Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Literatura Española dos Séculos XX e XXI Código 613G01040
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Profesorado
Lopez Criado, Fidel
Correo electrónico
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo dos autores/obras/períodos/movimentos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos séculos XX e XXI.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecimento e valoración crítica dos autores/obras/períodos/movimientos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos siglos XX e XXI. A1
A2
A5
A11
A15
A16
A17
B1
B5
B6
B7
B10

Contidos
Temas Subtemas
1. Literatura española (siglo XX) hasta 1939.

2. Literatura española (siglo XX) hasta 1975.

3. Literatura española (siglos XX-XXI) 1975- actualidade.

1.1. prosa: textos e contextos.
1.2. poesía: textos e contextos.
1.3. teatro: textos e contextos.

2.1. prosa: textos e contextos.
2.2. poesía: textos e contextos.
2.3. teatro: textos e contextos.

3.1. prosa: textos e contextos.
3.2. poesí: textos e contextos.
3.3. teatro: textos e contextos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 0 28 28
Lecturas A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 0 36 36
Obradoiro A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 18 19 37
Sesión maxistral A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 21 25 46
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Haberá unha proba mixta (ou exame final) sobre diversos aspectos (autores, obras, movimentos, etc) da materia obxecto de estudo
Lecturas O alumno leerá e reflexionará sobre as lecturas que o profesor lle asigne.
Obradoiro Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobre diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor
Sesión maxistral O profesor explicará os fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados nas aulas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A13 A1 A2 A3 A4 A5 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B14 B13 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B12 B11 B10 B9 B8 B7 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Se valorará a capacidade crítica do alumno mediante diversos exercicios prácticos: exposicións, debates, solución de problemas, análise de textos, etc.). 30
Proba mixta A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá. 30
Sesión maxistral A13 A12 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A14 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Se valorará a participación activa do alumno, na que se reflectará a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas pertinentes. 10
Lecturas A13 A6 A14 A7 A10 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B14 B1 B8 B12 B9 B2 B10 B3 B11 C1 C2 C3 C4 C7 C5 C6 C8 C9 Mediante diversos controles de lectura, se valorará a capacidade de comprensión e expresión (en castelán) do alumno. 30
 
Observacións avaliación
Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.

Recibirán a cualificación de "Non Presentado" aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta.

Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades superadas

Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.

Fontes de información
Bibliografía básica Rico, et al. (2008). Historia y Crítica de laliteratura española. Barcelona: Crítica

Son de lectura obligatoria:
1. Dicenta, Joaquín. Juan José. Madrid: Marenostrum, 2005.
2. Linares Rivas, M. Aire de fuera. La Coruña: Diputación, 1999.
2. Antología del grupo poético del 27 (selección). Madrid, Cátedra, 2010.
3. Fernández Flórez, W. Cuentística (selección), La Coruña: Diputación 2001
4. Cercas, Javier. Soldados de Salamina. Madrid, Cátedra, 2010.
5. Sánchez, Clara. Lo que esconde tu nombre. Madrid, Destino, 2010.

Bibliografía básica:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas con los movimientos, autores y obras abarcados en la asignatura. (reservado en la biblioteca de la Facultad de Filología)

Bibliografía complementaria

  Bibliografía complementaria (HISTORIA)

Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.

Jackson, G. Aproximación a la España Contemporánea, 1898-1975 .Barcelona: Grijalbo, 1980.

Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988.

Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías