Identifying Data 2018/19
Subject (*) Spanish Language 2 Code 613G01013
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Mascato Rey, Rosario
E-mail
rosario.mascato@udc.es
Lecturers
Mascato Rey, Rosario
E-mail
rosario.mascato@udc.es
Web
General description Estudo normativo da lingua española. Introdución ao problema da corrección idiomática. Aplicación á lingua española a teor do establecido pola RAE.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Obter un coñecemento detallado sobre la corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. A5
A11
A14
A21
A23
B3
B4
B5
B6
B8
C6
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. A5
A11
A14
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B10
C6
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. A5
A10
A11
A15
A21
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A gramática normativa 1.1. A lingua estándar ou lingua exemplar
1.2. A norma do español
2. Ortografía e ortoloxía do español 2.1. Ortografía
2.2. Ortoloxía
3. Aspectos léxico-semánticos 3.1. Uso do léxico
3.2. Préstamos e estranxeirismos
4. Cuestións normativas e clases de palabras 4.1. Substantivo e adxectivo
4.2. Determinantes e numerais
4.3. Verbo
4.4. Pronome
4.5. Preposición
4.6. Conxunción
4.7. Adverbio
5. Cuestións normativas na construción sintáctica 5.1. Concordancia ad sensum
5.2. Anacoluto
5.3. Outros

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A10 A11 A14 A15 A21 A23 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C6 14 14 28
Workbook A5 A10 A11 A14 A21 A23 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C6 0 3 3
Workshop A5 A10 A11 A14 A15 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 24 24 48
Mixed objective/subjective test A5 A10 A11 A15 A21 A23 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C6 2 30 32
Supervised projects A5 A10 A11 A14 A15 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 2 31 33
Events academic / information A14 A21 A23 B3 B10 C6 4 0 4
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica, por parte da profesora, dos contidos da materia.
Workbook Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario.
Workshop Realización de prácticas nas que se inclúen busca de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo.
Mixed objective/subjective test Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.
Supervised projects Traballo en grupo no que se aplicarán os coñecementos adquiridos á detección de erros e corrección de textos de forma xustificada. A preparación do traballo farase baixo a tutela da profesora.
Events academic / information Asistencia a conferencias e seminarios relacionados coa materia.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Supervised projects
Description
Para todas as probas avaliables, a profesora estará dispoñible en horario de titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir. No caso concreto dos traballos tutelados, ademais, para ter un seguimento do proceso de elaboración, dedicaranse unhas horas a que os grupos plantexen as dificultades coas que se van atopando e daránselles as indicacións oportunas para superalas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A5 A10 A11 A14 A15 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 Tres exercicios prácticos ou probas sobre algún aspecto concreto do temario. 25
Mixed objective/subjective test A5 A10 A11 A15 A21 A23 B4 B5 B6 B7 B10 C1 C6 Examen final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. 50
Supervised projects A5 A10 A11 A14 A15 A21 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 Un traballo en grupo (dous ou tres estudantes) no que se poñerán en práctica os coñecementos e competencias adquiridos. Entregárase antes do 9 de decembro. 25
 
Assessment comments

1. Para superar a materia a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10. 

2. Na realización das actividades avaliables ao longo do curso e na dos exames será imprescindible seguir as normas proporcionadas no seu momento. 

3. No caso dos exercicios e traballos, ademais, deben terse presentes as seguintes indicacións: 
– o alumno deberá axustarse ao prazo de entrega fixado. A entrega fora da data establecida se penalizará con un 50 % da nota; 
– o plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, supoñerá o suspenso automático da actividade avaliada;
– o estudante comprometerase a gardar unha copia do traballo que entrega.

4. Para aprobar a materia será preciso mostrar un correcto dominio do español (ortografía, acentuación, puntuación, expresión, etc.). Cada falta de ortografía ou
de puntuación descontará 0,5 puntos da nota do exame, traballo ou exercicio. En caso de faltas moi graves, 1 punto. 

5. Cualificarase como "non presentado", na primeira edición de actas (mes de xaneiro), a quen non se presente ao exame oficial. 

6. Na segunda edición de actas (mes de xullo) o alumno recuperará todos os instrumentos de avaliación arriba descritos, coas mesmas porcentaxes que na edición anterior. En caso de que non realice ningunha proba, será cualificado como "non presentado". 

7. Na convocatoria adiantada de decembro (finalización de estudos) a evaluación farase cun exame.
 
8. A materia poderá ser adaptada a estudantes con minusvalideces e aos que non teñan un nivel de español similar ao nativo.

Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia
Serán avaliados cun examen (50 %) mais un traballo tutelado individual (50 %)

Sources of information
Basic Coseriu, Eugenio ((1992)). Competencia lingüística. Gredos, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2014)). Diccionario de la lengua española. Espasa, Barcelona, 23.ª ed.
Martínez de Sousa, José ((2008)). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Trea, Gijón, 4.ª ed.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2005)). Diccionario panhispánico de dudas. Santillana, Madrid. En línea en http://www.rae.es.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2013)). El buen uso del español. Espasa, Barcelona
Casado Velarde, Manuel ((2008)). El castellano actual. Usos y normas. EUNSA, Pamplona, 9.ª ed.
Paredes García, Florentino (coord.) ((2012)). El libro del español correcto. Claves para hablar y escribir bien en español. Instituto Cervantes- Espasa, Madrid
Gómez Torrego, Leonardo ((2011a)). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Arco Libros, Madrid, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Gómez Torrego, Leonardo ((2011b)). Las normas académicas: últimos cambios. SM, Madrid.
Montolío, Estrella (dir.) ((2014)). Manual de escritura: académica y profesional. Ariel, Barcelona
Montolío, Estrella (coord.) ((2008)). Manual práctico de escritura académica. Ariel, Barcelona, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2011)). Nueva gramática básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2009)). Nueva gramática de la lengua española. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010b)). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Espasa, Madrid
Seco, Manuel ((2011)). Nuevo diccionario de dudas y dificultades de la lengua española. Espasa, Barcelona
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2012)). Ortografía básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010a)). Ortografía de la lengua española. Espasa, Madrid
Martínez de Sousa, José ((2014)). Ortografía y ortotipografía del español actual. Trea, Gijón, 3.ª ed.

A bibliografía complementaria darase en cada tema. Documentación na plataforma Moodle da UDC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

– Dadas as características da materia, os alumnos extranxeiros que desexen cursala deberán ter un nivel C1 de español.

– Recoméndase a asistencia a todas as sesións e o traballo diario.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.