Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Literatura Española do Século de Ouro 1 Código 613G01023
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral El objetivo de esta asignatura es ampliar el estudio de autores y obras de los siglos XVI y XVII, completando el panorama básico al que el alumno accedió en la materia Literatura española de 2º de Grado. La asignatura se ocupa de la poesía y del teatro de los siglos XVI y XVII, con un enfoque histórico-filológico. Se pretende desarrollar la capacidad de lectura comprensiva y crítica y la capacidad de relacionar los aspectos históricos, culturales y estéticos. Así mismo se pretende que el estudiante adquiera el dominio técnico del análisis de textos literarios de los siglos XVI y XVII, la capacidad de comunicación (síntesis y análisis) y la correcta expresión lingüística, oral y escrita, en castellano.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as literaturas en lingua española. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B10
C1
C4
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua española. A9
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C4
Adquirir capacidade de autoformación. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A1
A2
A3
A5
A7
A9
A10
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C4

Contidos
Temas Subtemas
1.Introducción a los siglos XVI y XVII
1. Contexto sociohistórico
2. Contexto literario
2. La poesía en los siglos XVI y XVII 1. Géneros, metros y autores
3. El teatro en los siglos XVI y XVII 1. Coordenadas de la comedia nueva
2. Fórmula de la comedia nueva
3. Géneros
4. Comedia
5. Tragedia
6. Géneros breves.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A9 A10 B8 B4 0 60 60
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 15 25 40
Proba mixta A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 3 20 23
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 21 0 21
Actividades iniciais A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 3 0 3
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas O estudiante é reponsable da lectura das obras sinaladas
Aprendizaxe colaborativa Se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica de comentario de texto literario aplicado ás obras obxeto de estudio.
Proba mixta Se realizará unha proba mixta na que demostrarán os coñecimentos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.
Sesión maxistral Habreá unha sesión magistral por semana e terá como obxetivo a presentación teórico-practica de contidos pertinentes..
Actividades iniciais Consideración de pre-conceptos

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
A lo largo del cuatrimestre se fijarán las sesiones de tutorías con cada uno de los estudiantes para supervisar la elaboración de los trabajos de curso tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 Se valorará la capacidad de comprensión, pensamiento crítico y dominio del idioma castellano. 50
Aprendizaxe colaborativa A1 A2 A3 A5 A7 A9 A10 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C4 Valoraranse os exercicios e actividades que o alumno leve a cabo nas distintas sesiónss, atendendo a súa capacidade crítica. 50
 
Observacións avaliación

Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro
sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se
presenten á proba mixta.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades
específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado
responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non
perxudicar ao alumno.


Fontes de información
Bibliografía básica rico et al (1982). HISTORIA Y CRÍTICA DE LA LITERATURA ESPAÑOLA.. BARC ELONA: Crítica

Lecturas obligatorias

GARCILASO DE LA VEGA: Sonetos. www. garcilaso .org

GÓNGORA: Fábula de Polifemo y Galatea, www.biblioteca.org.ar/libros/70740.pdf

CALDERÓN DE LA BARCA, PEDRO, La vida es sueño. www.cervantesvirtual.com/obra-visor-din/la-vida-es-sueno--0/html/

LOPE DE VEGA, FÉLIX,El mejor alcalde, el Rey. http://www.biblioteca.org.ar/libros/70693.pdf

Bibliografía complementaria

Bibliografía complementaria:

Alberich, J. et alii, Historia de la literatura española, Madrid, Cátedra, 1990.

Alborg, J.L., Historia de la literatura española, Madrid, Gredos, 1966-1999.

Canavaggio, J., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1994-1995.

Díez Borque, J.M., Historia de la literatura española, Madrid, Taurus, 1980.

García de la Concha, V., Historia de la literatura española, Madrid, Espasa-Calpe, 1995-1998.

Jones, R.O., Historia de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1977.

Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Las épocas de la literatura española, Barcelona, Ariel, 1997.

Pedraza Jiménez, F. y M. Rodríguez Cáceres, Manual de literatura española, Tanfalla, Cénlit, 1980-2000.

Rodríguez Cacho, L., Manual de historia de literatura española, Madrid, Castalia, 2009.

2. Herramientas para el análisis literario:

Azaustre Galiana, A. y J. Casas Rigall, Manual de retórica española, Barcelona, Ariel, 1997.

García Barrientos, J.L., Como se comenta una obra de teatro, Madrid, Síntesis, 2001.

Jauralde Pou, P., E. Varela Merino y P. Moíño Sánchez, Manual de métrica española, Madrid, Castalia, 2005.

Luján Atienza, A., Como se comenta un poema, Madrid, Síntesis, 1999.

Navarro Durán, R., La mirada al texto. El comentario de textos literarios, Barcelona, Ariel, 1995.

Quilis, A., Métrica española, Barcelona, Ariel, 1994.

Pujante, D., Manual de retórica, Madrid, Castalia, 2003.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
<p><span>Se recomienda al estudiante la asistencia a clase y su participacón para poder preparar la materia progresivamente. Es fundamental empezar la lectura de las obras lo antes posible para poder alcanzar el mayor aprovechamiento posible tanto de las sesiones expositivas como de las interactivas. Se recuerda que para superar la materia es imprescindible el uso correcto del idioma tanto oral como escrito: ortografía, puntuación, corrección sintáctica y gramatical.</span></p>


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías