Identifying Data 2023/24
Subject (*) Literature and Gender (Hispanic Studies) Code 613584111
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Mascato Rey, Rosario
E-mail
rosario.mascato@udc.es
Lecturers
Mascato Rey, Rosario
E-mail
rosario.mascato@udc.es
Web http://https://pdi.udc.es/es/File/Pdi/2F2UL
General description Estudo avanzado de textos literarios priorizando o xénero como categoría de análise. Achegamento a distintas producions literarias significativas desde esta perspectiva.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber analizar a historia da literatura e da cultura desde unha perspectiva contextual, considerando as condicións históricas e sociais particulares que condicionaron as posibilidades de acceder á literatura no caso dos homes e das mulleres. AC1
AC6
AC7
AC8
AC9
AJ1
AR3
BC3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ7
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
Coñecer a categoría de xénero e a súa relevancia no estudo das creacións culturais, artísticas e literarias, tendo en conta o contexto histórico en que se producen e os cambios que trouxo a adopción desa perspectiva. AC1
AC6
AC7
AC8
AC9
BJ2
BJ4
CC2
CC3
CC4
CC5
Ser capaz de aplicar a perspectiva de xénero a algunhas producións significativas da literatura española atendendo aos distintos aspectos implicados AC1
AC6
AC7
AC8
AC9
AR1
BC3
BJ2
BJ4
BJ5
BJ7
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Ser quen de producir textos escritos, debidamente elaborados e organizados, en que se apliquen os coñecementos adquiridos, se ofreza unha síntese, se contrapoñan puntos de vista ou teorías..., sempre cunha visión crítica e reflexiva. AC1
AC2
AC6
AC7
AC8
AC9
AJ1
AR1
AR3
BC3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1

Contents
Topic Sub-topic
1. Introduction
Women and the literary institution
2. Women in literature: from the Middle Ages to nowadays Women, canon and historiography
2. Feminine agency and literary field Other roles: from patronage to translation

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 12 22 34
Events academic / information B5 B7 B10 C7 C5 1 0 1
Supervised projects A1 A2 A6 C4 C7 C5 0 22 22
Speaking test A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 2 14 16
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Sesións expositivas e dinámicas do profesor e traballo participativo do alumnado na análise e comentario dos textos.
Events academic / information Asistencia a conferencias ou actividades culturais programadas como complemento da materia.
Supervised projects O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...).
Speaking test O traballo deberá ser defendido oralmente na aula e sometido a un breve debate co profesorado e o alumnado.

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Events academic / information
Description
O estudantado poderá, sempre que for preciso, requerir atención personalizada da docente, especialmente para establecer as orientacións sobre o traballo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test A1 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C7 C5 C6 O traballo deberá ser defendido oralmente nas aulas e sometido a un breve debate co profesorado e estudantado.


40
Seminar A1 A6 A7 A8 B6 B7 B10 B3 C2 C5 A asistencia regular ás aulas valorarase positivamente. 10
Supervised projects A1 A2 A6 C4 C7 C5 O alumnado preparará un traballo de investigación sobre algún aspecto relacionado coa materia dunha extensión aproximada de 10 páxinas. Valorarase a capacidade de análise, a organización das ideas, a orixinalidade, a fundamentación científica..., etc. Tamén serán tidas en conta as cuestións formais (presentación, expresión, sistema de citas, referencias bibliográficas...). 50
 
Assessment comments

1. In all written activities (exams, assignments, exercises, comments...), the correct and appropriate use of the language will be valued, especially for academic purposes.

2. No work or task delivered after the deadline will be accepted.

3. In the event that plagiarism or academic dishonesty is detected on the part of the student, they will be graded with a numerical grade of 0 in the corresponding call for the academic year, whether the commission of the misconduct occurs at the first opportunity or in the second. In order to comply with the current regulations of the UDC, the record of their qualification in the first term may be modified accordingly.

4. Students who do not complete the supervised project will obtain the grade of NP (not submitted), even though they have completed the other activities. It will be necessary to obtain a minimum of 4 points (out of 10) in each of the evaluation methodologies in order to pass the subject.

5. The students who have to be evaluated in a second opportunity will recover only those failed activities. In this case, the teaching staff will provide the appropriate indications regarding the characteristics of the work or tasks through the Moodle platform, indicating the dates and delivery procedures, so that the students can organize themselves accordingly.

6. The subject may be adapted to those students who require the adoption of measures aimed at supporting diversity (physical, visual, auditory, cognitive, learning or related to mental health). If this is the case, they must contact the services available at the UDC/in the Center: within the official deadlines stipulated prior to each academic semester, with the Unit for Attention to Diversity (https://www.udc.es /es/cufie/ADI/apoioalumnado/); failing that, with the ADI Tutor of the Faculty of Philology (in the following email: pat.filoloxia@udc.gal).

7. In accordance with the provisions of the different applicable regulations for university teaching, this subject will incorporate the gender perspective in its contents and organization. In this sense, work will be done to identify and correct prejudices and sexist attitudes, in the interest of the values of respect and equality.


Students with academic dispensation from attendance

The evaluation procedures and percentages will be the same as for the remaining students. The teaching staff will make available to these students both the instructions for each task and the delivery procedures through the Moodle platform.

Tutoring hours will be arranged by email and will take place at an appropriate time for both students and teachers.


December Extraordinary Opportunity

Students willing to opt to take the subject exam in the extraordinary call in December will be evaluated by taking an exam that will account for 100% of the grade.


Sources of information
Basic ZAVALA, Iris M. (1995). Breve historia feminista de la literatura española (en lengua castellana). Madrid: Anthropos
LOCANE, Jorge J. (2022). De Carmen Balcells a indent literary agency. Para un mapeo y caracterización del agente literario de la literatura lationoamericana. Revista Chilena De Literatura, (105), pp. 151–175..
BUTLER, Judith (2007). El Género en disputa. Feminismo y la subversión de la identidad. Barcelona: Paidós
SEGARRA, M. y A. CARABI, eds. (2000). Feminismo y crítica literaria. Barcelona: Icaria
DUBY, G. & PERROT, M. (1991-1993). Historia de las mujeres. Madrid: Taurus
VÉLEZ-SAINZ, Julio (2015). La defensa de la mujer en la literatura hispánica. Siglos XV-XVII. Madrid: Cátedra
VILLARREAL, J. P. M. (2019). La edición femenina decimonónica. Patrocinio de Biedma: entre el asociacionismo y las redes de colaboración editorial. Lectora, 25, pp. 105-117.
FERNÁNDEZ, Pura (2008). La mujer de letras o la letraherida: discursos y representaciones sobre la mujer escritora en el siglo XIX. Madrid: CSIC
ARCHER, Robert (2001). Misoginia y defensa de las mujeres. Antología de textos medievales. Madrid: Cátedra
AGUILAR SALINAS, M. (2021). Redes y escritoras ibéricas en la esfera cultural de la primera Edad Moderna. Madrid: Editorial Iberoamericana - Vervuert
ROMERO LÓPEZ, Dolores (ed.) (2016). Retratos de traductoras en la Edad de Plata. Madrid: Escolar y Mayo Eds.
JOHNSON, Roberta (ed.). (2021). Una nueva historia de los feminismos ibéricos. Tirant lo Blanch

The teacher will provide specific bibliography and mandatory reading texts through the Virtual Campus plartform. 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.