Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
A18 |
Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise literaria de textos dramáticos. |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O teatro social: panorama histórico-social e literario |
1.2. Planteamentos ético-estéticos |
2. Joaquín Dicenta: Daniel |
2.1. Caracterización, estrutura, recursos dramáticos, trascendencia significativa
2.2. Valoración histórico-literaria |
3. M. Linares Rivas: La garra |
3.1. Caracterización, estrutura, recursos dramáticos, trascendencia significativa
3.2. Valoración histórico-literaria |
4. Lauro Olmo: La camisa |
4.1. Caracterización, estrutura, recursos dramáticos, trascendencia significativa
4.2. Valoración histórico-literaria |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A11 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
16 |
16 |
32 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 |
0 |
35 |
35 |
Workshop |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
8 |
35.5 |
43.5 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
O profesor explicará os fundamentos histórico-sociais e literarios pertinentes da materia objeto de estudio. |
Mixed objective/subjective test |
Haberá un examen final sobor diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá.. |
Workshop |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados na asignatura. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A3 |
Se valorará a capacidade de comprensión, análisis, pensamento crítico e dominio do idioma castelán. |
50 |
Workshop |
A1 A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A11 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 C4 C5 C6 C7 C8 |
Se valorará a participación activa do alumno, na que debe reflexar a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas asignadas. |
10 |
|
Assessment comments |
Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.
Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Sources of information |
Basic
|
Rico, et al (2008). Historia y crítica de la literatura española. Barcelona: Crítica |
Bibliografía básica:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas con los
movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. |
Complementary
|
|
Bibliografía complementaria:
Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.
Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.
Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988. Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988
Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985.
Huerta Calvo, Joaquín. Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos, 1988.
Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.
Díez Huélamo, Begoña. Obras clave de la lírica española en lengua castellana. Barcelona: Ciclo, 1990.
Ferreres, Rafael. Los límites del modernismo y el 98.Madrid: Taurus, 1981.
Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.
Mainer, José Carlos.Modernismo y 98, VI. Historia y crítica de la literatura española.Barcelona: Crítica, 1980.
Orozco, Emilio. Modernismo y barroco. Madrid: Cátedra, 1990.
Shaw, Donald. La generación del 98 .Madrid: Cátedra, 1977.
Zavala, Iris M. Fin de siglo: modernismo, 98 y bohemia .Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase ó alumno a súa asistencia regular a clase e a súa participación nela, non somentes por todo o relativo á avaliación, tamén porque isto permitirálle a preparación da materia progresivamente ao longo do cuadrimestre. É moi importante comezar coa realización das lecturas obrigatorias axiña para aproveitar ó máximo as sesiós teóricas e as prácticas. As lecturas obrigatorias son: 1. Dicenta, Joaquín. Daniel. www.
2. Linares Rivas, M. La garra. La Coruña: Diputación, 1999
3. Olmo, Lauro. La camisa. Madrid, Destino, 2010. |
|