Identifying Data 2020/21
Subject (*) Literature and Art Code 613584108
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Caparros Esperante, Luis
E-mail
luis.caparros@udc.es
Lecturers
Caparros Esperante, Luis
E-mail
luis.caparros@udc.es
Web
General description Estudo da literatura en relación coas diferentes formas de arte: pintura, escultura,
música, etc.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non haberá modificacións.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen

Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican

Ningunha.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Moodle, Teams e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

Non hai modificacións na avaliación da materia na primeira oportunidade. Tal como se recolle na Guía docente, na 2ª oportunidade o alumnado será avaliado cos mesmos criterios que na oportunidade anterior, aínda que con certa variación sobre as porcentaxes xa que non se poderán ter en conta as actividades de carácter presencial (Seminario e participación en eventos científicos). Así, para superar a materia, terá que realizar unha "Proba oral" para avaliar as lecturas (40%) e presentar o "Traballo tutelado" (60%).

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Ningunha.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC8
AC9
AR1
AR2
AR3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
BR2
CC1
CC2
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
CR3
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC8
AC9
AR1
AR2
AR3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
BR2
CC1
CC2
CC4
CC5
CC6
CR1
CR2
CR3

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introduction 1.1. Literature regarding arts outras hoes
1.2. Set parameters of the study
Tema 2. Interaction of artistic discourse 2.1. Literature and the Arts
2.1. Literatura and Music
Tema 3. Literature and Art: Cultural paradigms and underlying drivers 3.1. Politics and religion as the driving gear
3.2. Temporary Axes and ideological prevalent in Europe

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 12 44 56
Events academic / information A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 1 0 1
Speaking test A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 2 14 16
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Traballo cooperativo, en que o alumnado participa activamente e debate as cuestións tratadas.
Events academic / information Attending conferences scheduled in addition to the subject
Speaking test Proba oral final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula.

Personalized attention
Methodologies
Events academic / information
Seminar
Description
It is expected that among students with considerable differences both in terms of their previous training and the degree of familiarity with cultural concepts and skills. For that reason it is planned to develop a personalized care (especially for the development of personal work, accurate readings and presentation), either by personal interviews through email or virtual platform.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Events academic / information A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Traballo titorizado consistente na asistencia a actividades locais de carácter artístico e cultural, acordadas previamente co profesor, ou a exposicións virtuais ou actividades artísticas na web, sempre ligadas á materia. Dará lugar a un informe escrito por parte do/a estudante. 35
Seminar A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 Participación, intercambio e debate na aula que, xunto á asistencia, permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo.
15
Speaking test A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Proba oral final, concebida como a exposición dun traballo de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. 50
 
Assessment comments
<p>People registered to partial time that have requested and have obtained academic exemption
will have to deliver the evaluable activities in the conditions and in
the specific deadlines. These students must contact the professor at the beginning of the course.</p><p>In the second oportunity for exams (July) all assessment tools described above may be recovered, with the same percentages as in the first edition. In this second opportunity, supervised work and activities will be delivered on the same date fixed for the examination.</p>

Sources of information
Basic Egido, Aurora (1990). "La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco", en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica
Kandinsky, Vasili (1997). De lo espiritual en el arte. Madrid: Andrómeda
Guillén, Claudio (1985). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada. Barcelona: Crítica
Lotman, Yuri M. (2011). Estructura del texto artístico. Madrid: Akal
Praz, Mario (1989). Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela
Gombrich, E. H. (1986). Imágenes simbólicas. Madrid: Alianza Editorial
Souriau, Etienne ((1969) 2004). La correspondencia de las artes. Madrid: Fondo de Cultura Ecxonómica
Lessing, Gotthold (2014). Laocoonte o sobre los límites de la pintura y la poesía. Barcelona: Herder
Monegal, Antonio, ed. (2000). Literatura y Pintura. Arco LIbros: Madrid
Auerbach, E. ((1950) 1996). Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México: Fondo de Cultura Económica
Praz, Mario ( (1971) 2007). Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus
Brown, Calvin (1963). Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press
Dumanoir, Virginie, coord. (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez
Bürger, Peter (1974). Teoría de la vanguardia. Barcelona: Penísnsula
Da Vinci, Leonardo (2013). Tratado de pintura. Madrid: Alianza Editorial
Gállego, Julián (1972). Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra
Vega Ramos, María José (2007). “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, en María Dolores Rincón González, ed., Doce calas en el Renacimiento y un epílogo, pp. 269-316.
Spitzer, Leo (1955). “The ‘Ode on a Grecian Urn,’ or Content vs. Metagrammar”, Comparative Literature, 7 (1955), pp. 203-255..

Bibliography more specific will be indicated during the course

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.