Identifying Data 2015/16
Subject (*) Historia do Español Code 613G01025
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Lecturers
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Web
General description Descripción e estudo histórico da lingua española. Evolución interna e externa

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A20 Coñecer a situación sociolingüística da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A22 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles A3
A5
A9
A11
A15
A18
A19
A20
A21
A22
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. A historia da lingua 1.1. Os estudos diacrónicos.
1.2. Orixe, evolución e metodoloxía do historicismo lingüístico
2. O castelán lingua románica 2.1. Orixes históricas da lingua española.
2.2. O castelán entre as linguas románicas
3. Períodos na historia da lingua española 3.1. O español medieval
3.2. O español clásico. Os Séculos de Ouro
3.3. O español moderno. Séculos XVIII y XIX
3.4. O español contemporáneo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 0 35 35
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 20 20 40
Events academic / information A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 0 6 6
Student portfolio A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 4 42 46
Collaborative learning A5 A9 A11 A15 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 18 0 18
Mixed objective/subjective test A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook O alumno realizará, fora da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará.
Guest lecture / keynote speech O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo.
Events academic / information O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará.
Student portfolio O alumno deberá realizar ao longo do curso toda unha serie de actividades encomendadas polo profesor, que terá que recoller nunha carpeta ou arquivador que presentará o día da proba mixta.
Collaborative learning Nas sesións interactivas e de grupos reducidos procurarase traballar sobre a materia do curso con esta metodoloxía.
Mixed objective/subjective test Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Events academic / information
Workbook
Mixed objective/subjective test
Description
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; con este fin, o alumno debe acudir ás sesións de tutoría no horario establecido.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 O alumno entregará todas as actividades ralizadas ao longo do curso. Valorarase, ademáis da calidade do traballo, o rigor na presentación, a probidade científica e a presentación. 25
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 Valorarase a asistencia e participación activa nas aulas, así como a realización dalgún traballo menor. 7
Events academic / information A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 Valoraráse a asistencia aos eventos e, no seu caso, a participación activa. 3
Collaborative learning A5 A9 A11 A15 A22 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 Valoraráse a capacidade para o traballo en equipo 5
Workbook A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 Valoraráse a asimilación das leituras que se recomenden durante o curso, tendo en conta que algúns puntos importantes do programa se presentarán baixo esa forma. Unha pequena recensión dunha delas será avaliada. 10
Mixed objective/subjective test A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para expoñelos. 50
 
Assessment comments

Debe terse en conta que a porcentaxe de 10% correspondente á sesión maxistral engloba, en realidade, a valoración da asistencia e participación activa do alumno tanto nas actividades presenciais na aula como nos eventos científicos que se programen. Os diversos traballos e actividades deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía como no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...).
Calificaráse con "Non presentado" aos alumnos que non realicen a proba ou que non teñan presentado o 50% das actividades que deben realizar dentro ou fora do aula. Na proba mixta debe acadarse unha nota mínima de 4 para superar a materia. Arbitraránse medidas para atender e avaliar aos alumnos con dispensa académica recoñecida.
Na convocatoria de xullo realizaráse unha proba mixta e o alumno haberá de completar aqueles outros apartados (traballo, portafolio, etc.) nos que non tivese acadado previamente o nivel requerido.


Sources of information
Basic

ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989. 

CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004. 
FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997. 
LAPESA, R., Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998. 
LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993. 
MENÉNDEZ PIDAL, R., Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941.
MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005. 
PENNY, R., Gramática Histórica del español, Barcelona, Ariel, 1993.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Lingua Española 1/613G01001
Lingua Española 2/613G01013
Fonética e Fonoloxía do Español/613G01020

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Cuestións de Historia da Lingua Española/613G01043

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.