Identifying Data 2019/20
Subject (*) Master Thesis Code 613584124
Study programme
Mestrado Universitario en Literatura, Cultura e Diversidade (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 12
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
E-mail
Lecturers
Caparros Esperante, Luis
Fernandez Perez-Sanjulian, Carme
Lopez Fernandez, Maria Teresa
Paz Gago, Jose Maria
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Vizcaíno Fernandez, Carlos Caetano
E-mail
luis.caparros@udc.es
carme.fernandez.perez-sanjulian@udc.es
t.lopez@udc.es
jose.maria.paz.gago@udc.es
eva.valcarcel@udc.es
carlos.vizcaino@udc.es
Web http://www.udc.es/filo/mlcd
General description El trabajo fin de máster debe reflejar el aprendizaje del alumno en el MÁSTER: el estudiante, aplicando los saberes, herramientas y destrezas adquiridas en las materias cursadas, probará su capacidad para realizar y defender un trabajo sobre una de las líneas de investigación ofertadas.
El trabajo será realizado de forma individual por el estudiante bajo la supervisión de un profesor tutor o de dos, que llevarán a cabo la tutela coordinadamente.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural
A2 Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural
A3 Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais
A4 Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos
A5 Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación
A6 Coñecer e valorar a diversidade cultural, con especial atención aos ámbitos hispánico e galego-portugués
A7 Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes
A8 Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma
A9 Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos
A10 Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos
A12 Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais
A13 Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais
A14 Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais
B3 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro
B4 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida
B5 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
B6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse
B7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe
B8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
B10 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C1 Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva
C2 Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos
C3 Demostrar un compromiso ético coas desigualdades
C4 Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade
C5 Integrar coñecementos de campos de estudos diversos
C6 Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares
C7 Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador
C8 Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico
C9 Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumno será capaz de demostrar que coñece as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. AC5
AC7
BJ3
BJ7
CC1
CC2
Extender e ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cinema, as artes, no marco da diversidade cultural. AC1
AC2
AC3
AC4
AC6
AC9
AJ1
AR1
AR2
AR3
BJ4
CR3
Relacionar os estudos literarios cun contexto cultural extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural AC1
AC2
AC3
BC3
BJ1
BJ2
CC3
CC4
CC5
CC6
CR1
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturai AC1
AC8
BC3
BJ1
BJ3
BJ5
BJ7
CC1
CC2
CC5
CC6
CR2
CR3

Contents
Topic Sub-topic

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 2 298 300
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects O alumno traballará autonomamente, mais sempre baixo a tutela do seu titor, quen orientará e dirixirá a súa investigación; o estudante, xa que logo, ha de manter de maneira regular contacto co seu titor, a quen corresponde dar e prace para que o traballo poida ser defendido públicamente.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O estudante acudirá ao despacho do profesor tantas veces como precise ou cando sea requerido polo titor, pois este é quen supervisa o avance do traballo, comentando e corrixindo tanto os aspectos formais (desde a expresión ata a organización) como os referidos os contidos e á metodoloxía; a el corresponde, en definitiva, a responsabilidade de dar o visto e prace para inscripción e a presentación do traballo fin de mestrado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B3 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Dentro das liñas de investigación que se oferten, o alumno poderá escoller aquela que máis lle interese, o cal o ligará tamén a un determinado titor.
Xa que o estudante se esta a iniciar na investigación é fundamental o labor titorial do profesor, quen deberá orientar o alumno nas distitnas fases de elaboración do traballo fin de mestrado, desde o plantexamento do proxecto inicial ata a súa conformación final, proporcionándolle a axuda que precisar en cada momento.
100
 
Assessment comments

O traballo fin de mestrado só pode ser presentado públicamente se o estudante supera todas as materias do mestrado. Presentarase, nun acto público, diante dun tribunal que estará composto por tres membros.

O estudante ha de axustarse as pautas que se estabelezan para a presentación do traballo fin de mestrado, tanto no que toca á presentación escrita (estructura, extensión, formato...) como a súa defensa pública; detallaranse estas indicacións coa suficiente antelación.


Sources of information
Basic

Será o titor quen facilite ao estudante a bibliografía pertinente.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.