Identifying Data 2023/24
Subject (*) New Approaches to Literary and Cultural Studies Code 613584102
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
English
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Letras
Coordinador
Paz Gago, Jose Maria
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
Lecturers
Paz Gago, Jose Maria
Vallin Blanco, Gema
E-mail
jose.maria.paz.gago@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
General description Trátase de dar conta de novos enfoques nos estudos literarios comparatistas, relacionando a literatura con campos culturais como a moda, a tecnoloxía ou a comunicación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B11 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer las principales corrientes críticas de la segunda mitad del siglo XX AC1
AC2
AC4
AC6
AR1
BJ3
BJ8
CR2
Valorar a importancia da investigación nos avances culturais e sociais AC7
AJ1
BJ2
BJ4
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR3
Saber aplicar os parámetros das novas corrientes críticas nas análises textuais AC4
AC8
BC3
BJ1

Contents
Topic Sub-topic
1. Literatura, Arte, Moda. Relacións intertextuais. 1. 1. A literatura como fonte para a historia da Moda.
1.2. A Moda como sistema artístico e a súa relación coa literatura e as artes plásticas.

2. A indumentaria femenina na literatura cortés. 2.1. Arquetipos: pastoras, doncelas e damas.
2.2. Valor simbólico da prenda
2.3. Valor amoroso da prenda ("prenda para prendar").
3. A indumentaria femenina na literatura contemporánea. 3.1. Arquetipos: señoritas, cocottes e gaçonnes.
3.2. A vestimenta femenina na novela realista. De Zola a Galdós.
3.3. Dos felices 20 ao século XXI: a Moda como identidade e como seducción.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A6 12 21 33
Supervised projects A12 B8 B10 B3 0 30 30
Oral presentation A2 A4 B4 B10 B3 4 0 4
Introductory activities B6 2 0 2
Events academic / information B7 B8 2 2 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Descripción e análise dos novos enfoques teóricos e críticos nos estudios literarios e culturais
Supervised projects Traballo relacionados coa materia, é dicir, análise da temática vinculada á moda femenina presente nas obras literarias medievalis ou contemporáneas.
Oral presentation Presentación de análises de textos literarios para describir a presencia e funcionalidade da indumentaria.
Introductory activities Toma de contacto para saber do nivel de coñecementos dos estudantes, da súa motivación, intereses...
Events academic / information Asistencia con aproveitamento a eventos científicos ou divulgativos relacionados coa asignatura

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
Orientación nos traballlos de investigación tutelados sobre as obras literarias como fontes doucmentais da historia da moda e técnicas para a presentación oral.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A12 B8 B10 B3 Individual research supervised by the professor on a subject or a primary or secondary source. The structure of the work, the development of ideas, the appropriate use of examples to demonstrate ideas, the adequacy of the work to the style of writing and citation of the Modern Language Association (MLA), as well as the use of an academic record will be evaluated. in the writing 60
Oral presentation A2 A4 B4 B10 B3 The exhibition of the works in the classroom will be valued 30
Events academic / information B7 B8 Asistencia e informe da actividade. De non houber ocasión de asistir a unha actividade axeitada para os contidos do curso, esta porcentaxe sumarase á de "Discusión dirixida". 10
 
Assessment comments

Measures will be arbitrated for the evaluation of the people enrolledpart-time who obtain the academic waiver; these students should contact subject teachers at the beginning of the course.

Students who do not pass the subject in the first call will have a second opportunity in which they will be evaluated based on the research work (100% of the mark). The same as in the November/December advance call.

The delivery of the work will be done on the day of the official exam.

In case of time incompatibility for work or other reasons, you must contact the teachers who will arbitrate adjusted measures, the evaluation system will be the same as that of studens with academic exemption.

Any academic dishonesty (plagiarism, that is, use of texts or ideas from other authors without indicatng the source, copying papers, cheating in exams, or other forms) will be penalized in accordance with the provisions of academic regulations. The program to detect Turnitin plagiarism will be applied.

The subject may be adapted to the student body that requires the adoption of measures to support diversity. If this is the case, they must contact the services at the UDC/the center in the official terms stipulated prior to each semester, with the Diversity Care Unit (https://www.udc.es/cufie/ADI/supportstudents/); or co-teacher ADI da Fac. Filoloxía.


Sources of information
Basic LIPOVETSKY, G. (1990). El Imperio de lo efímero. La moda y su destino en las sociedades modernas. Barcelona: Anagrama
PAZ GAGO, J. M. (2016). El Octavo Arte. La moda en la sociedad contemporánea. A Coruña: Hércules
ECO, U. (dir.) (2004). Historia de la belleza. Barcelona: Lumen
BERNIS MADRAZO, C. (1955). Indumentaria medieval española. Madrid:CSIC
LIPOVETSKY, G.Y SERROY, J. (2015). La estetización del mundo. Vivir en la era del capitalismo artístico. Barcelona: Anagrama
PAZ GAGO, J. M. (2016). Moda & Seduçâo. Sâo Paulo: Estaçâo das Letras e Cores
PAZ GAGO, J. M. TERRACIANO, B. y NANNINI, V. (2020). Volver a la moda... en la Web. Paris y Buenos Aires

Complementary (). .

Jean BAUDRILLARD (1968), Le système des objets, Paris: Gallimard. El sistema de los objetos.

De la séduction (1987), Paris, Galilée. De la seducción.

 

C. BERNÍS MADRAZO (1955), Indumentaria medieval española, Instituto Diego Velázquez del CSIC, Madrid.

 

P. BOURDIEU (1979), La Distinction, Paris, Minuit. Ed. esp.: La Distinción, Madrid, Taurus, 1998.

 

P. CALEFATO (1986), Il corpo rivestito, Bari: Edizione dal Sul.

 

Patrizia CALEFATO ed. (1999), Moda e Cinema, Bari: Costa & Nolan.  Moda y cine, Valencia: Engloba.

 

Umberto ECO dir. (2002), Bellezza. Storia di un’idea dell’occidente (CDRom), Motta on Line. Historia de la belleza, Barcelona, Lumen, 2004.

 

Joan DEJEAN (2005), The essence of style: how the French invented high fashion, fine food, chic cafés, style, sophistication, and glamour. Ed. esp. La esencia del estilo. Historia de la invención de la moda y el lujo contemporáneo, San sebastián, Nerea, 2008.

 

Guido DORFLES (1979), Moda & Modi, Mazzota editori. Ed. esp., Moda y modos, Valencia, Engloba, 2002.

 

Algirdas J. GREIMAS (1948), La mode en 1830. Essai de de description du vocabulaire vestimentaire d’après les journaux de mode de l’époque.  Paris: PUF, 2000.

 

Gilles LIPOVETSKY (1987), L’empire de l’éphémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes, Paris, Gallimard. El imperio de lo efímero.

(2003), Le luxe éternel. De l’âge du sacré au temps des marques, Paris, Gallimard. El lujo eterno.

(2006), Le bonheur paradoxal. Essai sur la société d’hyperconsommation, Paris, Gallimard. Ed. esp.: La felicidad paradójica, Barcelona, Anagrama, 2006.

 

Thorstein VEBLEN (1899), The Theory of the Leisure Class, Pennsylvania State University, Electronic Classics Series, 2003. Teoría de la clase ociosa.

Ugo VOLLI (1988), Contro la Moda, Milano: Feltrinelli

(2001), “¿Semiótica de la moda. Semiótica del vestuario?”, DeSignis, 1, pp. 57-68.

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Literature and Visual Arts/613G03044

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.