Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) A Recepción da Literatura Código 613584113
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Profesorado
Pena Sueiro, Nieves
Correo electrónico
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo avanzado dos procesos de recepción dos textos literarios, con especial atención ás variables históricas nos modelos de produción e difusión, e os seus efectos sobre os modelos de recepción ou lectura.
Profundirase no estudo dalgunas das seguintes liñas temáticas:
- Historia e análise da produción e recepción dos textos literarios
-Oralidade e escritura. Do manuscrito ao impreso
-Lectores, libros e bibliotecas

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e utilizar os recursos bibliográficos e documentais relacionados coa materia. AM2
AM7
AI3
BP3
BP4
BP5
CM2
CM3
CM5
CI1
Profundizar nos procesos de recepción dos textos literarios, atendendo non só aos lectores e/ou oidores, senón aos mediadores (traductores, adaptadores, comentaristas) que influén na fortuna editorial dos textos. AM1
AM7
AM9
AI1
BM3
BP1
CM1
CM4
CM6
Utilizar o sentido crítico para o estudo e a análise literaria de textos españois, profundizando non só nos procesos e técnicas de escritura e estilo (autor), senón tamén da recepción dos textos. AM2
AP1
BP3
BP7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución A literatura como medio de comunicación
A recepción de la literatura
A estética da recepción
Os mediadores da recepción: Traducións, comentarios e adaptacións


A recepción e imitación dos clásicos A Imitatio
O proceso de receptio
Os progymnasmata
A recepción da literatura na Idade Moderna Do manuscrito ao impreso
Cara a unha historia da lectura Lectores, lecturas e bibliotecas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 2 23 25
Seminario A1 A2 A7 A9 B4 B6 B7 B8 C5 10 10 20
Lecturas A1 A2 A9 C4 C7 0 22 22
Presentación oral A14 B10 B3 C1 C6 3 2 5
Análise de fontes documentais A1 B4 B6 C7 C6 2 1 3
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os alumnos terán que facer un traballo tutelado sobre algún aspecto ou lectura da materia. Baixo a tutela da profesora que ofrecerá información bibliográfica e asesoramento, os estudantes realizaran un traballo escrito de unhas 10 páxinas de extensión.
Seminario A materia presentarase en seminarios, coa finalidade de chegar ao estudo intensivo do tema mediante a lectura, discusión, a participación, a elaboración de documentos e conclusións.
Lecturas Mediante a lectura de textos e documentación escrita profundizarase nos contidos.
Presentación oral Será preciso realizar unha presentación oral dos traballos tutelados, na que os alumnos demostren a sua oratoria, capacidade de síntese e análise, e dominio das técnicas de presentación oral
Análise de fontes documentais Procura, lectura e análise de fontes primarias e secundarias que nos permitan obter información sobre a recepción da literatura, os procesos, mecanismos, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Ademais das titorías semanais obrigatorias dos profesores nas que atenderán as dudas ou preguntas dos estudantes, para a realización do traballo será preciso acudir a 3 titorías nas que recibirán atención personalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A7 A10 A9 A12 C2 C3 C7 C5 Será preciso realizar un traballo tutelado sobre un tema da materia, no que estudante debe demostrar o seu correcto uso da expresión escrita académica e o seu dominio do tema. 80
Presentación oral A14 B10 B3 C1 C6 Os alumnos terán que facer unha presentación oral pública do seu traballo tutelado, no que mostrarán o dominio da expresión oral e das técnicas de presentación dun tema. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
Antón, Beatriz, El tacitismo en el siglo XVII en España: el proceso de "receptio", Valladolid, Universidad, 1992.

Cuartero Sancho, Pilar, "Los autores grecolatinos de literatura científica, modelos literarios de la literatura científica en castellano del Siglo de Oro", Criticón  Nº 58, 1993,  85-93.

Hernández Miguel, L. A.,  La tradición clásica. La transmisión de las literaturas griega y latina antiguas y su recepción en las vernáculas occidentales. Liceus, 2008.

La recepción del texto literario, Coloquio de la Casa Velázquez, ed. por J. Pierre Etienvre y L. Romero Tovar, Madrid- Zaragoza, 1988.

López Grigera, Mª L., "Introducción a una lectura retórica de Cervantes: "El Quijote" a la luz de Hermógenes (II)", Salina: revista de lletres,  Nº. 6, 1991, 34-40

Meregalli,F., La Literatura desde el punto de vista del receptor, Amsterdam, Rodopi, 1989.

Montero Reguera, J., "La recepción del Quijote" en  El Quijote y la crítica contemporánea, Centro de Estudios Cervantinos, 1998.


Biblioteca Digital Siglo de Oro: http://www.bidiso.es

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías