Identifying Data 2018/19
Subject (*) History of Spanish Code 613G01025
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Lecturers
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Web
General description Descripción e estudo histórico da lingua española. Evolución interna e externa

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A20 Coñecer a situación sociolingüística da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A22 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a formación e desenvolvemento da lingua española e dos seus diferentes períodos, con especial atención ás características principais de cada un deles A3
A5
A9
A11
A15
A18
A19
A20
A21
A22
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. A historia da lingua 1.1. Os estudos diacrónicos
1.2. Orixe, evolución e metodoloxía do historicismo lingüístico
2. O castelán lingua románica 2.1. Orixes históricas da lingua española
2.2. O castelán entre as linguas románicas
3. Períodos na historia da lingua española 3.1. O español medieval
3.2. O español clásico. Os Séculos de Ouro
3.3. O español moderno. Séculos XVIII y XIX
3.4. O español contemporáneo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A3 A11 A18 A21 A22 B1 B3 B5 B7 C3 C6 0 11 11
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A11 A15 A18 A19 A20 A21 A22 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 21 42 63
Events academic / information A3 A11 A18 A21 A22 B3 B5 B7 C6 C7 C8 0 6 6
Supervised projects A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 6 36 42
Student portfolio A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 0 15 15
Workshop A11 A15 A18 A21 A22 B1 B7 7 0 7
Mixed objective/subjective test A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 3 0 3
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook O alumno realizará, fora da aula, unha serie de lecturas de textos básicos que o profesor lle indicará.
Guest lecture / keynote speech O profesor presentará os aspectos xerais do programa e desenvolverá aqueles apartados que considere de especial dificultade; impartiranse nas sesións xerais de carácter expositivo.
Events academic / information O alumno asistirá a unha serie de sesións científicas que o profesor lle indicará.
Supervised projects Traballo de tipo práctico.
Student portfolio O alumno entregará todas as actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron.
Workshop En clase realizaranse diversas actividades, como comentarios de texto, relacionados con algún aspecto concreto do temario.
Mixed objective/subjective test Exame final de carácter teórico e práctico no que o alumno deberá demostrar os coñecementos e competencias adquiridas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Events academic / information
Workbook
Mixed objective/subjective test
Description
A totalidade das actividades deseñadas son susceptibles de requerir atención personalizada por parte do profesor, especialmente naqueles apartados que deben realizarse fora da aula; con este fin, o alumno debe acudir ás sesións de tutoría no horario establecido.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A5 A9 A11 A15 A18 A22 B1 B3 B5 B6 B7 C1 C6 Realizarase un traballo práctico, sempre baixo a tutela do profesor. 35
Mixed objective/subjective test A3 A5 A9 A11 A15 A18 A21 A22 B5 B6 B7 C1 C6 Realizarase unha proba mixta de carácter teórico-práctico na que se avaliarán os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para expoñelos. 50
Student portfolio A5 A9 A11 A15 A21 A22 B1 B2 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C6 A final de curso o alumno entregará unha recopilación das actividades realizadas ao longo do curso, debidamente organizadas, e unha pequena reflexión sobre a utilidade que para el tiveron. 15
 
Assessment comments

Os diversos traballos e actividades deben ofrecer un axeitado nivel de corrección lingüística, tanto no plano da ortografía como no da redacción (utilización dun rexistro formal, claridade expositiva, emprego correcto da puntuación...). 

Calificaráse con "Non presentado" aos alumnos que non realicen a proba mixta. 

Na proba mixta debe acadarse unha nota mínima de 4 para superar a materia.

A materia poderá ser adaptada a estudantes con minusvalideces e aos que non teñan un nivel de español similar ao nativo.

Na convocatoria de xullo realizaráse unha proba mixta, que contará o 50%. O 50% restante recaerá no traballo tutelado, que será individual.

Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia

Estes alumnos avaliáranse mediante a proba mixta (50%)  mais un trabalho tutelado individual (50%), tanto na primeira oportunidade coma na segunda.


Sources of information
Basic

ARIZA, M., Manual de fonología histórica del español, Madrid, Síntesis, 1989. 

CANO AGUILAR, R., coord., Historia de la Lengua Española, Barcelona, Ariel, 2004. 
FRADEJAS RUEDA, J. M., Fonología histórica del español, Madrid, Visor, 1997. 
LAPESA, R., Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1998. 
LLOYD, P. M., Del latín al español, Madrid, Gredos, 1993. 
MENÉNDEZ PIDAL, R., Gramática histórica española, Madrid, Espasa-Calpe, 1941.
MENÉNDEZ PIDAL, R., Historia de la lengua española, Madrid, Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española, 2005. 

Complementary LLOYD, P. M (1993). Del latín al español. Madrid: Gredos
FRADEJAS RUEDA, J. M. (1997). Fonología histórica del español. Madrid: Visor
PENNY, R. (1993). Gramática Histórica del español. Barcelona: Ariel
MENÉNDEZ PIDAL, R. (1941). Gramática histórica española. Madrid: Espasa-Calpe
CANO AGUILAR, R., coord. (2004). Historia de la Lengua Española. Barcelona: Ariel
LAPESA, R. (1998). Historia de la lengua española. Madrid: Gredos
MENÉNDEZ PIDAL, R. (2005). Historia de la lengua española. Madrid: Fundación Ramón Menéndez Pidal-Real Academia Española
ARIZA, M. (1989). Manual de fonología histórica del español. Madrid: Síntesis


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Spanish Language 1/613G01001
Spanish Language 2/613G01013
Spanish Phonetics and Phonology/613G01020

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Aspects of the History of the Spanish Language/613G01043

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.