Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Lingua Inglesa 4 Código 613G01019
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Montoya Reyes, Ana
Correo electrónico
ana.montoya@col.udc.es
Profesorado
Dixon , Keah Amy
Fowlie , James Alexander
Montoya Reyes, Ana
Correo electrónico
keah.dixon@udc.es
james.fowlie@udc.es
ana.montoya@col.udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura amplía a formación básica na descripción da lingua inglesa máis a teoría e práctica do inglés. O obxectivo xeral e chegar ó nivel C1 de CEF.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A12 Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprensión auditiva: comprender distintos tipos de discurso auténtico, programas de radio e televisión, ponencias, anécdotas, interacciones entre varios falantes á vez, entrevistas, debates... A2
A6
A10
A11
B8
B9
B10
C2
C3
C8
Competencia lectora: comprender una variedade de textos auténticos procedentes da prensa, obras de ficción, documentos, materiales de promoción ou de publicidade. A1
A6
A8
A9
A11
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B8
B10
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Lingua e uso: poseer un vocabulario xeral amplo; coñecer frases e colocacións comúns, matices, verbos con partícula, xeitos de enlazar oraciones; realizar transformacións gramaticais con soltura. A6
A8
A9
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Escritura: saber redactar varios tipos de textos, como informes, reseñas, textos informativos, propostas... A1
A2
A6
A8
A9
A11
A12
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C2
C3
C4
C5
C6
C7
Gramática: demostrar comprensión e dominio da gramática inglesa acordes con un nivel C1. A6
A8
A12
A15
A18
B3
B5
B6
B7
B8
B10
C2
C3
C4
C7

Contidos
Temas Subtemas
Gramática 1.1. O infinitivo o xerundio: forma e uso
1.2. Inversión
1.3. O subxuntivo
1.4. O comparativo. Construccións de comparativo
1.5. Rexistro
Vocabulario 2.1. Números, gráficos...
2.2. Turismo e hospitalidade
2.3. Persoas e relacións
2.4. Temas mundiais
2.5. Pensar e sentir
Expresión escrita 3.1. Habilidades de presentación
3.2. Informes.
3.3. Reseñas
3.4. Folletos informativos e anuncios

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A6 A12 A15 A18 B3 B6 B9 C2 C3 2 15 17
Proba oral A6 A9 B4 B7 B8 B10 C2 C5 C6 1 6 7
Portafolios do alumno A1 A6 A9 A10 A15 A18 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C4 11 12 23
Seminario A1 A6 A10 A18 B6 C2 10 25 35
Sesión maxistral A2 A6 A8 A11 A15 B1 C7 C8 30 30 60
Análise de fontes documentais A2 A8 A11 B5 B6 C2 6 0 6
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Proba a realizar a finais do cadrimestre para evaluar a expresión escrita e a comprensión lectora do alumno ademais do seu dominio da gramática, sintaxis e campos semánticos especializados. Os tipos de preguntas variarán seguindo un formato similar ós exercicios realizados durante o curso.
Proba oral Clases prácticas nas que o alumnado traballará en clase co material necesario e recibirá a información precisa para o desenvolvemento das súas habilidades de comunicación, tanto a nivel escrito como oral.

Portafolios do alumno O alumno irá recompilando as distintas tarefas realizadas durante o curso seguindo os modelos dos contidos do curso.
Seminario Sesións prácticas onde se realizarán lecturas de contidos relacioadas cos temas vistos no apartado de vocabulario, así como o uso de material audiovisual para discusión e debate en clase.
Sesión maxistral Transmisión de coñecementos teóricos específicos dos contidos deseñados para o curso.
Análise de fontes documentais Prácticas de análisis de textos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Sesión maxistral
Portafolios do alumno
Proba oral
Descrición
Tanto os obradoiros como as diversas exposicións orais e exercicios escritos implican atención personalizada. Ademais, o alumno pode plantexar as súas dúbidas durante as horas de titoría presencial, ou ben a través do correo electrónico e o foro da plataforma Moodle, seguindo as instrucións proporcionadas polos docentes.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A6 A10 A18 B6 C2 Probas de lectura e vocabulario (10%)
Exercicios de escoita para evaluar o nivel de comprensión en lingua inglesa (10%)
20
Sesión maxistral A2 A6 A8 A11 A15 B1 C7 C8 Terase en conta a participación activa do alumnado durante as sesións maxistrais. 5
Portafolios do alumno A1 A6 A9 A10 A15 A18 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C2 C4 Redacciones dos temas estudados no curso que deberán presentar a estructura vista en clase. 15
Proba oral A6 A9 B4 B7 B8 B10 C2 C5 C6 Exposición dun proxecto en grupo (15%) no que se valorará ademais as habilidades de presentación (5%) 20
Proba obxectiva A6 A12 A15 A18 B3 B6 B9 C2 C3 Exame final escrito que consistirá nunha combinación dos seguintes exercicios: práctica de vocabulario; comprensión de textos; traducción de textos breves ao inglés; descrición de gráficas que ilustran tendencias de diferentes temas... 40
 
Observacións avaliación
  • Para SUPERAR A MATERIA os alumnos deberán reunir as siguientes condicións:

1º. A nota mínima en cada un dos siguientes apartados "proba oral ", "portafolio do alumno" e "seminario" terá que ser un 40%. A media distos apartados ten que acadar os 5 puntos sobre 10 para facer media coa proba obxetiva (= exame escrito).

2º. É obrigatorio acadar un 50% na proba obxetiva para facer media cos apartados mencioados no apartado anterior.

Entrega de traballos

Non se aceptarán traballos entregados fora de prazo se non está debidamente xustificado.

Os traballos con evidencia de plaxio recibirán un 0. Usaranse programas específicos para detectalo.

  • Calificación de NON PRESENTADO

Para obter a calificación de NON PRESENTADO (NP) os alumnos non poden haber realizado a PROBA OBXETIVA (= examen final), nin a proba oral, nin haber entregado máis do 50% dos exercicios de evaluación continua.

  • Oportunidade de XULLO

-O alumno será evaluado do seguinte xeito: 40% examen escrito, 20% examen oral e 40% actividades de avaliación continua (os alumnos recibirán instruccións específicas sobre o tipo de exercicios)

-Neste caso, os alumnos únicamente terán que volver a repetir as partes nas que non se acadou a calificación de aprobado na primeira convocatoria. Esto é válido ÚNICAMENTE para as dúas convocatorias do ano en curso.

  • Dispensa Académica

O alumno que teña dispensa académica recoñecida será evaluado seguindo as mesmas indicaciones que figuran no apartado da oportunidade de xullo. 

O alumno terá que poñerse en contacto co profesor tan pronto como teña concedida a dispensa.

  • Os alumnos da oportunidade adiantada terán que realizar un exame escrito (70%) e unha proba oral (30%)
Honradez
académica


Lembrase
ao alumnado que o uso de calquera axuda ou dispositivo no examen final está
totalmente prohibida, e no caso de utilizar calquera soporte no permitido
quedará automáticamente suspenso, independentemente da nota do examen e outras
probas. Calquera falta de honradez académica (plaxio,copiar en exames, etc.)
penalizarase de acordo co establecido no artigo 14 das "Normas de
avaliación, revisión e reclamación dás cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario”. 

Atención á diversidade 
 A materia poderá
ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao
apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou
relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos
disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira
previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/).

Fontes de información
Bibliografía básica Barnet, Sylvan, Bellanca Pat & Stubbs, Marcia (2014). A short guide to college writing. Harvard University Press
Quirk, Randolph & Siney Greenbaum (1985). A University Grammar of English. London: Longman
Hewings, Martin (2013). Advanced Grammar in Use: a Self-study Reference and Practice Book for Advanced Learners of English; with Answers and CD-ROM. Cambridge University Press
Vince, Michael (2009). Advanced Language Practice. English Grammar and voabulary. London: MacMillan
Tims, Nicholas et al. (2014). Face2face Advanced Workbook. Cambridge: CUP
Burgess, Sally & Amanda Thomas (2014). Gold Advanced Coursebook. Harlow: Pearson
Edwards, Lynda & Jacky Newbrook (2014). Gold Advanced. Maximiser with key. Harlow: Pearson
Lewis, Susanne (2018). Presentation skills for non-native speakers. Independentle published
Fussell, Paul (ed.) (1987). The Norton book of travel. New York. Norton
Sharpley, Richard & David J.(eds.) (2002). Tourism and development: concepts and issues. . Telfer. Clevendon: Channel View Publications.
Maczak, Antoni (1995). Travel in early modern Europe. Cambdridge. Polity Press

Bibliografía complementaria Thirn, Sheila (2013). Advanced - Student's Book (Real Lives, Real Listening). Harper Collins
Wallwork, Adrian (2013). English for Academic Research: Grammar, Usage and Style (English Edition). Springer
Wallwork, Adrian (2010). English for Presentations at international conferences. Springer
McCarthy, Michael & O'Dell, Felicity (2017). English phrasal verbs in use advanced. (2nd edition). Cambridge
McCarthy, Michael & O'Dell, Felicity (2017). English Vocabulary in use. Advanced (3rd edition). Cambridge
Jones, Christopher (1996). Listening 4 Advanced Student's Book (Cambridge Skills for Fluency). Cambridge
Allsop, Jake (2006). Test your phrasal verbs (Penguin English guides. Penguin


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Lingua Inglesa 3/613G03015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Lingua Inglesa e os seus Usos 1/613G03020

Observacións
<p>Os obxectivos de aprendizaxe deste módulo enmárcanse nun nivel B2 dentro da escala descrita no Marco común europeo de referencia para as linguas. Recoméndaselles aos estudantes que esta materia está enfocada a ensinar inglés con fins específicos e, polo tanto, NON é un curso de inglés xeral. Por outra banda, os estudantes tamén deben lembrar que estudar unha lingua require perseveranza e continuidade ao longo do tempo</p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías