Identifying Data 2019/20
Subject (*) Readings of Spanish Literature: Prose Code 613G01027
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description A narrativa española dende 1975: lectura, estudo bibliográfico e análise de texto.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A1
A2
A3
A5
A11
A15
A16
A17
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. B5
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. A5

Contents
Topic Sub-topic
1. Planteamientos histórico-literarios.

2. Estado da cuestión bibliográfica.

3. Lecturas obligatorias.
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.

2.1. Consideraciones críticas e historiográficas (HCLE).

3.1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.

3.2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993

3.3.Clara Sánchez . Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A17 B7 16 16 32
Workshop A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 8 38 46
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 0 32 32
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os fundamentos histórico-sociais e literarios pertinentes da materia objeto de estudio.
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Mixed objective/subjective test Haberá un examen final sobor diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá..

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A17 B7 Se valorará a participación activa do alumno, na que debe reflexar a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas asignadas. 10
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. 50
Workshop A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado.
40
 
Assessment comments

Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de Non Presentado aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos
obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou
non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario
oficial de exames.

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.


Sources of information
Basic

Lecturas obligatorias:
1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.
2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993
3. Clara Sánchez. Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010.

Bibliografía básica: HCLE:

volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas cos movimentos, autores e obras abarcados na asignatura.

Bibliografía complementaria

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988

Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985. 

Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes. O profesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada).

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.