Identifying Data 2019/20
Subject (*) Resources for Literature Research Code 613584106
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Lecturers
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Web http://guiadocente.udc.es
General description Ferramentas e fontes de información impresas e dixitaiss para a investigación dos estudos literarios e culturales, con especial atención ás tecnoloxías da información e da comunicación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B1 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B9 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser, en grande medida, autodirixido ou autónomo
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. AC1
AC3
AC6
AC8
AR1
BC1
BC3
BJ3
BJ4
BJ5
CC1
CC2
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
Desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no campo dos estudos literarios e culturais AC1
AC3
AC6
AC8
AR1
BC1
BC3
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
Saber interpretar textos aplicando diferentes modelos de tipo xenérico. AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AJ1
BC1
BC3
BJ3
BJ4
BJ5
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
CR3
Coñecer as técnicas do análise cultural tendo en conta os fundamentos ideolóxicos dos diferentes contextos ideolóxicos. AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AR3
BC1
BC3
BJ3
BJ4
BJ5
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
Adquirir un concepto da literatura mediante a súa relación coas TICS e saber aplicar o mesmo a textos diferentes. AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AR2
BC1
BJ1
BJ3
BJ5
BJ6
CC1
CC2
CC5
CR2

Contents
Topic Sub-topic
1. Recursos para a investigación literaria 1.1. Nocións básicas.
1.2. As fontes.
1.3. Onde buscar as fontes.
2. Fontes convencionáis 2.1. Fontes xerais: historias da literatura, coleccións textuais, coleccións documentais, monografías, antoloxías, revistas especializadas.
2.2. A bibliografía: a tradicional, a específica, publicacións periódicas.
2.3. Repertorios bibliográficos: por autor, por materia, por lugar de conservación.
2.4. Libros de consulta: enciclopedias, diccionarios, repertorios, anuarios e almanaques.
3. Fontes electrónicas 3.1. As novas tecnoloxías e a investigación literaria
3.2. As bases de datos
3.3. Bibliotecas virtuais
3.4. Catálogos colectivos
3.5. Directorios e portais
3.6. Catálogos de bibliotecas en red
3.7. Revistas electrónicas
4. Outros recursos 4.1. Manuscritos
4.2. Edicións
4.3. Traduccións
4.4. Actas de Congresos
4.5. Homenaxes
4.6. Epistolarios
4.7. Obras misceláneas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 2 15 17
Workshop A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A13 A1 A2 A3 A5 A7 A10 C3 C7 C8 10 8 18
Document analysis A5 A14 B6 B7 B9 C1 1 10 11
Supervised projects A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 0 20 20
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Prácticas dirixidas polo profesor que terán en conta as destrezas do alumno na busca de fontes electrónicas para o estudo da literatura.
Workshop Realización dunha exposición oral onde se valorará a competencia a capacidade do alumno para expor as súas inquietudes e dúbidas sobre a materia do programa.
Guest lecture / keynote speech Explicación por parte do profesor dos contidos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos.
Document analysis Estudo de textos e outras fontes que conduzan ao mellor coñecemento e dominio da materia do programa e a adquirir de forma máis eficaz as destrezas asociadas ao mesmo.
Supervised projects Proba de carácter teórico-práctico que avallará os coñecementos e destrezas adquiridos e que terá lugar ao final do curso.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Document analysis
ICT practicals
Workshop
Description
Estas metodoloxías comportan un seguimento particularizado do profesor, dentro e fóra da aula, segundo un calendario que se indicará ao principio do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A2 A4 A10 B1 C7 C5 C6 C9 Realización dun traballo sobre o contido da materia. Valorarase a asistencia as titorías correspondentes. Tamén a corrección no contido e na expresión. 60
ICT practicals A2 A4 A5 A14 A10 B4 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C9 Realización dunha proba práctica sobre os contidos da materia. 20
Workshop A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A10 A8 A12 B6 B7 B9 B3 C1 C7 C5 C6 C9 Valorarase a participación e exposición oral no obradoiro sobre un dos contidos da materia. 20
 
Assessment comments

O sistema de avaliación será adaptado aos alumnos con dispensa
académica. En virtude da diversidade de situacións posibles, no seu
momento, de darse o caso, indicarase o sentido desta adaptación, de modo
que aquelas sesións, probas etc. en que non poidan participar sexan
compensadas con outras. Para a proba mixta cómpre acadar unha media de 5
para poder ser aprobado.

Se o alumno realiza o 50% das
actividades propostas será avaliado
(a súa cualificación non será, pois, NP). Na segunda oportunidade, o
alumno deberá completar as actividades que se solicitan. A entrega do traballo farase o día do exame oficial.

O traballo tutelado entregarase en papel, non serán admitidos por vía correo electrónico. A entrega será o día do exame oficial.


Sources of information
Basic Casas, M., Redondo, G, y Sánchez, S. (2013). Actas del Seminario Internacional sobre Bibliotecas digitales y Bases de datos especializadas en Literaturas Hispánicas (BIDESLITE)i. Madrid: Instituto Universitario Menéndez Pidal-Universidad Complutense de Madrid
Laplana, J. E. (2002). Aproximación al hispanismo en Internet. Boletín de la AIH, 9, pp. 183-191
Foucault, M. (1991). Archéologie du savoir. Paris: Gallimard
Simón Díaz, J. (1980). Bibliografía de la Literatura Española. Madrid: Gredos
Simón Díaz, J. (1950). Bibliografía de la Literatura Hispánica. 16 vols.. Madrid: CSIC
Reynolds, L. D. y Wilson, N. G. (1986). Copistas y filólogos. Madrid: Gredos
García-Carcedo, P. (ed.) (2011). Enseñanza virtual y presencia de las literaturas. Granada: Universidad de Granada
López Poza, S. y Pena Sueiro, N. (2014). Humanidades Digitales: desafíos, logros y perspectivas de futuro. Janus, anexo 1. A Coruña: SIELAE
Caenegem, R. C. van y Ganshof, F. L. (1997). Introduction aux sources de l´histoire medievale. Typologie, histoire de l´erudition medievale, grandes collections, sciences auxiliares, bibliographie. Belgique: Brepols
Agenjo, X y Hernández, F. (2009). La biblioteca virtual: función y planteamiento. Boletín de la ANABAD, 59, pp. 25-105
Goicochea, M. (ed.) (2010). La entrada en la filología hoy: escritura, informática, información. Madrid: Servicio de Publicaciones de la UCM
Rodríguez, J (ed.) (2012). Libros electrónicos y contenidos digitales en la sociedad del conocimiento. Madrid: Pirámide
Romera Castillo, J. et alii (1997). Literatura y multimedia. Madrid: Visor Libros
Dacos, M. y Mounier, P. (2010). L´édition électronique. Paris: Éditions La Découverte
Palau Dulcet, J. (1948-1985). Manual del libro hispano-americano. 28 vols y 4 de índices. Barcelona: Palau

Tamén se entregará aos alumnos unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa.

Complementary Cohen, R. (2003). 500 Cantigas d´Amigo. Porto: Campo das Letras
Soriano, L. et alii (1988-2015). Boletín Bibliográfico de la Literatura Hispánica Medieval. AHLM
Bossuart, R. et alii (1964). Dictionnaire des lettres françaises. Le Moyen Age. Paris: Fayard
(). gallica.bnf.fr.
Soriano, L. et alii (2014). Humanitats a la xarxa: món medieval/ Humanities on the Web: the Medieval World. Bern: Peter Lang
(). Lexilogos.com. "Dictionnaire français": "ancien français".
Mölk, U. y Wolfzettel, F. (1972). Répertoire métrique de la poésie lyrique française des origenes à 1350. München: Wilhelm Fink Verlag München


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.