Identifying Data 2018/19
Subject (*) Spanish Literature in the Golden Age 2 Code 613G01026
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Lecturers
Martinez Lopez, Maria Josefa
E-mail
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
General description O obxectivo desta manteria é ampliar o estudo de autores e obras dos séculos XVI e XVII, completando o panorama básico ao que alumno accedeu na materia Literatura Española de 2º de Grao. A materia ocupase das produccións prosísticas dos séculos XVI e XVII, con un enfoque hsitórico-filoloxíco. Preténdese desenvolver a capacidade de lectura comprensiva e crítica e a capacidade de relacionar os aspectos históricos, culturais e estéticos. Asimesmo, preténdese que o estudande adquira o dominio técnico da analise de textos literarios dos séculos XVI e XVI, a capacidade de comunicación (síntese e análise) e a correcta expresión lingüística, oral e escrita, en castelán.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ter un coñecemento das produccións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura) A2
A7
A15
A17
A18
B3
B6
B8
Coñecer os principais autores do Século de Ouro español,e valorar críticamente as súas produccións (particularmente os textos en prosa). A17
A18
Coñecer as técnicas e método de traballo e análise da ciencias humanas e sociais A1
A10
A11
A16
B1
B2
B7
C6
Valorar críticamente a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que debe enfrontarse e ser capaz de aproveitala para aprender e desenvolver o coñecemento B1
B2
B7
C3
Ter capacidade para comunicar os coñecementos adquiridos A5
B4
B10
C1
Traballar de forma autónoma e con iniciativa C5
Utilizar as TIC'S para o exercicio como ferramenta de aprendizaxe C3
Capacidade para interrelacionar os distintos ámbitos da Filoloxía e da Cultura A9
B5
C6

Contents
Topic Sub-topic
Introdución
1. Contexto histórico-filolóxico.
2. Modelos e xéneros prosísticos.
Prosa do século XVI 1. Prosa humanística: (diálogo, epístola, misceláneas, outras).
2. Prosa de ficción 1: pervivencia de xéneros medievais.
3. Prosa de ficción 2: os xéneros novos. Montemayor, Alemán
Prosa do século XVII 1. Prosa cervantina 1: El Quijote
2. Prosa cervantina 2: Las novelas ejemplares
3. Prosa intelectual e moral: Quevedo, Los sueños

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A7 A16 A17 B1 B3 0 60 60
Collaborative learning A1 A2 A5 A10 B2 B4 B5 B8 C1 C3 C5 15 5 20
Supervised projects A9 A11 A15 A16 A18 B6 B7 B10 C6 0 20 20
Guest lecture / keynote speech A17 B5 21 0 21
Introductory activities A9 A10 3 0 3
Mixed objective/subjective test A1 A9 A11 A17 C1 C6 3 20 23
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook O estudante terá que realizar ao longo do cuadrimestre as lecturas relactivas ás fontes primarias e segundarias da materia. A lectura das obras deberá estar finalizada con antelación ao momento no que comece a súa explicación nas aulas de aprendizaxe colablrativo. As lecturas deberán facerse nas edicións recomendades na bibliografía. Proporcionarase ao estudante unha selección de textos de bibliografía segundaria para a contextualización dos temas.
Collaborative learning Ao non existir na nomencaltura da guía a correspondente á disciplina filolóxica de comentario de texto literario, adoptase esta denominación. Semanalmente haberá unha sesión interactiva na que se realizarán actividades relativas á aplicación metodolóxica do comentario de texto literario aplicado aos textos obxectos da materia. Para realizar esta actividade, o estudante deberá ter traballado previamente o texto proposto para a análise de xeito a poner en común os resultados do seu traballo.
Supervised projects Partindo das obrase dos autores obxecto da materia, ofrecerase ao estudante unha selección de posibles traballos de diversos tipos. O traballo será individual e a profesora supervisará o desenvolvemento do mesmo en hora de titorías.
Guest lecture / keynote speech Haberá unha sesión maxistral por semana de noventa minutos de duración. LA responsabilidade desta sesión recae sobre a profesora. Os obxectivos das sesións serán a exposición dos rasgos máis salientables para os periodos literarios abordados dos xenéros e autores estudados
Introductory activities No primeiro día de aulas os estudantes realizarán individualmente un comentario de texto literario por escrito co fin de determinar o nível xeral e adecuar así a impartición da materia cara a obxectivos de mellora e progreso. Nesta mesma sesión, darase conta das ferramentas metodlóxicas introductorias á materia.
Mixed objective/subjective test Na data oficial marcada polo Centro, o estudante realizará unha proba na que desmostrará os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Supervised projects
Description
Ao longo do cuadrimestre fixaranse as sesións de titorías con cada un dos estudantes para supervisar o traballos tutelados e dar as orientacións relativas á aprendizaxe colaborativa.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A9 A11 A15 A16 A18 B6 B7 B10 C6 O traballo tratará dun tema á proposta do estudante e previamente acordado en titoría coa profesora. Terá unha extensión de 10 de páxinas a 1.5 espazo internliñal. Os criterios de avaliación serán: correcta estruturación do discurso (demostración e razoamiento); corrección léxica, ortográfica e gramatical, así como a correcta presentación. O traballo entregarase o día 7 de maio para dar tempo a adecuada corrección e revisión. 50
Mixed objective/subjective test A1 A9 A11 A17 C1 C6 Consistirá nunha proba teórica e práctica que medirá o aproveitamento da materia por parte do estudante. Os criterios de avaliación serán: adecuación da resposta á pregunta formulada, estrutiuración do discurso, corrección léxica, ortográfica e gramatical.
Para superar a materia, a calificación mínima desta proba deberá ser de 4 puntos sobre 10.
50
 
Assessment comments

Só se aceptarán traballos entragados na data marcada e con antelación suficiente respecto da proba mixta. Calquera indicio de plaxio conlevará a cualificación de cero.

Non se poderá aprobar a materia sen ter unha calificación mínima de 4 sobre 10 na proba mixta.

Na segunda oportunidade (xullo)  os alumnos que suspenderen a proba mixta (50%) deberá repetila na data fixada polo Centro; os alumnos que suspenderen o Traballo tutelado (50%), deberá repetilo corrixindo as deficiencias e incorporando as mellloras indicadas pola profesora.. A data
de entrega do trabajo tutelado será o mesmo día que a fixada oficialmente para
o exame.  

Moi importante: o alumnos será avaliado e calificado sempre que se presente á proba mixta. Recibirá a calificación de "NON PRESENTADO" cando non se presente ao exame.

Os alumnos que teñan recoñecida a dispensa
realizarán as mesmas probas que os demáis: proba mixta (50%) 3 traballo
tutelado (50%) por non se considerar na avaliación a asistencia e a
participación na aula. Arbitraranse de acordo co alumno todas as medidad de
atención necesarias.  


Sources of information
Basic

Lecturas obrigatorias

Lazarillo de Tormes, ed. F. Rico, Madrid, Cátedra, 2006.

Montemayor, Jorge de, La Diana, ed. A. Rallo, Madrid, Cátedra, 1991.

Alemán, Mateo, Guzman de Alfarache, ed. L. Gómez Canseco, Madrid, Galaxia-Gutenberg, 2015 (selección de textos). 

Cervantes, Miguel de, El Quijote, ed. dirigida por F. Rico, Madrid, Galaxia-Gutenberg, 2015.

Cervantes, Miguel de, Novelas ejemplares, ed. J. García, Barcelona, Crítica, Madrid, Galaxia-Gutenbergm 2013.

Quevedo, Francisco de (2008) Los sueños: sueños y discursos de verdades descubridoras de abusos, vicios y engaños, en todos los oficios y estados del mundo, ed., I. Arellano, M.C. Pinillos, Madrid, Espasa Calpe

Complementary

ALBERICH, J. et al., dir (1990) Historia de la Literatura Española, Madrid, Cátedra, 2 vols.

CARRASCO URGOITI, S., F. LÓPEZ ESTRADA y F. CARRASCO, (2001) La novela española en el siglo XVI, Madrid, Iberoamericana- Vervuert.

MAINER, J. C., dir. (2009) Historia de la literatura española, vol. 3 (de 1598 a 1691), Pedro Ruiz (coord.), Crítica.

PEDRAZA, F. B. y M. Rodríguez (1990) Las épocas de la literatura española, Madrid, Ariel.

PRIETO, A., (1986) La prosa española del siglo XVI, Madrid, Cátedra.

RALLO GRUS, A. (1987) La prosa didáctica en el siglo XVI, Madrid, Taurus.

RALLO GRUS, A. (1988) La prosa didáctica en el siglo XVII, Madrid, Taurus.

RICO, F. dir. (1994) Historia y crítica de la literatura española, Barcelona, Crítica, vols. II, III y suplementos.

RODRÍGUEZ CACHO, L. (2009) Manual de historia de la literatura española, Castalia,vol 1. 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Introduction to Literary Studies /613G01005
Classical Language and Culture /613G01006
Spanish Literature/613G01011
Medieval Spanish Literature/613G01022
Spanish Literature in the Golden Age 1/613G01023

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.