Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Movementos literarios e culturais dos países de fala inglesa Código 613505116
Titulación
Mestrado Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2019)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Simal Gonzalez, Begoña
Correo electrónico
begona.simal@udc.es
Profesorado
Simal Gonzalez, Begoña
Correo electrónico
begona.simal@udc.es
Web http://www.imaes.eu
Descrición xeral Investigación avanzada do estudio dos movimientos literarios e culturais nos países de fala inglesa. Mediante a exploración ducha variada gama de textos literarios e artístico-culturais representativos de variados ámbitos geográficos e históricos, ofrécese ao alumnado a posibilidade de examinar cuestions relativas á periodización peral das literaturas anglófonas (p. ex. Renacimiento, Romanticismo, Realismo e Naturalismo, Modernismo, Postmodernismo) así como as tendencias ideolóxicas e culturas dominantes en cada época e ámbito, que amparan e propician tal creación literaria (p. ex. narrativa social na Gran Depresión; existencialismo e teatro do absurdo na posguerra; reescritura histórica/identitaria na etapa poscolonial, autorreflexividade e sátira sociocultural na era postmoderna, etc…).
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Ningunha.

2. Metodoloxías

Metodoloxías docentes que se manteñen

• Mantéñense o debate virtual e máis o traballo tutelado. Nun escenario de docencia non presencial, a exposición oral do traballo poderá ser substituída por exposicións gravadas (vid. Infra).

Metodoloxías docentes que se modifican

• Nun escenario de docencia non presencial, os seminarios e a análise de fontes documentais levaranse a cabo por medio de foros interactivos de Moodle, así como por pequenas tarefas/assignments de Moodle.
• As clases expositivas ou “leccións maxistrais” serán substituídas por (ou complementadas con) recursos textuais (documentos PDF) e audiovisuais (presentacións gravadas);
• Presentación oral do traballo tutelado: a exposición oral do traballo poderá ser substituída por exposicións gravadas.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Ferramenta Temporalización

• Moodle (foros de dúbidas)

• E-mail (consultas individuais)
Semanalmente (a petición do alumnado)

Semanalmente (a petición do alumnado)



4. Modificacións na avaliación

O peso na cualificación de cada un dos apartados non sufrirá cambios, pero si se adaptarán as metodoloxías:
• As actividades de evaluación continua (40%) levaranse a cabo por medio de foros interactivos de Moodle (discussion forums) e/ou pequenas tarefas/assignments de Moodle.
• O ensaio final (60%) se mantén, pero a exposición oral poderá ser substituída por exposicións gravadas.

OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN:

• MODIFICACIÓN NA AVALIACIÓN DE XULLO: Os/as estudantes que non teñan acadado un 4 sobre 10 en cada un dos apartados de avaliación, aínda que a nota media sexa superior a 5, terán que ir á oportunidade de xullo. Nun escenario “non presencial” os exercicios de análise e outras actividades de clase (40%) serán substituídas por probas realizadas via Moodle na data oficial do exame (en caso de problemas constatados de conectividade, esta proba podería levarse a cabo oralmente, mediante chamada telefónica); o ensaio final (60%) se manterá, pero a exposición oral poderá ser substituída por exposicións gravadas.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Facilitación de recursos electrónicos. As fontes primarias obrigatorias de extensión reducida estarán dispoñibles en Moodle. En canto ás fontes secundarias, engadiranse máis recursos electrónicos (p. ex. extractos en PDF, recursos propios da docente) ou en liña (p.ex. ligazóns a recursos bibliográficos da Biblioteca da UDC).

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 E09. Coñecemento dos principais modelos e recursos de investigación literaria/cultural no ámbito anglófono
A10 E10. Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono
A11 E11. Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas.
A13 E13. Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono.
B6 CX1. Capacidade de afondar naqueles conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados cos distintos campos dos Estudos Ingleses, así como de coñecer a metodoloxía necesaria para a resolución de problemas propios de devandita área de estudo
B7 CX2. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses
B9 CX4. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral.
B10 CX5. Habilidad para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses
B11 CX6. Capacidade para adquirir un espírito crítico que leve aos estudantes a considerar a pertinencia das investigacións existentes nas áreas de estudo que conforman os Estudos Ingleses, así como das súas propias.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de utilizar as técnicas empregadas para a análise de textos artísticos e culturais no ámbito anglófono. Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos na contorna multidisciplinar e multifacética dos Estudos Ingleses. Capacidade para investigar e manexar novos coñecementos e información no contexto dos Estudos Ingleses AI10
BI7
BI10
Conocimiento de los principios modelos y recursos de investigación literaria/cultural en el ámbito anglófono Capacidad para profundizar en aquellos conceptos, principios, teorías o modelos relacionados con los distintos campos de los Estudios Ingleses, así como para conocer la metodología necesaria para la resolución de problemas propios de dicha área de estudio. AI9
BI6
BI11
Capacidade para identificar e analizar as características máis relevantes da cultura e das institucións do ámbito anglófono a través de diversos tipos de textos pertencentes a diferentes épocas históricas. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións persoais para o que será necesario alcanzar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica tanto na súa vertente escrita como oral. AI11
BI9
Coñecemento das relacións entre as principais manifestacións artísticas e literarias no ámbito anglófono. AI13

Contidos
Temas Subtemas
1. Periodización xeral.
Introducción á periodización dos movementos literarios e culturais dos países de fala inglesa.
2. Estudos de caso. Estudo detallado dun ou máis movementos; análise de textos representativos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A10 A11 4 12 16
Sesión maxistral A9 A13 4 0 4
Análise de fontes documentais A10 B11 4 20 24
Traballos tutelados B6 B7 B10 B11 0 20 20
Debate virtual B9 B11 0 7 7
Presentación oral B9 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Análise de fontes documentais Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (textos literarios, fragmentos de documentais ou películas, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. SUPERVISED RESEARCH PROJECT: ELABORACIÓN DUN ENSAIO CRÍTICO.
Debate virtual Técnica de dinámica de grupos que xira en torno a unha discusión onde as persoas dialogan sobre un tema específico seguindo un esquema previsto. Intervén un moderador, que leva o debate. Desenvólvese a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación síncrona (Chat) ou asíncrona (foro).
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. EXPOSICIÓN ORAL DO TRABALLO TUTELADO.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Orientación cara á elaboración e presentación dos traballos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A10 B11 Análise e comentario de textos (oral ou escrito). 10
Presentación oral B9 Breve exposición oral do traballo tutelado de investigación. 10
Traballos tutelados B6 B7 B10 B11 Traballo de investigación (final long essay), que será presentado oralmente e máis por escrito ao final do curso. 50
Seminario A10 A11 Valorarase a asistencia do alumnado ás sesións e a súa participación.
Os debates acerca dun texto/tema concretos levados a cabo nos seminarios complementan o debate virtual (on-line), e viceversa.
20
Debate virtual B9 B11 Debate en liña no que o alumnado deberá participar de xeito activo e crítico, afondando nos textos e temas abordados na clase, nomeadamente nos seminarios. 10
 
Observacións avaliación

RESUMO DA EVALUACIÓN 

  • 40% avaliación continua (20% attendance and participation + 20% essays and other activities) 
  • 60% ensaio final  (supervised project + presentation)

Os/as estudantes que non teñan acadado un 4 sobre 10 en cada un dos apartados de avaliación, aínda que a nota media sexa superior a 5, terán que ir á oportunidade de xullo, na que se mantén o traballo tutelado (60%), máis os exercicios de clase e outras actividades de avaliación continua (40%) son substituídas por probas escritas realizadas na data oficial do exame.

Dado o carácter semi-presencial do título, a asistencia é obrigatoria, salvo dispensa solicitada en tempo e forma e concedida pola Comisión Académica Universitaria do título, e sempre respetando as normativas de asistencia a clase das tres universidades participantes no título, así como os sistemas de avaliación que figuran expresamente nas guías docentes das diferentes materias, e sen prexuízo das consecuencias que poida ter para a súa avaliación final a ausencia a determinadas sesións presenciais.

Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo.

Quen non leve a cabo o traballo tutelado, ou non teña realizado traballo igual ou superior ao 50% do resto das categorías de avaliación, acadará a cualificación de Non Presentado.

PLAXIO: Á hora de avaliar os ensaios e traballos de cada estudiante, a profesora prestará especial atención a posibles casos de plaxio; a tal efecto, poderá realizar entrevistas orais co alumnado ou empregar recursos e aplicacions como o TURNITIN. 


Fontes de información
Bibliografía básica VV.AA. (2010). The Cambridge Companion to British Literature. Cambridge: CUP
Amigoni, David. Victorian Literature. Edinburgh : Edinburgh University Press,  2011.

The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge ; New York. Cambridge University Press, 2010.

Victorian Literature. Balshaw, Maria and Liam Kennedy, eds. Urban Space and Representation. London:Pluto, 2000. Benjamin, Walter. The Arcades Project. Cambridge: Harvard UP, 2002.

Bradbury, Malcolm and James MacFarlane. Modernism. London: Penguin, 1991.

Brooker, Peter. Modernity and Metropolis:Writing, Film and Urban Formations New York: Palgrave, 2002.

Andrew Thacker, eds. Geographies of Modernism : Literatures, Cultures, Spaces . New York: Routledge, 2005.

Brown Tindall, George and David E. Shi. America: A Narrative History, vol. 2. New York: Norton, 1996.

Carter, Ronald. The Routledge History of Literature in English Britain and Ireland. London: Routledge, 1997.

Caws, Mary Ann, ed. City Images: Perspectives from Literature, Philosophy and Film. Amsterdam: Gordon and Breach, 1991.

Clarke, Graham. The American City. New York: Helm, 1997.

The American City: Literary Sources and Documents. Robertsbridge: Helm, 1997.

Cuerkovich, A. Mixed Feelings Feminism,1992

Donald, James. Imagining the Modern City. Minneapolis: U of Minnesota P, 1999

Hand, Derek. A History of the Irish Novel: from 1665 to 2010. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2011.

Henkin, David M. City Reading. New York: Columbia UP, 1998.

Hurm, Gerd. Fragmented Urban Images: The American City in Modern Fiction from Stephen Crane to Thomas Pynchon. New York : Peter Lang, 1991

Hughes, W. Maniac in the Cellar, 1980. Legates, Richard T. The City Reader. London: Routledge, 2003.

Lehan, Richard. The City in Literature: An Intellectual and Cultural History. Berkeley:U of California P, 1998.

Lombardo, Patrizia. Cities, Words and Images:From Poe to Scorsese. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2003.

Miller, D.A. Cage aux Folles,1980 Pike, Burton. Image of the City in Modern Literature. New Jersey: Princeton, UP. 1981.

Shail, Andrew. The Cinema and the Origins of Literary Modernism. New York: Routledge, 2012

Shiel, Mark. Screening the City . London: Verso, 2003.

Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing. London: Virago, 1982.

Tillotson, K. The Woman in White, 1969

Williams, Raymond. The Country and the City. London: Chatto, 1973.

Woodward Smith, Elizabeth. Diccionario de referencias culturales en la literatura inglesa. Santiago de Compostela: Universidade de A Coruña, Departamento de Filología Inglesa, 2002.

Young, Tory. Studying English Literature : A Practical Guide. Cambridge ; New York: Cambridge University Press, 2008.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías