Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Literatura e outras Linguaxes Artísticas Código 613584114
Titulación
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Profesorado
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo avanzado das relacións entre a literatura e as outras artes. A partir de obras significativas profundarase nalgún dos seguintes temas: literatura e imaxe, literatura e artes escénicas, literatura e outras artes.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Mantéñense os contidos
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se mantienen
Mantéñense as metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se modifican
Sustituese o obradoiro por unha titorización individual ou colectiva mediante Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante correo electrónico e Teams en horario de aula e de titorías
4. Modificacions na avaliación
A titoría e seguimente individualizado: 25%
Traballo de curso titorizado: 75%
*Observacións da avaliación:
No caso de suspender, haberá que entregar na segunda oportunidade, o traballo corrixido según as indicacións da profesora. Quen non presentase o traballo en tempo na convocatoria de xuño, terá que entregar o traballo na segunda oportunidade. Neste caso o traballo representará o100% da cualificación.
Aqueles alumnos que teñan dispensa académica deberán notificalo desde o inicio das sesións para adaptar o seu traballo ás normas xerais da da materia
5. Modificaciones de la bibliografía o webgrafía
Sen modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicación ao ámbito hispánico das principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM7
AM8
AM9
AI1
AI3
BP1
BP3
BP4
BP5
BP7
CM2
CM3
CM4
CM5
CI2
CI3

Contidos
Temas Subtemas
Literatura e outros linguaxes artísticos 1.- Introdución
2.- Historia do tópico "ut pictura poesis"
3.- Literatos e pintores no XVII (Lope e Calderón)
Representacións do ideario pastoril no século XVI 1.- A poesía e a narrativa de pastores
2.- As representacións pictóricas do ideario pastoril
Écfrasis, pintura e poesía nos séculos XVI y XVII


1.- El lienzo de Flandes (Góngora)
2.- El pincel (Quevedo)

O retrato práctica e dramaturxia no século XVII 1.- Calderón Darlo todo y no dar nada
2.- Claramonte, Andrés de, De lo vivo a lo pintado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A4 A14 A8 A9 A12 B4 B6 B8 C2 C4 C5 C8 10 0 10
Lecturas A1 A4 A14 A8 B6 B7 B10 0 15 15
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 10 0 10
Análise de fontes documentais A1 A3 A4 A7 A8 A9 A12 5 0 5
Traballos tutelados A4 A7 A12 B10 0 34 34
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A profesora presentará contidos teórico-criticos pertinentes da materia obxecto de estudo.
Lecturas O alumno preparará diversas lecturas asignadas pola profesora.
Seminario O alumno levará a cabo distintas actividades relacionadas coa materia mediante a combinación de metodoloxías como discusión dirixida, debate, etc. para familiarizarse coa perspectiva crítica interdisciplinar.
Análise de fontes documentais O alumnado realizará unha analise de fontes documentais sobre as ideas e concetos da arte a partir de documento do século XVII sobre estes temas.
Traballos tutelados Os alumnos desenvolverán un traballo, previamente consensuado coa profesora, sobre aspectos relacionados coa materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Seminario
Análise de fontes documentais
Descrición
Atenderase ao alumno en horario de titorías e dedicarase atención persoalizada.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A7 A12 B10 Valoraranse os traballos individuais como resultado do aproveitamento e da metodoloxía aplicada a un tema previamente acordado coa profesora e realizado baixo a súa supervisión. 75
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 A14 A7 A8 A9 A12 B4 B6 B7 B8 B10 C2 C3 C4 C5 C8 C9 Actividade participativa, de intercambio e debate permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula. 15
Análise de fontes documentais A1 A3 A4 A7 A8 A9 A12 Actividade na que o/a alumno/a dará conta da súa capacidade de análise e contexualización dos contidos impartidos na aula, dun xeito práctico. 10
 
Observacións avaliación

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non entreguen o traballo tutelado.



Na SEGUNDA OPORTUNIDADE, gardaranse as notas de todas as actividades
superadas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de
modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o
profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere
oportunas para non perxudicar ao alumno. Non obstante o anterior, o alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicar por escrito ao profesor a súa situación, coa certificación correspondente, en canto comece o curso ou sexa efectiva a matrícula. En cada caso estudaranse, dentro da normativa académica vixente, as actividades alternativas que se determinen.

ALUMNADO CON INCOMPATIBILIDADE HORARIA POR RAZÓNS LABORAIS OU DOUTRO TIPO: O
alumnado con dificultades para asistir ás sesións presenciais deberá comunicalo
á profesora na primeira semana do mes de febreiro. Unha vez comprobada a súa
situación, poderá optar ás mesmas condicións de avaliación que o alumnado con
dispensa académica.


Fontes de información
Bibliografía básica Pacheco, Francisco (1990). Arte de la pintura . Madrid, Cátedra
Egido, Aurora (2004). De la mano de Artemia. Estudios sobre literatura, emblemática, mnemotécnica y arte en el Siglo de Oro . Barcelona, Olaneta
Carducho, Vicente (1979). Diálogos de la pintura. Madrid, Turner
Palomino, Antonio (1947). El museo pictórico y escala óptica. Madrid, Aguilar
Sánchez Jiménez, Antonio (2011). El pincel y el Fénix: pintura y literatura en la obra d eLope de Vega Carpio. Madrid, Iberoamericana
Brown, Jonathan (1988). Imágenes e ideas en la pintura del siglo XVII. Madrid, Alianza Editorial
López Torrijos, Rosa (1985). la mitología en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid, Cátedra
Dumanoir, Virginie (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid, Casa de Velázquez
Hauser, Arnold (1974). Origen de la literatura y del arte modernos . Madrid, Guadarrama
Armas, Frederick de (2004). Writing for the eyes in the Spanish Golden Age . Lewisburg, Bucknell University Press

Durante o curso aportarase máis referencias bibliografícas de textos e recursos online

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías