Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A6 |
Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Recoñecer os procesos históricos dos estudos literarios e culturais, describindo algúns dos trazos que supoñen unha mudanza de paradigma |
AC8
|
|
|
Propor e desenvolver unha investigación avanzada ofrecendo un enfoque orixinal e creativo sobre algún tema relacionado coa materia |
AC3
|
|
CC5 CR1
|
Desenvolver a capacidade de participar con precisión de pensamento e expresión (oralmente e por escrito) nos debates propios dos estudos literarios e culturais |
AC6 AC8
|
BJ7
|
|
Aplicar os diferentes fundamentos ideolóxicos da análise cultural sen perder de vista o contexto |
AC1 AC9
|
|
CC6
|
Incorporar a perspectiva transnacional aos estudos literarios |
AR2
|
|
CC4
|
Desenvolver estratexias e técnicas que favorezan a negociación e a resolución de conflitos derivados de situacións complexas condicionadas pola diversidade cultural |
AC5
|
BJ2
|
|
Interpretar as manifestacións literarias en relación con outros códigos culturais esenciais en cada período (pintura, cinema, música, banda deseñada etc.)
|
AC4 AC8
|
|
CC2
|
Identificar e interpretar os novos marcos teóricos e conceptuais que intentan explicar a evolución da cultura contemporánea |
AC7 AC8 AC9
|
|
|
Empregar a metodoloxía comparatista na análise da literatura, da arte e da cultura no ámbito galego-portugués
|
AC9 AR2
|
|
|
Manexar argumentarios sólidos e complexos, que enlacen co estado da cuestión no ámbito internacional |
AC4
|
BJ3
|
CC4 CC5
|
Propor e realizar análises orixinais sobre problemas actuais nos ámbitos concretos da creación, da produción, da transmisión ou da recepción dos produtos culturais, artísticos e literarios |
AC3 AC9
|
|
|
Reaiizar análises segundo os principios e os métodos propios das correntes teóricas máis relacionadas cos contidos da materia |
AC4
|
BJ3
|
CC2 CC5
|
Describir e analizar criticamente os procesos culturais na sociedade contemporánea |
AC4 AR2
|
|
CC2
|
Acreditar o coñecemento e o manexo dos principais recursos bibiiográficos, hemerográficos, bases de datos e repositorios dixitais sobre estudos literarios e da cultura no ámbito galego-portugués |
|
BJ1 BJ5
|
CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tradición literaria e tradición cultural. |
Tradición e tradicións.
Tradición e canon.
Tradición vs. ruptura. A tradición da ruptura.
A invención da tradición. |
Tradición e nación. |
Tradición e literatura nacional.
Tradición, historia e cultura no Rexurdimento: Manuel Murguía.
|
Actualizacións da tradición.
|
Medievalismo/s: a literatura e a cultura medieval na Galiza contemporánea. Produtos e funcións.
Popularismo/s: a literatura popular e as súas actualizacións.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A1 A4 A6 A8 A9 B6 B8 B10 C7 C5 |
10 |
10 |
20 |
Workbook |
A5 A6 A7 B5 C4 C9 |
4 |
20 |
24 |
ICT practicals |
A4 C2 C7 C6 C9 |
0 |
5 |
5 |
Supervised projects |
A13 A3 A6 A9 B4 C2 C6 |
1 |
25 |
26 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Traballo cooperativo na aula sobre os textos e as lecturas proporcionadas no dossier da materia. |
Workbook |
Realización das lecturas indicadas na guía docente e/ou na plataforma moodle. |
ICT practicals |
Utilización dos recursos TIC para a xestión da información e para pesquisa académica. |
Supervised projects |
Realización do traballo titorizado sobre o asunto que se acordará coa profesora e presentación dos seus resultados por escrito e, eventualmente, de forma oral nas aulas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Seminar |
|
Description |
A profesora orientará aos/ás estudiantes na preparación das sesións de seminario e na realización do traballo titorizado.
A orientación realizarase de forma individualizada e facilitaranse indicacións por escrito cando for preciso. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A13 A3 A6 A9 B4 C2 C6 |
Será valorado o proceso de realización do traballo titorizado e o seu resultado final, que será presentado oralmente ou por escrito, segundo se indicará no inicio das aulas.
|
60 |
Seminar |
A1 A4 A6 A8 A9 B6 B8 B10 C7 C5 |
Será valorado o acompañamento da materia a través da entrega por escrito das conclusións do seminario. |
15 |
Workbook |
A5 A6 A7 B5 C4 C9 |
Será valorada a súa realización a través da participación e das intervencións nas sesións presenciais. |
25 |
|
Assessment comments |
1. OPORTUNIDADE DE XULLO Deberán ser presentadas/realizadas as actividades avaliábeis non superadas ou non presentadas anteriormente de acordo coas indicacións específicas que a profesora dará logo de concluído o período de avaliación da primeira oportunidade. 2. NON PRESENTADO Será considerado NON PRESENTADO/A o/a alumno que non presente o traballo titorizado. 3. DISPENSA ACADÉMICA Quen teña dispensa académica terá condicións especiais de avaliación: 1. Traballo titorizado (75%). 2. Seminario (25%).
4. INDICACIÓNS XERAIS
As datas e condicións específicas de cada elemento da avaliación serán establecidas no inicio do período de aulas.
Para calquera dúbida, poden pórse en contacto coa profesora en horario de titorías ou a través dunha mensaxe remitida a t.lopez@udc.gal.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Beramendi, Justo (2007). De
provincia a nación. Historia do galeguismo político. Xerais: Vigo. Bhabha, Homi, dir. (2010). Nación
y narración. Buenos Aires: Siglo XXI Argentina. Tradución de María Gabriela
Ubaldini. Cunha, Carlos, ed. (2011). Escrever a nação: literatura e nacionalidade. Uma antologia. Guimarães: Opera Omnia. Figueroa, Antón (2001). Nación,
literatura, identidade. Xerais: Vigo. Figueroa, Antón (2015). “Literaturas
minoritarias, autonomía e relacións interliterarias”. Marxes e centros. Para
unha socioloxía do campo cultural. Santiago de Compostela: Laiovento,
81-95. González Millán, Xoán (1998). “O
criterio filolóxico e a configuración dunha literatura nacional. Achegas a un
novo marco de reflexión”. Cadernos da lingua: 17, 5-24. González-Millán, Xoán (1994). “Do
nacionalismo literario a unha literatura nacional. Hipótese de traballo para un
estudio institucional da literatura galega”. Anuario de estudios literarios
galegos, 67-81. Howbswaum, Eric e Terence Ranger,
eds. (2002). La invención de la tradición. Barcelona: Crítica. Tradución
de Omar Rodríguez. Máiz, Ramón (1997). A idea de
nación. Xerais: Vigo. Mathews, David (2015). Medievalism. A Critical History. Suffolk: Boydell & Brewer Inc. Romero López, Dolores,
coord. (2006). Naciones literarias. Barcelona / Madrid: Anthropos /
Universidad Complutense. |
Complementary
|
|
Será proporcionada nas aulas. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Ante calquera dúbida, recoméndase pórse en contacto coa profesora, en horario de titorías ou escribindo a t.lopez@udc.gal. |
|