Identifying Data 2018/19
Subject (*) Written Communication Code 613836053
Study programme
Mestrado Universitario en Lingüística Aplicada (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Veleiro Perez, Ana Maria
E-mail
ana.veleiro@udc.es
Lecturers
Veleiro Perez, Ana Maria
E-mail
ana.veleiro@udc.es
Web
General description Coñecemento das principais técnicas e estratexias da comunicación escrita, e dominio na confección de diversos tipos de texto escrito en diferentes ámbitos profesionais relacionados coa comunicación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para aplicar os coñecementos lingüísticos adquiridos aos problemas do mundo profesional (docencia, asesoramento e mediación lingüística, tradución, lexicografía, planificación lingüística...).
A8 Obtención dun nivel de formación teórica que permita comprender e xulgar criticamente a bibliografía lingüística especializada.
A10 Capacidade no manexo das diferentes tecnoloxías lingüísticas que conforman a actual sociedade do coñecemento: dicionarios electrónicos, correctores e tradutores automáticos, e sistemas de aprendizaxe de lingua asistida por ordenador.
B1 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións —e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan— a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo.
B6 Capacitación dos estudantes para que adquiran coñecementos lingüísticos especializados e habilidades para analizar criticamente as propostas máis relevantes no ámbito dos estudos lingüísticos.
B7 Adquisición dos fundamentos metodolóxicos e críticos que permitan aos estudantes acceder ao exercicio da actividade profesional cunha formación versátil e interdisciplinar.
B8 Capacidade dos estudantes no manexo das novas tecnoloxías da información e da comunicación aplicadas ao campo dos estudos lingüísticos, así como indicar a súa utilidade na práctica profesional e investigadora.
B9 Capacidade dos estudantes para abrir vías de investigación novidosas no ámbito dos estudos lingüísticos, dotándoas de aplicación práctica para a súa transferencia a distintos ámbitos profesionais
B10 Capacidade dos estudantes para comprender as interrelacións pertinentes entre os diversos ámbitos de estudo que integran o máster.
C1 Expresión correcta, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilización das ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolvemento para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valoración crítica do coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asunción, como profesional e como cidadán/a, da importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valoración da importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e manexar as principais técnicas e estratexias da comunicación escrita. AR7
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR9
BR10
CC1
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Ter capacidade para confeccionar distintos tipos de texto escrito en diferentes ámbitos profesionais relacionados coa comunicación. AR7
AR10
BR2
BR4
BR5
BR8
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Saber analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación escrita. AR7
AR8
BR1
BR2
BR3
BR5
BR7
BR9
BR10
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Written communication: concepts and issues.
1.1. Definición/ns. Problemas: o oral e o escrito; gradación oralidade-escrituridade.
1.2. Historia e funcións da escrita.
1.3. Lector e escritor
1.3.1. Perspectivas da lectura: psicolingüística e cognitiva, e sociocultural. Algunhas formas novas de ler. Tipos de lectores das linguas de especialidade
1.3.2. A construcción do suxeito discursivo. Polifonía: voces e discurso referido
2. The text types and contemporary professional practice. Specificities and problems of the contemporary use of writing in professional contexts.


2.1. Xénero discursivo. Breve historia dos xéneros discursivos. Rasgos relevantes do xénero discursivo (Cassany, 2006). Funcións do xénero discursivo (Cassany, 2006).
2.2. Concepto de xénero profesional. Comunidade discursiva (Cassany, 2006)
2.3. Xéneros discursivos e tipoloxías textuais
2.4. Propostas para analizar xéneros
2.5. Características das linguas profesionais e académicas. Especificidades e problemas do uso contemporáneo da escrita en contextos profesionais.
2.5.1. Discurso xurídico. Xéneros
2.5.2. Discurso médico. Xéneros
2.5.3. Discurso administrativo en galego. Xéneros
2.5.4. Discurso tecnolóxico. Discurso arquitectura. Xéneros (informe)
3. Scripture and new technologies. Comunicación profesional en diversos ámbitos.
A comunicación en internet.
4. Skills of written communication: drafting, proofreading and editing written materials. Elaboración (adecuación e eficacia), corrección e edición de materiais escritos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B1 B3 9 0 9
Workshop B4 B8 C1 C3 C5 C7 7.5 23 30.5
Supervised projects A7 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C6 C7 C8 0.5 20 20.5
Workbook B6 B7 B9 B10 C4 C6 C8 1 13 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exhibition of professor complemented by the use of audiovisual media for the purpose of synthesizing basic information of matter for further work of each student.
Workshop Eminently practical set of activities aimed at the implementation of the student learning that take place throughout the course.
Supervised projects Students develop an individual written work supervised by professor
Workbook Performing readings necessary for the formation of the student regarding course content.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Description
Tutoring for all activities, assignments and tests that require it will be offered. They may be conducted in person, by mail or by phone.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop B4 B8 C1 C3 C5 C7 55% of the rating of this course is divided into two concepts: 10% attendance and participation in class, on one hand, and 45% per workshop, on the other.
The workshop activities to various practical application of learning that students acquire during the course will be made.
Management techniques and strategies of written communication, textual consistency, cohesion and language correction, among others will be assessed.
55
Supervised projects A7 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C6 C7 C8 This is an individual written work related to the subject. It will be advisable to monitoring by the teacher.
Knowledge, skills and competences acquired are valued, that is, the correct and complete handling of sources; the student's ability to implement the learned theoretical foundations; originality and creativity; autonomy at work, and the ability to plan and manage the work effectively. Idiomatic correctness, structuring information (in short, the consistency of the final text) and cohesion are also valued
45
 
Assessment comments
- The second time (July), those
Students who have not passed the subject, who attended
class regularly and have done 60% ??of the proposed activities
have to repeat only those activities or tests not passed. in
the remaining cases will be evaluated by performing supervised work proposed
by the teacher.
- Be qualified as "NP" (not shown) to
who do not submit the final work protected in either
opportunities.
-Regarding performing exercises
practical work and in the end, must be submitted within the period fixed by the
teacher. This reserves the right to penalize the material received outside
term.

Sources of information
Basic Cassany, Daniel (2007). Afilar el lapicero. Barcelona: Editorial Anagrama
Real Academia Española (2014). Diccionario de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2005). Diccionario panhispánico de dudas. Madrid: Santillana Ediciones Generales
Sanz Álava, Inmaculada (2007). El Español Profesional y Académico en el aula universitaria. El discurso oral y escrito. Valencia: Tirant Lo Blanch
Tascón, Mario (dir.) (2012). Escribir en internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales. Barcelona: Galaxia Gutenberg, Círculo de Lectores, Fundéu BBVA
Montolío, Estrella (dir.) (2014). Manual de escritura académica y profesional (2 vols.). Barcelona: Planeta
Martínez de Sousa, José (2012). Manual de estilo de la lengua española (MELE 4). Gijón: Trea
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Libros
Real Academia Española (2010). Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
Sánchez Lobato, Jesús (coord.) (2006). Saber escribir. Madrid: Instituto Cervantes, Aguilar
Casany, Daniel (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós

En cada tema proporcionarase bibliografía específica.

Complementary Martínez de Sousa, José (2008). Diccionario de usos y dudas del español actual (DUDEA). Gijón: Trea
Seco Reymundo, Manuel; Andrés, Olimpia y Ramos, Gabino (2006). Diccionario del español actual. Madrid: Aguilar
Bizcarrondo Ibáñez, Gema y Urrutia Cárdenas, Hernán (2010). Escribir y editar. Guía práctica para la redacción y edición de textos. Bilbao: Publicaciones de la Universida de Deusto
Gómez Torrego, Leonardo (2011). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Madrid: Arco Libros
Llamas Saíz, Carmen; Martínez Pasamar, Concepción y Tabernero Sala, Cristina (2012). La Comunicación Académicas y Profesional. Usos, Técnicas y Estilo. Pamplona: Thomson Reuters, Aranzadi
Rodríguez Gallardo, Ángel (dir.) (2011). La escritura cotidiana contemporánea: Análisis lingüístico y discursivo. Vigo: Servicio de Publicacións da Universidade de Vigo
Gómez Torrego, Leonardo (2011). Las normas académicas: últimos cambios. Madrid: SM
Romero Gualda, M.ª Victoria (coord.ª) (2002). Lengua Española y Comunicación. Barcelona: Ariel
Montolío, Estrella (coord.ª) (2008). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Aleza Izquierdo, Milagros (coord.ª) (2011). Normas y usos correctos en el español actual. Valencia: Tirant Lo Blanch
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua españolal. Madrid: Espasa Calpe
Martínez de Sousa, José (2008). Ortografía y ortotipografía del español actual. Gijón: Trea


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Oral Communication/613836051
Oral Communication/613836052
Terminology and Specific Languages/613836054

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.