Identifying Data 2019/20
Subject (*) Spanish Lexicology and Semantics Code 613G01035
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Lecturers
Cordoba Rodriguez, Felix
E-mail
felix.cordoba@udc.es
Web
General description Estudo teórico e descritivo do léxico español. Análisis da estruturación do significado na lingua española.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A12 Coñecer os principios teóricos básicos da tradución directa e inversa e ser capaz de poñelos en práctica.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A19 Dominar a gramática da lingua española.
A20 Coñecer a situación sociolingüística da lingua española.
A21 Coñecer a variación lingüística da lingua española.
A22 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española.
A23 Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as principais correntes de estudio dos ámbitos relacionados co léxico e a súa aplicación ao español. A1
A2
A3
A11
A12
A15
A20
A21
A23
B1
B2
B3
B5
B7
B8
B10
C1
C6
C8
Coñecer os niveis léxico e semántico do español e telos en conta na análise e explicación de textos. A1
A2
A19
A22
B3
B5
B6
B7
C6
Coñecer e saber identificar razoadamente as unidades léxicas do español e as relacións entre elas. A1
A2
A3
A5
A10
A15
B1
B3
B5
B6
B7
C1
Coñecer e saber utilizar co máximo aproveitamento e de forma crítica os dicionarios do español. A5
B1
B2
B3
B4
C1
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. The study of Meaning Kinds of meaning: veritative-functional meaning, affective meaning.
Denotation. Monstrative function.
Sense and reference.
2. Semantic units Predicates, quantifiers, features.
Variables and constants.
3. Lexical Semantics: the structure of the lexicon
Lexical fields.
Lexical relations.
4. Synchronic Lexicology
The formation of words.
Lexical tendencies in the Spanish lexicon.
7. Formal Semantics The interpretative function.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A5 B4 B5 C1 0.5 0 0.5
Guest lecture / keynote speech A3 A21 A22 B5 21 30 51
Workshop A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 21 30 51
Workbook A3 A11 A23 B3 B6 B7 0 10 10
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A15 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C8 0 14 14
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 2 20 22
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa.
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa.
Workshop Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesor.
Workbook Lectura reflexiva e asimilación de diversos artígos ou capítulos de libros.
Supervised projects Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia. Será imprescindible o seguimento da súa preparación por parte do profesor.
Mixed objective/subjective test Exame final no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Mixed objective/subjective test
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Workbook
Description
As actividades dos obradoiros levarán consigo unha fase de preparación e seguimento que implica un uso intensivo das titorías.
A atención personalizada faise especialmente necesaria nas actividades cuxa formulación ou desenvolvemento sexan diferentes para cada estudante.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, polo tanto, recoméndase que se empreguen as titorías para revisar os exercicios, o traballo tutelado e o exame final.
As titorías poderán ser presenciais ou realizarse mediante correo electrónico ou a plataforma Moodle.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A5 A11 A15 A23 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10 C1 C8 Traballo monográfico sobre un tema relacionado coa materia.
Avaliarase a orixinalidade, o rigor, o correcto e completo manexo das fontes, a axeitada estruturación, a corrección lingüística, a calidade e profundidade da análise e a relación coa bibliografía pertinente e cos contidos da materia.
25
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A11 A15 A22 A23 B4 B5 B10 C1 Exame final na data oficial establecida pola Facultade no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. Poderá consistir no desenvolvemento de contidos, aplicación de coñecementos á análise de elementos léxicos ou textos, preguntas cortas, etc. Poderá incluír contidos das sesións maxistrais, os obradoiros e as lecturas. 50
Workshop A1 A2 A10 A12 A15 A19 A20 B1 B2 B8 C6 Exercicios que se desenvolverán tanto nas aulas como fóra delas. 25
 
Assessment comments

- Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de 4 puntos sobre 10.

- Cualificarase como non presentado quen non se presente ao exame final oficial nin na primeira nin na segunda oportunidade, independientemente do número de actividades entregadas.

- Na segunda edición de actas poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación coa mesma ponderación que na primeira edición. As actividades do obradoiro serán substituídas por tarefas que se publicarán na plataforma Moodle. As tarefas e o traballo tutelado entregaranse a data establecida para o exame oficial.

- Os traballos ou actividades entregaranse a través da plataforma Moodle nos prazos fixados. O traballo tutelado entregarase antes do 10 de decembro. Deberase gardar unha copia de cada actividade ou do traballo en previsión de problemas na recepción.

- As actividades, o traballo e o exame deben cumprir coas esixencias de corrección lingüística propias dos traballos académicos (ortografía, precisión léxica, rexistro formal etc.).

- O plaxio, mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica darán lugar á descalificación automática da actividade ou da proba. As actividades e traballos poderán ser sometidas a unha revisión mediante aplicacións informáticas de detección de plaxio. Estas aplicacións poden recoñecer traballos presentados polo estudante noutras materias.

- Na convocatoria adelantada emplearanse os mesmos instrumentos
de avaliación coa mesma ponderación. As actividades do obradoiro
serán substituídas por tarefas que se publicarán na plataforma Moodle.

- Alumnado con dispensa académica de asistencia a clases recoñecida: as tarefas do obradoiro serán substituídas por actividades. O alumnado afectado debe contactar co profesor.

- Estudantes que precisen medidas de apoio á diversidade ou con modalidades específicas de aprendizaxe: aplicarase o mesmo sistema de avaliación, coas adaptacións e flexibilidade que requira cada caso.

- Alumnado erasmus e de intercambio: recoméndase un nivel de español equivalente a B2 ou superior para cursar esta materia.


Sources of information
Basic Escandell Vidal, M. Victoria (2007). Apuntes de semántica léxica. Madrid: UNED
Lara, Luis Fernando (2006). Curso de lexicología. México: El Colegio de México
Otaola Olano, Concepción (2003). Introducción a la lexicología de la lengua española. Madrid: UNED
Casas Gómez, Miguel (1999). Las relaciones léxicas. Tubinga: Max Niemeyer
Otaola Olano, Concepción (2001). Lengua Española III. Semántica. Lexicología. Lexicografía. Madrid: UNED
Medina Guerra, Antonia M. (coord.) (2003). Lexicografía española. Barcelona: Ariel
Porto Dapena, José-Álvaro (2009). Lexicografía y metalexicografía: Estudios, propuestas y comentarios. A Coruña: Universidade da Coruña
Otaola Olano, Concepción (2004). Lexicología y semántica léxica teoría y aplicación a la lengua española. Madrid: Ediciones Académicas
Miguel, Elena de (ed.) (2009). Panorama de la lexicología. Barcelona: Ariel
Lyons, John (1997). Semántica lingüística: Una introducción. Barcelona: Paidos

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Importante

O nivel de esixencia desta materia require un dominio da lingua propio dun nativo ou similar a  este, polo que os alumnos que non teñan o castelán como lingua de instalación, deberán ter recoñecido un nivel B2 nesta lingua.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.