Identifying Data 2020/21
Subject (*) Methods and Techniques for the Presentation of Research Papers Code 613584104
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Eirin García, Leticia
E-mail
leticia.eirin@udc.es
Lecturers
Eirin García, Leticia
E-mail
leticia.eirin@udc.es
Web
General description Metodoloxía e técnicas para a elaboración e presentación de traballos científicos, patróns formais para a presentación de traballos por escrito e a súa defensa oral, uso de distintos métodos de referencias bibliográficas e recursos dispoñibles para os/as investigadores/as.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos:
Non hai.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen:
Traballos tutelados.

*Metodoloxías docentes que se modifican:
Obradoiro, seminario e presentación oral. O desenvolvemento dos dous primeiros será a través de Moodle e Teams, ben a través de presentacións e lecturas asociadas no primeiro caso, ou ben por medio de sesións síncronas ou asíncronas no caso da plataforma Teams.
A presentación oral do traballo tutelado será realizada a través de Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado:
Atención a través do correo electrónico, dos foros creados a tal efecto en Moodle e videotitorización a través de Teams.

4. Modificacións na avaliación:
Mantéñense as actividades e porcentaxes de avaliación, se ben que os comentarios e discusións derivados do Obradoiro e Seminario serán realizados a través de Moodle e/ou Teams, así como tamén a Presentación Oral do Traballo Tutelado, que será previamente entregado por escrito a través de Moodle.

*Observacións de avaliación:
Non hai.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía:
Non hai modificacións na bibliografía, aínda que en caso necesario serán fornecidos materiais en formato pdf ou webs específicas para o acompañamento das sesións non presenciais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B2 Falar ben en público
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B11 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B12 Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base e oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 Que os estudiantes sexan capaces de integrar coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ter capacidade de análise, valorar e exercer o coñecemento desde un punto de vista crítico. AC5
AC6
AC7
AC9
BJ3
BJ4
BJ5
CC3
CC5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas para a investigación en humanidades. AC2
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AR3
BJ1
BJ5
BJ8
BR1
CC1
CC2
CC5
CC6
CR2
CR3
Elaborar textos escritos académicos de diversa tipoloxía. AR1
BJ1
BJ5
BJ7
BR2
CC1
CC5
CR1
Ser capaz de realizar unha presentación oral sobre un asunto literario e/ou cultural concreto. AC5
AC6
BC2
BC3
BJ7
BR2
BR3
CR1

Contents
Topic Sub-topic
1. Aspectos introdutorios Nocións preliminares
2. Tipos de traballos de investigación Traballo fin de mestrado, relatorio, tese, artigo, edición crítica, monografía etc.
3. Organización do traballo de investigación - Escolla do tema
- Hipótese(s) previas
- Obxectivos
- Escolla do título
- Metodoloxías
- Corpus
- Conclusións
4. Obtención e clasificación da información - Selección de fontes (documentais, bibliográficas etc.)
- Recursos de información
- Aproximación ás bases de datos
5. Aspectos formais - Estruturación do traballo
- A redacción
- Resumos e palabras chave
- Normas internacionais de citacións bibliográficas
- Citacións e notas (funcións e sistemas)
- Criterios gráficos
- Tipografías
- Índice(s)
6. Presentación dos traballos - Ferramentas para a expresión oral
- Preparación da exposición
- O acto de defensa de traballos de investigación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 10 30 40
Seminar A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 5 10 15
Supervised projects A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 0 15 15
Oral presentation B2 B10 B3 1 3 4
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Nestas sesións o conxunto do alumnado realizará actividades de diferente tipoloxía destinadas á consolidación dos contidos da materia.
Contémplanse, entre outras, a análise de fontes documentais, a resolución de problemas ou o emprego das TIC.
Seminar Nas sesións dedicadas ao seminario desenvolverase o traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora.
Supervised projects Consistirá na realización dun breve ensaio, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora.
Oral presentation Exposición oral, na aula, do traballo tutelado.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Description
A profesora orientará aos e ás estudantes, ofrecéndolles a axuda necesaria para a realización dos traballos e das presentacións orais, especialmente en cuestións como a escolla do tema, a metodoloxía ou a selección das fontes de información.
A orientación realizarase de forma individualizada e persoalmente, aínda que tamén poderán ser facilitadas inidicacións escritas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A14 A9 A12 B13 B4 B14 B3 B11 C1 C2 C3 C7 C5 C6 C8 C9 Avaliación do ensaio breve que cada alumno/a realizará, cuxo tema e metodoloxía deberá ser previamente acordado coa profesora. 60
Seminar A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 Traballo en grupo, centrado principalmente na análise e discusión a partir de lecturas e/ou materiais que serán marcados e facilitados pola profesora. O alumnado deberá participar activamente nestas sesións. 5
Oral presentation B2 B10 B3 Avaliación da presentación oral do traballo tutelado. 25
Workshop A2 A5 A6 A7 A8 A9 B13 B4 B6 B7 B14 B8 B12 B3 C1 C7 C5 C6 C8 Avaliación das actividades de diferente tipoloxía referidas na metodoloxía. 10
 
Assessment comments

Para superar a materia, o alumnado deberá conseguir unha cualificación igual ou superior a 5 puntos sobre 10. 

O alumnado terá que entregar os traballos e actividades solicitados no prazo fixado. 

Todas as actividades e probas deberán cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, puntuación, concordancia, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal etc.); no caso de deficiencias lingüístico-expresivas, estas poderán ser penalizadas na cualificación.

Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso polo/a mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña" (artigo 14.4).

As persoas que obtiveren dispensa académica deberán pórse en contacto coa profesora, e terán condicións especiais de avaliación: traballo tutelado (70%), presentación oral (30%).

A cualificación de NON PRESENTADO/A será considerada cando o/a alumno/a non realizar o traballo tutelado e/ou cando tiver entregado un número das actividades contempladas inferior ao 50%.

As persoas que non superaren a materia deberán entregar, na data marcada pola Facultade de Filoloxía para a segunda oportunidade, o traballo tutelado (70%) e realizar unha breve exposición oral do mesmo (30%). Este sistema de avaliación será o aplicado tamén na convocatoria adiantada de decembro.


Sources of information
Basic Alcina Franch, José (1994). Aprender a investigar: métodos y trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales). Madrid: Compañía Literaria
Soriano, Ramón (2008). Cómo se escribe una tesis. Guía práctica para estudiantes e investigadores. Córdoba: Berenice
Eco, Umberto (2001). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura. Barcelona: Gedisa
Phillips, Estelle M. & Pugh, Derek S. (2005). La tesis doctoral. Cómo escribirla y defenderla. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca
López Yepes, José et al. (2005). Las tesis doctorales. Producción, evaluación y defensa. Madrid: Fragua
Pantoja Vallejo, Antonio (coord.) (2009). Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación. Madrid: EOS Universitaria
Dias, Maria Olívia (2008). Manual de sugestões para estudantes: estudar e fazer trabalhos académicos com método . Viseu: Psicosoma
Montolío, Estrella (coord.) (2009). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Fernandes, António José (2002). Métodos e Regras para Elaboração de Trabalhos Académicos e Científicos. Porto: Porto Editora
Estrela, Edite (coord.) (2009). Saber Escrever uma Tese e Outros Textos. Lisboa: Dom Quixote
Briz, Antonio (coord.) (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar
Sierra Bravo, Restituto (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo

Proporcionaranse outros recursos bibliográficos específicos e en liña para os temas tratados nesta materia a través da plataforma Moodle.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Recursos para a investigación da literatura/613484007

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.