Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Prosa Código 613G01027
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral A narrativa española dende 1975: lectura, estudo bibliográfico e análise de texto.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A1
A2
A3
A5
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. B5
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. A5

Contidos
Temas Subtemas
1. Planteamientos histórico-literarios.

2. Estado da cuestión bibliográfica.

3. Lecturas obligatorias.
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.

2.1. Consideraciones críticas e historiográficas (HCLE).

3.1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.

3.2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993

3.3.Clara Sánchez . Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A17 B7 16 16 32
Obradoiro A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 8 38 46
Proba mixta A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 0 32 32
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral O profesor explicará os fundamentos histórico-sociais e literarios pertinentes da materia objeto de estudio.
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Proba mixta Haberá un examen final sobor diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá..

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A17 B7 Se valorará a participación activa do alumno, na que debe reflexar a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas asignadas. 10
Proba mixta A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. 50
Obradoiro A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado.
40
 
Observacións avaliación

Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de Non Presentado aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos
obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou
non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario
oficial de exames.

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.


Fontes de información
Bibliografía básica

Lecturas obligatorias:
1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.
2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993
3. Clara Sánchez. Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010.

Bibliografía básica: HCLE:

volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas cos movimentos, autores e obras abarcados na asignatura.

Bibliografía complementaria

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988

Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985. 

Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. O profesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías