Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Lingua Inglesa 4 Código 613G01019
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Cabarcos Traseira, Maria Jesus
Correo electrónico
maria.jesus.cabarcos@udc.es
Profesorado
Cabarcos Traseira, Maria Jesus
Martingano Prieto, Lucas Andrés
Correo electrónico
maria.jesus.cabarcos@udc.es
lucas.martingano@udc.es
Web http://www.udc.es
Descrición xeral Esta materia amplía a formación básica na descrición da lingua inglesa e a teoría e práctica do inglés. O obxectivo xeral é chegar ao nivel C1 de CEF.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Competencias orais: saber desenvolverse oralmente con falantes nativos e non nativos; proporcionar información, expresar e xustificar opinións, realizar comentarios axeitados, expresar acordo e desacordo, comparar, describir e especular. En resumo, os alumnos deben ser capaces de levar a cabo a comunicación eficaz, e de responder plenamente aos estímulos orais. A6
A15
B4
B5
B6
B8
B10
C2
C4
C7
Comprensión auditiva: comprender distintos tipos de discurso auténtico; monólogos, avisos, programas de radio e televisión, relatorios, anécdotas, interaccións entre varios falantes á vez, entrevistas, debates A6
A9
B8
C2
C3
C7
Escritura: saber redactar varios tipos de textos, como cartas, artigos, ensaios, textos informativos, propostas, queixas, informes e recensións. A6
A9
A10
A11
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C3
C4
Lingua e uso: posuír un vocabulario xeral amplo; coñecer frases e colocacións comúns, matices, verbos con partícula, modos de enlazar oracións; realizar transformacións gramaticais con soltura A6
A10
B4
B5
C2
C7
Competencia lectora: comprender unha variedade de textos auténticos procedentes da prensa, obras de ficción, ensaios, materiais de promoción ou de publicidade. A1
A2
A6
A11
B3
B6
B7
B8
C2
C4
C7
Gramática: demostrar comprensión e dominio da gramática inglesa acorde con un nivel C1. A6
A15
B3
B8
C2
C7

Contidos
Temas Subtemas
O libro de texto principal neste curso é o mesmo utilizado no cuatrimestre anterior en Lingua Inglesa 3: Gold Advanced Coursebook. Lingua Inglesa 4 comezará na unidade 9.
Escribir
Estilo e rexistro; linguaxe formal e informal; puntuación; parágrafo; conectores; cartas de motivación; o ensaio: tipos (ex. argumentativo, descriptivo, etc) e partes principais (título, introdución con (hipó)tese, corpo, conclusión, citas no corpo do texto e lista de obras citadas); MLA.
Ler Comprensión dun texto: diferentes niveis (dende a gramática e o vocabulario ata a interpretación e análise) e diferentes tipos de texto.
Falar
Participar en debates, expresar opinións e argumentos, estructurar e facer presentacións, entrevistas de traballo.
Escoitar Os exercicios auditivos estarán relacionados co vocabulario, temas de discusión e a gramática vistos na clase.
Gramática Repaso e consolidación de diferentes categorías, entre outras, os verbos (modais, etc); nomes, pronomes, artigos e determinantes, adxetivos e adverbios, preposicións e conxuncións, conectores adverbiais e mecanismos cohesionadores.

Consolidación e expansión de estruturas gramaticais: voz pasiva, estilo indirecto, cláusulas de participio, oracións condicionais, estruturas de relativo, subordinadas adverbiais, oracións de énfase, cláusulas con "whoever", "whatever", etc.
Vocabulario Ampliación de vocabulario, con especial atención a expresións feitas e idiomáticas.

Temas: describir compatibilidade e emocións, atopar traballo e describir destrezas profesionais, expresar opinións e debatir sobre temas e eventos actuais (diversidade, o medio ambiente, dereitos humáns, cine, música e literatura, entre outros).

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A6 A10 B1 B2 B4 B5 B8 C2 25 25 50
Seminario A1 A2 A6 A9 A10 A11 A15 B4 B7 B8 C2 C4 16 16 32
Traballos tutelados A2 A6 A9 A10 A11 A15 B4 B5 B7 B8 C2 4 8 12
Presentación oral A6 A9 A15 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B10 C2 C3 C4 C7 0 5 5
Obradoiro A6 B4 B8 C2 C4 16 16 32
Proba oral A6 B4 C2 0.5 4.5 5
Proba mixta A6 A9 A10 B3 B4 B10 C2 2 10 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral (GRUPOS GRANDES): As clases consistirán en leccións teóricas e prácticas prestando especial atención á gramática, ó uso do inglés e á comprensión lectora.
Seminario (GRUPOS A, B, C e D): Clases prácticas deseñadas para desenvolver destrezas da fala, escrita, lectura e de comprensión auditiva usando un tema dos contidos do curso ou outros que poidan ser de interese xeral. O alumnado participa nestes seminarios semanalmente, para poder practicar todas as destrezas ininterrompidamente.
Traballos tutelados Exercicios de redacción diversos.
Presentación oral Pretende dar á posibilidade ao alumnado de traballar de xeito colaborativo e creativo para mellorar o seu dominio da lingua (particularmente a súa destreza oral). Non é un exercicio obligatorio (como si o son o resto de apartados da avaliación). Por todo isto, só se considerarán proxectos individuais por circunstancias excepcionais e debidamente xustificadas.
Obradoiro Actividades orais nos GRUPOS PEQUENOS, supervisadas por lectorxs, nas que se poñen en práctica as destrezas orais do alumnado. Poden incluír conversacións informais, espontáneas e naturais, así coma debates. Os talleres tamén poden dar lugar a actividades de redacción.
Proba oral Unha conversación breve ou entrevista co profesorado.
Proba mixta Exame escrito. Permítelle ao profesorado valorar o coñecemento e as destrezas desenvolvidas polo alumnado durante o cuadrimestre. Este test obxetivo pode incluír diferentes tipos de preguntas: opcións múltiples, resposta curta, asociación, encher ocos, e outras actividades e probas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Estamos a disposición dos/as estudantes nas horas de titoría e mediante cita previa.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba oral A6 B4 C2 Unha breve conversa ou entrevista co profesorado que será programada durante o periodo de exames finais oficiais. O alumnado terá que apuntarse para unha cita concreta.

O alumnado que participe de xeito activo, significativo e continuado nas actividades orais na aula (permitindo por tanto ao profesorado que lles valore a súa destreza oral durante o cuadrimestre), e que obteñan un mínimo de 5 sobre 10 na avaliación contínua, non terá que facer esta proba oral.
20
Traballos tutelados A2 A6 A9 A10 A11 A15 B4 B5 B7 B8 C2 Dous ou máis exercicios de redacción feitos na maior parte na clase (ex., cv e carta de motivación, ensaio argumentativo, resumos, etc.). As datas destes traballos serán anunciados por adiantado.
20
Presentación oral A6 A9 A15 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B10 C2 C3 C4 C7 Consiste en facer un vídeo-proxeto, entre 3 e 10 persoas, presentando un anuncio ou infomercial para vender un producto ou método. O alumnado non poderá ler de ningún tipo de notas e terá que preparar o guión, gravar o vídeo e colgalo. O resto das pautas serán explicadas ao seu debido tempo. 10
Proba mixta A6 A9 A10 B3 B4 B10 C2 A proba incluirá as seguintes seccións: Gramática e Uso da lingua (20%), Comprensión auditiva (15%) e Comprensión lectora (15%). 50
 
Observacións avaliación
<div>• O alumnado ten a posibilidade de facer voluntariamente traballo extra para <b>subir ata un +0.5 </b>a súa nota final. Poden participar nun concurso de talentos ou contribuír actividades de redacción e investigación. Darase máis información na clase vía Moodle.&nbsp;</div><div><br /></div><div>• A <b>segunda oportunidade de avaliación en xullo</b> contará coas mismas seccións e a misma distribución das porcentaxes da nota que na primeira oportunidade. A única diferencia é que os exercicios escritos ("traballos tutelados") feitos ao longo do cuadrimestre serán substituidos por unha redacción que se realizará na data oficial do exame final.</div><div><br /></div><div>Cada estudante deberá completar a(s) sección(s) que non superara na primeira oportunidade.</div><div><br /></div><div>• A materia superase ao obter un 5 sobre 10 despois de sumar as notas de todas as seccións. Sen embargo, non se poderá superar a materia sen obter un <b>mínimo de 4 sobre 10</b> na proba oral, na proba mixta e na sección dos traballos tutelados.</div><div><br /></div><div>• Obterase unha calificación de <b>"non presentado"</b> por non acudir ao exame e/ou por ter completado traballo de curso que represente unha porcentaxe inferior ao 50%.</div><div><br /></div><div>• O alumnado matriculado a <b>tempo parcial </b>e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso e avaliarase do mesmo xeito que o especificado para a oportunidade de xullo.</div><div><br /></div><div>• O alumnado que se presenta á <b>convocatoria adiantada de decembro</b> avaliarase segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo.</div><div><br /></div><div>• O profesorado pode usar o servizo de detección do plaxio “Turnitin” para revisar o traballo do alumnado. O <b>plaxio </b>en calquera actividade significará a cualificación de "cero" nesta actividade.</div><div><br /></div><div>• Todos os traballos e actividades deberán ser entregados en tempo e forma para así evitar unha penalización do 25% sobre a nota obtida nos mesmos.</div><div><br /></div>

Fontes de información
Bibliografía básica

Burgess, Sally, and Thomas, Amanda.&nbsp;Gold Advanced Coursebook. Pearson ELT: Harlow, UK, 2014. (O alumnado deberá traer o libro a clase, no formato no que o atopen, de xeito regular).&nbsp;

Hai audios adicionais&nbsp;de nivel similar a disposición do alumnado (opcionais) en Exam Maximiser: http://www.english.com/goldadvanced/goldadvanced.html?page=maximiser&nbsp;

Bibliografía complementaria

Collins COBUILD Advanced Dictionary of English. Collins ELT, 2012.

Collins COBUILD Students’ Dictionary plus Grammar (Book &amp; CD). Collins ELT, 2005.

Cunningham, Gillie, Jan Bell, and Theresa Clementson.&nbsp;Face2face Advanced.&nbsp;Student’s Book and DVD Rom. Cambridge University Press, 2013.

Downes, Colm.&nbsp;Cambridge English for Job Hunting. Cambridge University Press, 2008.

Edwards, Lynda and Jacky Newbrook.&nbsp;Gold Advanced. Maximiser with key. Pearson, 2014.

Hewings, Martin.&nbsp;Advanced Grammar in Use: a Self-study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English; with Answers and CD-ROM. Cambridge University Press, 2013.

---.&nbsp;Cambridge Grammar for CAE and Proficiency with Answers and Audio CDs.&nbsp;Cambridge University Press, 2009.

Hopkins, Diana, and Pauline Cullens.&nbsp;Cambridge Grammar for IELTS with Answers: a Self-study Grammar Reference and Practice. Cambridge University Press, 2007.

Jones, Leo.&nbsp;New Cambridge Advanced English. Cambridge University Press, 2001.

Mann, M.&nbsp;Destination C1 &amp; C2: Grammar and Vocabulary. MacMillan, 2008.

OED. Oxford English Dictionary. Oxford University Press, 2017, www.oed.com. Accessed 10 July 2018.

Quirk, R. and Greenbaum, S.&nbsp;A University Grammar of English. Longman, 1985.

Swan, Michael.&nbsp;Practical English Usage. Oxford University Press, 1996.

The Purdue OWL Family of Sites. The Writing Lab and OWL at Purdue and Purdue University, 2008, owl.english.purdue.edu/owl. Accessed 10 July 2018.

Tims, Nicholas et al.&nbsp;Face2face Advanced Workbook. Cambridge University Press, 2014.

Vince, Michael.&nbsp;Advanced Language Practice: English Grammar and Vocabulary. Macmillan, 2009. (WITH KEY)&nbsp;


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías