Identifying Data 2017/18
Subject (*) Literary Reception Code 613584113
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Lecturers
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
General description Estudo avanzado dos procesos de recepción dos textos literarios, con especial atención ás variables históricas nos modelos de produción e difusión, e os seus efectos sobre os modelos de recepción ou lectura.
Profundirase no estudo dalgunas das seguintes liñas temáticas:
- Historia e análise da produción e recepción dos textos literarios
-Oralidade e escritura. Do manuscrito ao impreso
-Lectores, libros e bibliotecas

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e utilizar os recursos bibliográficos e documentais relacionados coa materia. AC2
AC7
AR3
BJ3
BJ4
BJ5
CC2
CC3
CC5
CR1
Profundizar nos procesos de recepción dos textos literarios, atendendo non só aos lectores e/ou oidores, senón aos mediadores (traductores, adaptadores, comentaristas) que influén na fortuna editorial dos textos. AC1
AC7
AC9
AR1
BC3
BJ1
CC1
CC4
CC6
Utilizar o sentido crítico para o estudo e a análise literaria de textos españois, profundizando non só nos procesos e técnicas de escritura e estilo (autor), senón tamén da recepción dos textos. AC2
AJ1
BJ3
BJ7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución A literatura como medio de comunicación
A recepción de la literatura
A estética da recepción
Os mediadores da recepción: Traducións, comentarios e adaptacións


A recepción e imitación dos clásicos A Imitatio
O proceso de receptio
Os progymnasmata
A recepción da literatura na Idade Moderna Do manuscrito ao impreso
Cara a unha historia da lectura Lectores, lecturas e bibliotecas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 2 23 25
Seminar A1 A2 A7 A9 B4 B6 B7 B8 C5 10 10 20
Workbook A1 A2 A9 C4 C7 0 22 22
Oral presentation A14 B10 B3 C1 C6 3 2 5
Document analysis A1 B4 B6 C7 C6 2 1 3
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Os alumnos terán que facer un traballo tutelado sobre algún aspecto ou lectura da materia. Baixo a tutela da profesora que ofrecerá información bibliográfica e asesoramento, os estudantes realizaran un traballo escrito de unhas 10 páxinas de extensión.
Seminar A materia presentarase en seminarios, coa finalidade de chegar ao estudo intensivo do tema mediante a lectura, discusión, a participación, a elaboración de documentos e conclusións.
Workbook Mediante a lectura de textos e documentación escrita profundizarase nos contidos.
Oral presentation Será preciso realizar unha presentación oral dos traballos tutelados, na que os alumnos demostren a sua oratoria, capacidade de síntese e análise, e dominio das técnicas de presentación oral
Document analysis Procura, lectura e análise de fontes primarias e secundarias que nos permitan obter información sobre a recepción da literatura, os procesos, mecanismos, etc.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Ademais das titorías semanais obrigatorias dos profesores nas que atenderán as dudas ou preguntas dos estudantes, para a realización do traballo será preciso acudir a 3 titorías nas que recibirán atención personalizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 Será preciso realizar un traballo tutelado sobre un tema da materia, no que estudante debe demostrar o seu correcto uso da expresión escrita académica e o seu dominio do tema. 80
Oral presentation A14 B10 B3 C1 C6 Os alumnos terán que facer unha presentación oral pública do seu traballo tutelado, no que mostrarán o dominio da expresión oral e das técnicas de presentación dun tema. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic
Antón, Beatriz, El tacitismo en el siglo XVII en España: el proceso de "receptio", Valladolid, Universidad, 1992.

Cuartero Sancho, Pilar, "Los autores grecolatinos de literatura científica, modelos literarios de la literatura científica en castellano del Siglo de Oro", Criticón  Nº 58, 1993,  85-93.

Hernández Miguel, L. A.,  La tradición clásica. La transmisión de las literaturas griega y latina antiguas y su recepción en las vernáculas occidentales. Liceus, 2008.

La recepción del texto literario, Coloquio de la Casa Velázquez, ed. por J. Pierre Etienvre y L. Romero Tovar, Madrid- Zaragoza, 1988.

López Grigera, Mª L., "Introducción a una lectura retórica de Cervantes: "El Quijote" a la luz de Hermógenes (II)", Salina: revista de lletres,  Nº. 6, 1991, 34-40

Meregalli,F., La Literatura desde el punto de vista del receptor, Amsterdam, Rodopi, 1989.

Montero Reguera, J., "La recepción del Quijote" en  El Quijote y la crítica contemporánea, Centro de Estudios Cervantinos, 1998.


Biblioteca Digital Siglo de Oro: http://www.bidiso.es

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.