Identifying Data 2019/20
Subject (*) Applied Conversation Analysis Code 613836014
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística Aplicada (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Acin Villa, Esperanza
E-mail
esperanza.acin@udc.es
Lecturers
Acin Villa, Esperanza
E-mail
esperanza.acin@udc.es
Web
General description Profundización na metodoloxía propia da corrente "Análise da conversa" e aplicación a diversos ámbitos, especialmente ao do ensino de linguas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento dos principios básicos, as técnicas fundamentais e algúns resultados destacados da investigación actual en lingüística.
A2 Capacidade para comprender a diversidade teórica e metodolóxica das escolas lingüísticas.
A3 Capacidade para distinguir e aplicar axeitadamente os distintos métodos de investigación en lingüística.
A4 Capacidade dos estudantes para aplicar a metodoloxía da lingüística baseada na análise de corpus lingüísticos.
A5 Capacidade para a selección axeitada de datos lingüísticos en función do método de investigación elixido.
A6 Coñecemento das principais áreas da lingüística aplicada.
A7 Capacidade para aplicar os coñecementos lingüísticos adquiridos aos problemas do mundo profesional (docencia, asesoramento e mediación lingüística, tradución, lexicografía, planificación lingüística...).
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B8 Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora.
B9 Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais
B10 Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster.
C1 Expresión correcta, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolvemento para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Estudo e afondamento na corrente teórica e metodolóxica Análise da Conversación, relacionándoa con outras correntes e teorías lingüísticas. AR1
AR2
AR3
AR6
Achegamento a traballos realizados que seguen esta metodoloxía de análise. AR1
AR2
AR3
AR6
AR7
BR5
BR10
CC6
CC8
Aplicación da metodoloxía da Análise da Conversación o ensino de linguas estranxeiras. AR4
AR5
AR7
BR1
BR2
BR3
BR4
BR8
BR9
CC1
CC4
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. O análise da conversa 1.1. A etnometodoloxía e o análise da conversa
1.2. O estudo da conversa
2. A conversa. Deimitación conceptual 2.1. A interacción
2.2. A conversa espontánea
3. As unidades da conversa 3.1. As unidades estructurais
3.2. As secuencias
4. Descripción lingüística da conversa 4.1. Estratexias sintácticas
4.2. Estratexias contextuais
4.3. Estratexias fónicas
4.4. Estratexias léxico-semánticas
5. Estratexias pragmáticas da conversa 5.1. A intensificación
5.2. A atenuación
5.3. A conexión
6. Aplicación ao ensino de linguas 6.1. Documentos de referencia: MCER, PCIC
6.2. Os manuais
6.3. Materiais e actividades
6.4. Os corpus

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C6 3 5 8
Workbook A1 A2 A6 B5 C6 0 10 10
Oral presentation A3 A5 A6 A7 B1 B2 B4 C8 2 10 12
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C1 C4 C6 C7 0 15 15
Case study A1 A2 A3 A5 A7 B2 B3 B4 B10 C8 4 4 8
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A6 B5 B10 C6 C8 10 10 20
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Las lecturas realizadas así como las restantes actividades serán objeto de comentario y discusión en el aula.
Workbook Los alumnos leerán las lecturas recomendadas por la profesora al inicio de cada tema. Estas lecturas son fundamentales para seguir los contenidos de la asignatura y serán previas a las explicaciones de la profesora en las sesiones magistrales.
Oral presentation Los alumnos harán una presentación oral de un tema relacionado con la materia. Se precisarán las características concretas, así como la fecha, el primer día de clase.
Supervised projects Los alumnos realizarán un trabajo académico individual. La profesora proporcionará los temas, así como las indicaciones precisas para su elaboración y seguirá la realización del trabajo a través de las tutorías.
Case study Los conocimientos adquiridos a través de las lecturas y las clases se aplicarán al análisis de diversos tipos de discursos.
Guest lecture / keynote speech La profesora explicará en clase los contenidos principales de cada tema.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Supervised projects
Description
Nas titorías presencialis a través de Internet, a profesora supervisará a realización do traballo e a preparación da exposición oral, e proporcionará as orientacións que o alumnado precise.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A3 A5 A6 A7 B1 B2 B4 C8
O traballo tutelado exporase en clase ante os compañeiros o derradeiro día de clase. Se valorará a soltura na exposición, o tratamento do tema, a adecuación á situación e ó tempo, a estrutura do discurso, a utilización de axudas técnicas, entre outros aspectos.
20
Directed discussion A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 C6 As aportacións dos alumnos en clase, os comentarios e todo aquelo que demostre que o alumno sigue co aproveitamento a asinatura será valorado e calificado. 10
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 C1 C4 C6 C7 Consistirá nun traballo individual no que aplicaranse os contidos estudiados na asinatura. A información detallada sobre o contido, as características formais explicáranse en clase e expóranse en Moodle. Se valorará a elección do tema, o tratamiento, a sua aplicación, a base teórica, a redacción e o estilo adecuados, entre outros aspectos.
A data límite de entrega será o 17 de abril.
50
Case study A1 A2 A3 A5 A7 B2 B3 B4 B10 C8 Neste apartado incluense os exercícios prácticos, resumes e comentarios sobre as lecturas propostas, comentarios e análises de discursos conversacionais, etc. Dedicárase cada día un tempo a estas actividades. 20
 
Assessment comments
1. Terán a calificación de "Non presentado" os alumnos que no realizaren o traballo tutelado.

