Identifying Data 2019/20
Subject (*) Readings of Spanish Literature: Theatre Code 613G01031
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web http://cileccongresos.com
General description Crítica histórico-social e literaria dunha ou varias etapas da Literatura Española, mediante o comentario de textos dramáticos: tres calas no teatro social do século XX.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise literaria de textos dramáticos. A1
A2
A3
A5
A10
A11
A15
A16
A17
A18
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C4
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. El teatro social: panorama histórico-social y literario.

2. Case-studies: caracterización, estrutura, recursos dramáticos e
trascendencia significativa

3. Valoración histórico-literaria.
1.1 . Planteamentos ético-estéticos

2.1. Joaquín Dicenta: Daniel.
2.2. Linares Rivas: La garra.
2.3. Lauro Olmo: La camisa

3.1. O canon: Criterios, valores e actitudes.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A2 A3 A5 A10 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 C7 C8 2 2 4
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 A18 A19 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B10 C4 C7 C8 12 26 38
Workshop A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 18 18 36
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 0 32 32
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities As actividades iniciais consisten nunha serie de probas que indican a disposición dos alumnos para o aprendizaxe da materia e a súa formación inicial e o seu interese. Esto permite impartir docencia de maneira o máis axeitada posible o perfil dos alumnos.
Guest lecture / keynote speech As sesions maxistrais estarán a cargo do profesor e consistirán en orientar ao alumno tanto nos temas relacionados cos métodos de análisis como nas cuestiones históricas (etapas, movimentos, xéneros).
Workshop Mediante a combinación de diversas metodoloxías o alumno levará a cabo actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor: 1. Presentacións breves individuais sobor temas pertinentes á lectura. 2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación. 3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas en clase). Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da nota asignada neste apartado.
Mixed objective/subjective test Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación dos mesmas a unha lectura breve.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Description
O alumno acudirá periódicamente a titorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A1 A2 A3 B9 B10 C3 C4 C7 Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. 50
Workshop A1 A2 A10 A11 A17 B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 C3 C7 Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado.
50
 
Assessment comments

1.    
Na proba mixta é
necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a
materia.

2.    
Recibirán a
cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se
presenten á proba mixta.

3.    Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario oficial de exames.



Para
os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de
aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as
medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.


Sources of information
Basic Huerta Calvo, Javier (coord) (2003). Historia del teatro español. Madrid, Gredos

Lecturas obligatorias:

1. Joaquín Dicenta: Daniel.http://onlinebooks.library.upenn.edu/webbin/book/lookupname?key=Dicenta%2C%20Joaqui%26%23x0301%3Bn%2C%201862-1917

2. Linares Rivas: La garra, en El teatro de Manuel Linares Rivas. La Coruña. Diputación, 1999.

3. Lauro Olmo: La camisa. Madrid: AUT, 2004.

É preceptivo facer as lecturas obrigatorias segundo as edicións recomendadas, para as datas que se indicaren e sempre con antelación á presentación do tema no que se explica a lectura.

Bibliografía básica:

Castellón, Antonio (1994). El teatro como instrumento político en España. Madrid: Endymión,

Huerta Calvo, Joaquín (1988). Historia del teatro español. Siglo XX (Hasta 1939). Madrid, Gredos.

Oliva, César (1989). El teatro desde 1936. Madrid: Alhambra.

Rico,F.  et al (2008). Historia y crítica de la literatura española. Barcelona: Crítica -- volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, sólo os capítulos relacionados co teatro social e os autores/obras indicados como lecturas obligatorias.

Rubio Jiménez, Jesús ((1982). Ideología y teatro en España. Madrid: Pórtico.

Oprofesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada).

Complementary

Bibliografía complementaria (por este orden):

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid,  Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Ferreras, J.i. El teatro en el siglo XX: Desde 1939. Madrid,Taurus, 1988.

Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.

O profesor asesorará ao alumno sobre ampliación de bibliografía específica (personalizada).


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.