Identifying Data 2020/21
Subject (*) Readings of Spanish Literature: Prose Code 613G01027
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description Tres calas no estudio da narrativa española: análisis hermenéutico, histórico-social e bibliográfico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

–Sesión maxistral (telemática síncrona ou asíncrona)
–Actividades do Obradoiro (Moodle, Teams ou e-mail)
–Traballos tutelados (Moodle, Teams ou e-mail)
–Atención personalizada (Moodle, Teams ou e-mail)

*Metodoloxías docentes que se modifican:
Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
–Correo electrónico
–Moodle
–Teams (con sesións síncronas ou asíncronas en virtude das necesidades e posibilidades do alumnado e o profesor).

4. Modificacións na avaliación
Ningunha
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- O alumnado que tivese dificultades para o seguimento da materia durante a aplicación deste plano de continxencia por motivos de saúde, de conciliación (coidado de menores ou maiores dependentes) ou de carencia de recursos técnicos, de espazo ou materiais, deberá porse en contacto co profesorado para arbitrar as condicións de flexibilización necesarias a fin de minimizar o impacto destas circunstancias no seu desempeño académico.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Todos os materiais de traballo estarán ao dispor do alumnado (na WWW, vía e-mail ou a través de Moodle).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A1
A2
A3
A5
A10
A11
A14
A15
A16
A17
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C4
C6
C7
C8
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. B5
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. A5

Contents
Topic Sub-topic
1. Planteamientos histórico-literarios.

2. Del canon al cui prodest.

3. Lecturas obligatorias.
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.

2.1. Consideraciones críticas e historiográficas.

3.1. ROSARIO DE ACUÑA (1850-1923).
Título 1:El país del sol: cuento.
http://www.cervantesvirtual.com/portales/rosario_de_acuna/obra-visor/el-pais-del-sol-cuento/html/
Título 2: La casa de muñecas en:
http://www.cervantesvirtual.com/portales/rosario_de_acuna/obra-visor/la-casa-de-munecas/html/

3.2. VICENTE BLASCO IBÁÑEZ (1867-1928).
Título 1:La barraca, en.
http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra-visor/la-barraca-novela/html/
Título 2:Los enemigos de la mujer, en
http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra-visor/los-enemigos-de-la-mujer-novela--0/html/

3.3.CARMEN CONDE, 1907-1996
Título: Doña Centenito, gata salvaje, en
http://www.cervantesvirtual.com/portales/carmen_conde/obra-visor/dona-centenito-gata-salvaje-libro-de-su-vida-cuaderno-primero--0/html/

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A17 B7 16 16 32
Workshop A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 8 38 46
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C7 C8 0 32 32
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explicará os fundamentos histórico-sociais e literarios pertinentes da materia objeto de estudio.
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, resúmenes, reflexións críticas, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos dda materia obxeto de estudo.
Supervised projects O/a alumno/a fará un traballo tutelado (previamente concertado co profesor) sobre algún aspecto hermenéutico pertinente á materia obxecto de estudo. Se valorará a orixinalidade, o pensamento crítico autónomo e o dominio do idioma castelá.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumno acudirá periódicamente a tutorías (presenciais, cando fose posible, ou telemáticas, en caso de confinamento por covid19) para aclarar dúbidas sobre a temática obxeto de estudo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A14 A15 A16 A17 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C6 C7 C8 O/a alumno/a fará un traballo tutelado (previamente concertado co profesor) sobor algún aspecto hermenéutico pertinente á materia obxeto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor e a orixinalidade do análisis, o pensamento crítico e o dominio do idioma castelá. 50
Workshop A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 Os alumnos levarán a cabo os seguintes exercicios prácticos:
1. Reflexións críticas sobre temas pertinentes á lectura.
2. Análisis de textos e contextos: interpretación crítica de diversas lecturas obxeto de estudio.
Se valorará a capacidade de comprensión, a orixinalidade do plantexamento crítico, o rigor do análisis, a claridade da exposición e o dominio do idioma castelá.
50
 
Assessment comments


Sources of information
Basic ROSARIO DE ACUÑA (1850-1923). (). Título 1: El país del sol, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/rosario_de_acuna/obra-visor/el-pais-del-sol-cuento/html/.
VICENTE BLASCO IBÁÑEZ (1867-1928). (). Título 1: La barraca, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra-visor/la-barraca-novela/html/.
CARMEN CONDE, 1907-1996 (). Título: Doña Centenito, gata salvaje: libro de su vida, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/carmen_conde/obra-visor/dona-centenito-gata-salvaje-libro-de-su-vida-cuaderno-primero--0/html/.

Lecturas bibliográficas.

Enfoque crítico: Ares Cuba, Gabriel. ¿Cui prodest? La Coruña: Andavira, 2020. (PDF)

BIBLIOGRAFÍA SOBRE ROSARIO DE ACUÑA (1850-1923)

1) Vídeo documental deRTVE "Mujeres en la historia: Rosario de Acuña", en https://www.rtve.es/alacarta/videos/mujeres-en-la-historia/mujeres-historia-rosario-acuna/835285/

3) Rosario de Acuña, en https://fenix137rls.blogspot.com/2006/12/rosario-de-acua-una-mujer-masona.html

4) Rosario de Acuña Villanueva, en http://www.ensayistas.org/filosofos/spain/rosario/

5) “Consecuencias de la degradación femenina”, en http://www.ensayistas.org/antologia/XIXE/rosario/

6) “Ateos”, en http://www.ensayistas.org/antologia/XIXE/rosario/ateos.htm

7) “Propaganda yliteratura: El padre Juan, de Rosariode Acuña”, en

https://idus.us.es/bitstream/handle/11441/11742/file_1.pdf?sequence=1

BIBLIOGRAFÍA SOBRE VICENTE BLASCO IBÁÑEZ (1867-1928)

1) “A propósito de Blasco Ibáñez”, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra-visor/a-proposito-de-blasco-ibanez/html/

2) “El año más intenso. El 98 deVicente Blasco Ibáñez”, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra/el-ano-mas-intenso-el-98-de-vicente-blasco-ibanez-/

3) “Apuntes para unahistoria social…”, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra/apuntes-para-una-historia-social-del-naturalismo-espanol/

4) “Blasco Ibáñez,político”, en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra/blasco-ibanez-politico-/

5) “La relaciónBlasco Ibáñez–Zola”., en http://www.cervantesvirtual.com/portales/vicente_blasco_ibanez/obra/la-relacion-blasco-ibanez-zola-en-el-discurso-de-la-historiografia-y-critica-literaria/

BIBLIOGRAFÍA SOBRE CARMEN CONDE (1907-1996)

1) Todas en http://www.cervantesvirtual.com/portales/carmen_conde/enlaces/

2) Gazarian Gautier, Marie-Lise;Soler Fiérrez, Eduardo, Carmen Conde y laliteratura infantil y juvenil. En Amigos del Libro, AñoXIV, n.º 33, julio-septiembre 1996.

3) Soler Arteaga, M.ª Jesús, «Mujer sin Edén»: mitos femeninos en la voz de CarmenConde. [Documento en línea]. En Revista Internacional deculturas y literaturas, n.º 6, febrero de 2007.http://www.escritorasyescrituras.com/.

4) Soler Arteaga, M.ª Jesús, «CarmenConde en la revista El Urogallo». [Documento en línea].En Actas del V Congreso Internacional sobre Feminismos e Interculturalidad,organizado por AUDEM (Asociación Universitaria de estudios de las Mujeres).

5) Marín Ureña, José Manuel, Combate con Satán: Derribado arcángel de Carmen Conde.[Documento en línea]. En Espéculo. Revista de Estudios Literarios, n.º27, UCM 2004.

6) Díez Serrano, Isabel, Hablemos de CarmenConde (homenaje a su vida y obra en el año de su centenario).[Documento en línea]. En Revista Literaria Baquiana, n.º XLVII-XLVIII,2007. http://www.baquiana.com.

7) Ágreda Burillo, Fernando de, Carmen Conde(con Trina Mercader al fondo) y Valente en Marruecos. En Cordelde extraviados, n.º 3-4, año 2005-2006. [Documento en línea]. http://editorialhijosdemuleyrubio.com/

8) Villacastín, Rosa, Cartagena se rinde a Carmen Conde.[Documento en línea]. En Opinión OTR Press, Madrid, 20 de abril de2007. http://www.europapress.es.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.