2. Na oportunidade de xullo a avaliación consistirá nun traballo tutelado (50%) e outras actividades como as incluídas no apartado "Estudo de casos" (50%)

Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia

Os procedimentos e porcentaxes de avaliación serán os seguintes:

-Traballo tutelado (50%): coas mesmas características que para o resto dos alumnos.

-Outras actividades (50%): propóranse específicamente para estes alumnos nun apartado especial para eles en Moodle. Consistirán en resumes, e actividades a partir de lecturas, e outras iguales ou semellantes ás realizadas polo resto dos alumnos.

As tutorías se concertarán por correo electrónico e realizaranse en horas adecuadas tanto para o alumno como para a profesora.

Estes alumnos deben estar especialmente pendentes da comunicación a través de Moodle e do correo electrónico.



Sources of information
Basic

Briz, A. (1998): El español coloquial. Esbozo de pragmagramática, Barcelona, Ariel.

Briz, A. y Grupo Val.Es.Co. (2003): “Un sistema de unidades para el estudio del lenguaje coloquial”, Oralia, 6, pp. 7-61.

Calsamiglia, H. y A. Tusón (2007 [1999]): Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona, Ariel.

Coulthard, M. (1985): An Introduction to Discours Análisis, Londres, Longman.

Gallardo-Paúls, B. (1993): Lingüística perceptiva y conversación: secuencias, Valencia, Universidad de Valencia.

Gallardo-Paúls, B. (1996): Análisis conversacional y pragmática del receptor, Valencia, Episteme.

Goffman, E. (1981): Forms of Talk, Oxford, Blackwell.

Kerbrat-Orecchioni, C. (1990): Les interactions verbales, París, Armand Colin (3 vols.).

Koike, D. A. Y M. C. James (2012): “Análisis de la conversación”, en S. de los Heros y M. Niño-Murcia (eds.), Fundamentos y modelos del estudio pragmático y sociopragmático del español, Washington, D. C., Georgetown University Press, pp. 117-161.

Ruiz de Zarobe, L. y Y. Ruiz de Zarobe (eds.) (2013): Enseñar hoy una lengua extranjera, Valencia, Portal Education.

Sacks, H., E. A. Scheglof y G. Jefferson (1974): “The simplest systematic for the organization of turn-taking in conversation”, Language, 50, pp. 696-731.

Tusón, A. (2003): Análisis de la conversación, Barcelona, Ariel.

Balmaseda, E. (ed.) (2007): Las destrezas orales en la enseñanza del español L2-LE (XVII Congreso Internacional de la Asociación del Español como Lengua Extranjera- ASELE), Logroño, Universidad de La Rioja.

Bañón Hernández, A. M. y otros (eds.) (2016): Oralidad y análisis del discurso. Homenaje a Luis Cortés Rodríguez, Almería, Editorial Universidad de Almería.

Briz, A. (2002): El español colquial en clase de E/LE. Un recorrido a través de textos, Madrid, SGEL.

Briz, A. (2006): “La segmentación de la conversación en diálogos”, Oralia, 9, pp. 45-71.

Briz, A. (coord.) (1995): La conversación coloquial (Materiales para su estudio), Universidad de Valencia.

Briz, A. y Grupo Val. Es. Co. (2002): Corpus de conversaciones coloquiales, Madrid, Arco Libros.

Briz, A. y otros (coords.) (1996): Pragmática y gramática del español hablado, Zaragoza / Valencia, Pórtico / Universidad de Valencia.

Bustos, J. J. de y otros (coords.) (2011): Sintaxis y análisis del discurso hablado en español. Homenaje a Antonio Narbona, Sevilla, Universidad de Sevilla.

Cestero, A. M.ª (2005): Conversación y enseñanza de lenguas extranjeras, Madrid, Arco Libros.

Fernández Colomer, M.ª J. y M. Albelda (2008): La enseñanza de la conversación coloquial, Madrid, Arco Libros.

Gallardo-Paúls, B. (2005): Afasia y conversación. Las habilidades comunicativas del interlocutor clave, Valencia, Tirant lo Blanch.

Instituto Cervantes (2006): Plan curricular del Instituto Cervantes. Niveles de referencia para el español, Madrid, Biblioteca Nueva. (En línea en < http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/>.

Instituto Cervantes (trad.) (2002): Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza, evaluación, Madrid, Anaya. (En línea en < http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/>.

Kostchi, T., W. Oesterreicher y K. Zimmermann (eds.) (1996): El español hablado y la cultura oral en España e Hispanoamérica, Frankfurt am Main / Madrid, Vervuet Verlag / Iberoamericana.

Portolés. J. (2004): Pragmática para hispanistas, Madrid, Síntesis.

Sidnell, J. and T. Stivers (eds.) (2013): The handbook of conversation analysis, Malden, MA, Wilwy-Blackwell.

Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Se aconsella a asistencia regular ás clases para poder seguir con aproveitamento a asignatura.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.