Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Teatro Código 613G01031
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web http://cileccongresos.com
Descrición xeral Crítica histórico-social e literaria dunha ou varias etapas da Literatura Española, mediante o comentario de textos dramáticos: tres calas no teatro social do século XX.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise literaria de textos dramáticos. A1
A2
A3
A5
A10
A11
A15
A16
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C4
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. El teatro social: panorama histórico-social y literario.

2. Case-studies: caracterización, estrutura, recursos dramáticos e
trascendencia significativa

3. Valoración histórico-literaria.
1.1 . Planteamentos ético-estéticos

2.1. Joaquín Dicenta: Daniel.
2.2. Linares Rivas: La garra.
2.3. Lauro Olmo: La camisa

3.1. O canon: Criterios, valores e actitudes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C7 C8 2 2 4
Sesión maxistral A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C4 C7 C8 12 26 38
Obradoiro A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 18 18 36
Proba mixta A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 0 32 32
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais As actividades iniciais consisten nunha serie de probas que indican a disposición dos alumnos para o aprendizaxe da materia e a súa formación inicial e o seu interese. Esto permite impartir docencia de maneira o máis axeitada posible o perfil dos alumnos.
Sesión maxistral As sesions maxistrais estarán a cargo do profesor e consistirán en orientar ao alumno tanto nos temas relacionados cos métodos de análisis como nas cuestiones históricas (etapas, movimentos, xéneros).
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías o alumno levará a cabo actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor: 1. Presentacións breves individuais sobor temas pertinentes á lectura. 2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación. 3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas en clase). Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da nota asignada neste apartado.
Proba mixta Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación dos mesmas a unha lectura breve.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O alumno acudirá periódicamente a titorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. 50
Obradoiro A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado.
50
 
Observacións avaliación

1.    
Na proba mixta é
necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a
materia.

2.    
Recibirán a
cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se
presenten á proba mixta.

3.    Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario oficial de exames.



Para
os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de
aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as
medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.


Fontes de información
Bibliografía básica Huerta Calvo, Javier (coord) (2003). Historia del teatro español. Madrid, Gredos

Lecturas obligatorias:

1. Joaquín Dicenta: Daniel.http://onlinebooks.library.upenn.edu/webbin/book/lookupname?key=Dicenta%2C%20Joaqui%26%23x0301%3Bn%2C%201862-1917

2. Linares Rivas: La garra, en El teatro de Manuel Linares Rivas. La Coruña. Diputación, 1999.

3. Lauro Olmo: La camisa. Madrid: AUT, 2004.

É preceptivo facer as lecturas obrigatorias segundo as edicións recomendadas, para as datas que se indicaren e sempre con antelación á presentación do tema no que se explica a lectura.

Bibliografía básica:

Castellón, Antonio (1994). El teatro como instrumento político en España. Madrid: Endymión,

Huerta Calvo, Joaquín (1988). Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos.

Oliva, César (1989). El teatro desde 1936. Madrid: Alhambra.

Rico,F.  et al (2008). Historia y crítica de la literatura española. Barcelona: Crítica -- volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, sólo os capítulos relacionados co teatro social e os autores/obras indicados como lecturas obligatorias.

Rubio Jiménez, Jesús ((1982). Ideología y teatro en España. Madrid: Pórtico.

Oprofesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada).

Bibliografía complementaria

Bibliografía complementaria (por este orden):

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.

Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.

O profesor asesorará ao alumno sobre ampliación de bibliografía específica (personalizada).


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías