Identifying Data 2018/19
Subject (*) Linguistic Information and Internet Code 613836044
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística Aplicada (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Gómez Rodríguez, Carlos
E-mail
carlos.gomez@udc.es
Lecturers
Alonso Pardo, Miguel angel
Gómez Rodríguez, Carlos
Vilares Ferro, Jesus
E-mail
miguel.alonso@udc.es
carlos.gomez@udc.es
jesus.vilares@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Esta materia pretende proporcionar aos estudantes unha serie de capacidades, tanto conceptuais coma procedementais, que lles permitan coñecer que é unha rede de comunicacións, que é Internet, e como se poden obter beneficios tanxibles da información que reside nela, utilizando para elas as ferramentas e técnicas de recuperación de información máis axeitadas.

Descriptores: Utilización da tecnoloxías básicas de Internet. Conceptos básicos de redes de comunicación. Conceptos básicos de Internet e navegación en Web. Buscadores Web e Recuperación de Información. A Web como base de datos documental.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A9 Capacidade para xestionar os recursos lingüísticos e a información lingüística para propósitos académicos e de investigación (identificación e acceso a bibliografía, utilización apropiada de recursos e equipamentos, utilización de tecnoloxía para rexistrar datos, manexo de bases de datos, etc.)
A10 Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas que conforman a actual sociedade do coñecemento: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, e sistemas de aprendizaxe de lingua asistida por ordenador.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos.
B7 Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar.
B8 Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora.
B10 Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster.
C5 Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dominar los entornos virtuales AR9
BR1
BR2
BR3
BR8
CC5
CC6
CC7
CC8
Tener capacidad para operar en el tratamiento automático del lenguaje. AR10
BR1
BR2
BR3
BR4
BR6
BR7
BR8
BR10
CC5
CC6
CC7
CC8
Saber manejar las técnicas, métodos y formatos de codificación digital. AR9
AR10
BR2
BR4
BR5
BR6
BR10
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Introdución a internet ¿Que é internet?
O fluxo de información en internet
Protocolos
Direccións
Arquitectura de información en sitios web URL
HTML e estándares web
Protocolo http
Navegadores
Web vs. Internet
Tipos de sitios web.
Principios de Recuperación de Información Conceptos básicos
Medidas de rendimento
Modelos de Recuperación de Información
Modelos de Recuperación de Información para a web
Busca de información na web Conceptos básicos.
Motores de busca: funcionamento e tipos.
Elementos dunha consulta: términos e operadores.
Limitacións das buscas.
Como mellorar os resultados.
Buscadores temáticos
Integración do coñecemento lingüístico nas tarefas de recuperación de información Variación lingüística: conceptos xerais
Tratamento da variación lingüística
Introdución á Minaría de Textos
Busca no textual Mecanismos de compartición de arquivos.
Licenzas de uso e distribución de software e contidos.
Buscas multimedia: imaxes, audio e vídeo.
Navegación cartográfica: mapas e rutas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 10 10 20
Directed discussion B6 C5 C6 C7 C8 5 5 10
Supervised projects A10 B2 B3 B4 B5 C7 5 15 20
Oral presentation B4 1 3 4
Short answer questions A9 B1 B7 B8 B10 2 4 6
Problem solving B2 B3 B4 B5 B8 5 5 10
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech La técnica que mejor se adapta a la impartición de los contenidos teóricos en nuestro contexto está constituida por las clases magistrales. En ellas, haremos un uso intensivo de la pizarra y de las transparencias, de modo que el ritmo de exposición de conceptos por parte del profesor y el de asimilación de los mismos por parte del alumno sean lo más acordes posible.
Directed discussion Se valorará la capacidad de adquisición de conocimientos del alumno, así como su capacidad de síntesis y exposición.
Supervised projects El enunciado será lo suficientemente abierto como para que el alumno pueda explorar diferentes soluciones alternativas, y proponer ampliaciones y mejoras, contando en todo momento con el asesoramiento y supervisión del profesor.
Oral presentation Exposición oral de un tema.
Short answer questions Prueba escrita con problemas de similar dificultad a los planteados durante el curso.
Problem solving Se realizarán como complemento de todas las demás actividades, en algunos casos de forma autónoma por parte del alumno y en otras ocasiones dirigidas por el profesor.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Supervised projects
Oral presentation
Description
O desenvolvemente das clases realizarase de acordo co progreso dos alumnos nas habilidades de comprensión e asimilación do contido do curso, combinando o progreso xeral da clase, con atención específica para os alumnos que teñen as maiores dificultades na tarefa de aprendizaxe e adicional para aqueles que presentan maior facilidade e desexan aprender apoio.

Dada a natureza personalizada de tutoriais, estas non se dedicarán a exposición de novos conceptos, senón para aclarar os conceptos xa expostos. O profesor tamén debe usalos como unha interacción que permita sacar conclusións sobre o grao de asimilación da materia polos alumnos.



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 Participación nas aulas e outras actividades de avaliación 10
Supervised projects A10 B2 B3 B4 B5 C7 Traballos (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) 40
Short answer questions A9 B1 B7 B8 B10 Exercicio escrito (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) 40
Problem solving B2 B3 B4 B5 B8 Exercicios e actividades propostas 10
 
Assessment comments

No caso da proba escrita, o criterio fundamental de avaliación será a demostración por parte do alumno do seu dominio dos contidos teóricos da materia.

No caso das demais sesións, os criterios de avaliación serán o cumprimento dos requisitos e obxectivos formulados nos enunciados dos exercicios, o grao de asimilación das técnicas vistas nas sesións teóricas, a claridade das explicacións do alumno á hora de presentar a solución proposta, e a responsabilidade no uso axeitado dos recursos dispoñibles no laboratorio.

No caso dos traballos tutelados, os criterios de avaliación serán similares.

Recordar de novo que é imprescindible realizar e aprobar tanto o exame coma o traballo tutelado para aprobar a materia. A non presentación do exame ou do traballo práctico conlevará a cualificación de non presentado.

Os alumnos matriculados a tempo parcial que solicitasen e obtido dispensa académica poderán entregar as actividades avaliables nas condicións e prazos específicos que se establecerán para tal efecto e se comunicará ao alumnado afectado a principio de curso. Calquera situación especial do alumno deberá ser comunicada ao profesorado a principio de curso, quen a analizará e poderá proceder ás adaptacións dos mecanismos de avaliación que considere oportunas.

Aos alumnos que obteñan cualificación de suspenso ou non presentado na primeira oportunidade manteráselles a cualificación da proba escrita e do traballo tutelado para a segunda oportunidade; tendo a opción de realizar de novo a proba e/ou o traballo para mellorar a nota. Os alumnos que aproben a materia na primeira oportunidade (xuño) non poderán repetir o exame nin reentregar traballos para mellorar a súa cualificación.


Sources of information
Basic Martos Rubio, Ana (2013). Cómo buscar en Internet. Edición 2014. Anaya Multimedia, Madrid
Gralla, Preston (2007). Cómo funciona Internet. Anaya Multimedia, Madrid
Calishain, Tara; Dornfest, Rael (2005). Google. Los mejores trucos (2ª edición). Anaya Multimedia, Madrid
Abaurrea Velarde, Jorge (2012). Internet. Edición 2013. Anaya Multimedia, Madrid
Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, y Hinrich Schütze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press, Cambridge
W. Bruce Croft, Donald Metzler y Trevor Strohman (2009). Search Engines: Information Retrieval in Practice. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, USA

Complementary Carballar Falcón, José A. (2011). Internet: Libro del navegante (5ª ed). Ra-ma, Madrid
Peña Pérez, Rosario (2009). Internet: nuevo curso de iniciación (7ª ed). Inforbooks, Barcelona
Ricardo Baeza-Yates y Berthier Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search (2nd Edition). Addison-Wesley Professional and ACM Press, Harlow (England)
Tramullas Saz, Jesús (2001). Recuperación de información en Internet. Ra-ma, Madrid


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.