
BI3
BI4
BI5
BI6
BI7
BI9
BI10
BI11
BI12
BI13
BI14
BI15

Contidos
Temas Subtemas
1. Introduction: Contemporary migrations in times of international terrorism, economic and political crises and the Covid-19 pandemic.
2. Theoretical and Critical Perspectives: Postcolonialism, Cosmopolitanism, Multiculturalism, Interculturalism and Transculturalism.
3. Contemporary Transcultural Contacts and Their Representation in Literature(s) in English: Ethics, aesthetics and strategics.
4. Case Studies: Reading and Analysis of selected stories from, Dublin: Ten Journeys, One Destination (2010), Refugee Tales (2016), The Things I Would Tell You: British Muslim Women Write (2017) and This Hostel Life (2018).

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 4 4 8
Estudo de casos A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 8 14 22
Presentación oral A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 1 8 9
Traballos tutelados A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 0 20 20
Actividades iniciais A7 A9 A10 A11 A12 A13 4 4 8
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Discusión en seminario dos textos primarios e as materias teóricas
Estudo de casos Analise e debate dos textos primarios e teóricos en seminario
Presentación oral Presentación de traballos individuáis de aspectos concretos das obras de leiture escollidos en consulta co profesor
Traballos tutelados Elaboración de un traballo de investigación en forma de ensaio
Actividades iniciais Introducción ós conceptos teóricos que se manexara´n no seminario

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Personal tutorials with the supervisor in order to guide the student's reading and her research work.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Personal research in the shape of a written essay on a topic related to the seminar's subject matter chosen in consultation with the teacher 60
Estudo de casos A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Close reading presented in seminar session of a key aspect of one of the set literary readings 20
Presentación oral A7 A9 A10 A11 A12 A13 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 Individual presentation of one of the set theoretical texts encouraging participation by other students 20
 
Observacións avaliación
<style type="text/css">p { text-indent: 1.27cm; margin-bottom: 0.25cm; direction: ltr; line-height: 120%; text-align: justify; }p.western { font-family: "Times New Roman",serif; font-size: 11pt; }p.cjk { font-size: 11pt; }p.ctl { font-family: "Times New Roman"; font-size: 10pt; }</style><p class="western" lang="en-US">
<font size="3">Dado o carácter
semi-presencial do título, a asistencia é obrigatoria, salvo
dispensa solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión
Académica Universitaria do título, e sempre respetando as
normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes
no título, así como os sistemas de avaliación que figuran
expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen
prexuízo das consecuencias que poida ter para a súa avaliación
final a ausencia a determinadas sesións presenciais.</font></p><p class="western" lang="en-US">
<font size="3">Quen teña concedida a
dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da
universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á
oportunidade de xullo.</font></p><p class="western" lang="en-US">
<font size="3">Quen non leve a cabo o
traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou superior
ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a
cualificación de Non Presentado.</font></p><p class="western" lang="en-US">
<font size="3">Quen non aprobe na primeira
oportunidade terá á posibilidade da oportunidade de xullo, na que
cada estudante terá que&nbsp;demostrar ter acadadas as competencias
da materia mediante dous tipos de avaliación: un traballo tutelado
do mesmo valor porcentual e natureza que na primeira oportunidade,
máis os exercicios convidos que poidan suplir o resto das
actividades.</font></p>

Fontes de información
Bibliografía básica

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Dagnino, Arianna. 2015. Transcultural Writers and Novels in the Age of Global Mobility. Indiana: Purdue University Press, 2015.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Estévez-Saá, José Manuel. ”Multiculturalism, Interculturalism, Transculturalism, and The Reluctant Fundamentalist. SARE: Southeast Asian Review of English, vol.53 nº1 (December 2016): 1-11. https://ejournal.um.edu.my/index.php/SARE/article/view/2135

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Estévez Saá, Margarita. “Immigration in Celtic Tiger and post-Celtic Tiger Novels.” Literary Visions of Multicultural Ireland. The Immigrant in Contemporary Irish Literature”. Ed. Pilar Villar-Argáiz. Manchester: Manchester University Press, 2013. 79-92.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Herd, David and Anna Pincus, eds. 2016. Refugee Tales. Manchester: Comma Press.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Herd, David and Anna Pincus, eds. 2017. Refugee Tales II. Manchester: Comma Press.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Mahfouz, Sabrina, ed., The Things I Would Tell You: British Muslim Women Write. London: Saqi Books, 2017.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Meer, N.; Modood T.; and Zapata-Barrero, R. Interculturalism and Multiculturalism. Edinburgh: Edinburgh University press, 2015.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; McLeod, John. 2011. “Sounding Silence: Transculturation and Its Thresholds” Transnational Literature 4.1 http://dspace.flinders.edu.au/jspui/bitstream/2328/25473/1/Sounding_Silence.pdf

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; Okorie, Melatu Uche. This Hostel Life. Dublin: Skein Press, 2018.

·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; VV.AA. Dublin: Ten Stories, One Destination. Dublin: the Irish Writer’s Exchange, 2010.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías