Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B3 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C3 |
Demostrar un compromiso ético coas desigualdades |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Saber analizar a historia da literatura e da cultura desde unha perspectiva contextual, considerando as condicións históricas e sociais particulares que condicionaron as posibilidades de acceder á literatura no caso dos homes e das mulleres. |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AJ1 AR3
|
BC3 BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ7
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1
|
Coñecer a categoría de xénero e a súa relevancia no estudo das creacións culturais, artísticas e literarias, tendo en conta o contexto histórico en que se producen e os cambios que trouxo a adopción desa perspectiva.
|
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9
|
BJ2 BJ4
|
CC2 CC3 CC4 CC5
|
Ser capaz de aplicar a perspectiva de xénero a algunhas producións significativas da literatura española atendendo aos distintos aspectos implicados |
AC1 AC6 AC7 AC8 AC9 AR1
|
BC3 BJ2 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Ser quen de producir textos escritos, debidamente elaborados e organizados, en que se apliquen os coñecementos adquiridos, se ofreza unha síntese, se contrapoñan puntos de vista ou teorías..., sempre cunha visión crítica e reflexiva. |
AC1 AC2 AC6 AC7 AC8 AC9 AJ1 AR1 AR3
|
BC3 BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CR1
|
|
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución.
|
Ideas xerais sobre o concepto de xénero como estudo da literatura. |
2. A muller na literatura da Idade Media. |
A muller na sociedade medieval. A muller lectora, escritora e destinataria da literatura.
|
3. Escritoras da Idade Moderna |
Revisión do canon e rescate de autoras. |
4. Escritoras da Idade Contemporánea. |
Revisión do canon e rescate de autoras. |
5. A muller e o mundo do libro. |
Mecenas, impresoras, gravadoras, editoras, axentes literarias, etc. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 |
12 |
22 |
34 |
Events academic / information |
B5 B7 B10 C7 C5 |
1 |
0 |
1 |
Supervised projects |
A1 A2 A6 C4 C7 C5 |
0 |
22 |
22 |
Speaking test |
A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 |
2 |
14 |
16 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Sesións expositivas e dinámicas do profesor e traballo participativo do alumnado na análise e comentario dos textos. |
Events academic / information |
Asistencia a conferencias ou actividades culturais programadas como complemento da materia. |
Supervised projects |
O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...). |
Speaking test |
O traballo deberá ser defendido oralmente na aula e sometido a un breve debate co profesor e o alumnado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Supervised projects |
Events academic / information |
|
Description |
O alumno ou alumna poderá, sempre que for preciso, requerir atención personalizada do docente, especialmente para establecer as orientacións sobre o traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Speaking test |
A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 |
O traballo deberá ser defendido oralmente nas aulas e sometido a un breve debate co profesor e os compañeiros e compañeiras.
|
40 |
Seminar |
A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 |
A asistencia regular ás aulas valorarase positivamente. |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A6 C4 C7 C5 |
O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...). |
50 |
|
Assessment comments |
A mala praxe académica e o plaxio será perseguido severamente e poderá supor o suspenso da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
|
-ALBERS, Irene, y Uta FELTEN, eds., Escenas de transgresión. María de Zayas en su contexto literario-cultural, Madrid/Frankfurt: Iberoamericana/Vervuert, 2009. -BUTLER, Judith, El Género en disputa. Feminismo y la subversión de la identidad, Barcelona, Paidós, 2007 -CACHO, Mª Teresa, «Los moldes de Pygmalión (Sobre los tratados de educación femenina en el Siglo de Oro)», en Breve historia feminista de la literatura española (en lengua castellana). II. La mujer en la literatura española, coord. Iris M. Zavala, Madrid: Anthropos, 1995, pp. 177-215. -DUBY, G. Y PERROT, M. (dir.), Historia de las mujeres, Madrid, Taurus, 1991-1993, 5 vols -DEYERMOND, Alan (1995). «Las autoras medievales castellanas a la luz de las últimas investigaciones?», Medioevo y literatura: actas del V Congreso de la Asociación Hispánica de Literatura Medieval, coord. por Juan Salvador Paredes Núñez, Vol. 1, 1995, ISBN 84-338-2024-9, págs. 31-52. -LÓPEZ ESTRADA, Francisco, «Las mujeres escritoras en la Edad Media castellana», La condición de la mujer en la Edad Media: actas del coloquio celebrado en la Casa de Velázquez, 1986, pp. 9-38. -MERIDA JIMÉNEZ, Rafael, Mujer y cultura literaria en las letras ibéricas medievales y del Renacimiento temprano, Kassel, Reichenberger, 2011. -PÉREZ PRIEGO, Miguel Ángel (ed.), Poesía femenina en los cancioneros, Madrid, Castalia, 1989. -SEGARRA, M. y A. CARABI, eds., Feminismo y crítica literaria, Barcelona, Icaria, 2000. -VIGIL, Mariló, La vida de las mujeres en los siglos XVI y XVII, Madrid, Siglo XXI, 1986. |
Complementary
|
|
O profesor proporcionará a bibliografía específica e textos a través da plataforma do Campus Virtual. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Dispor dunha competencia lingüística acorde ao nivel universitario dunha titulación de posgrao é requisito; de calquera xeito recoméndase a aqueles estudantes que teñan problemas na expresión (sexan ortográficos, sintácticos ou doutro tipo) que os subsanen. |
|