Identifying Data 2020/21
Subject (*) 20th and 21st Century Spanish Literature Code 613G01040
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Caparros Esperante, Luis
E-mail
luis.caparros@udc.es
Lecturers
Caparros Esperante, Luis
Valcarcel Lopez, Maria Eva
E-mail
luis.caparros@udc.es
eva.valcarcel@udc.es
Web
General description Estudo das etapas e principales movimentos estéticos, obras e autores da literatura española dos séculos XX e XXI
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

–Sesión maxistral (telemática síncrona ou asíncrona)
–Actividades do Obradoiro (Moodle, Teams ou e-mail)
–Atención personalizada (Moodle, Teams ou e-mail)

*Metodoloxías docentes que se modifican:
Ningunha

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
–Correo electrónico
–Moodle
–Teams (con sesións síncronas ou asíncronas en virtude das necesidades e posibilidades do alumnado e o profesor).

4. Modificacións na avaliación
Ningunha
*Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- O alumnado que tivese dificultades para o seguimento da materia durante a aplicación deste plano de continxencia por motivos de saúde, de conciliación (coidado de menores ou maiores dependentes) ou de carencia de recursos técnicos, de espazo ou materiais, deberá porse en contacto co profesorado para arbitrar as condicións de flexibilización necesarias a fin de minimizar o impacto destas circunstancias no seu desempeño académico.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Todos os materiais de traballo estarán ao dispor do alumnado (na WWW, vía e-mail ou a través de Moodle).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e valorar críticamente os autores/obras/períodos/movimientos literarios máis significativos/representativos da literatura española dos séculos XX e XXI, atendendo a unha perspectiva crítica histórico-social. A1
A2
A5
A11
A15
A16
A17
B1
B5
B6
B7
B10
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Modernismo. O Modernismo, versión hispánica do Simbolismo transnacional: presentación, comentarios e imaxes.
Tema 2. Vangardas e Grupo del 27. Vangardas e 27: presentación, comentarios e imaxes.
Tema 3. A poesía española nos años 50.
Principais correntes poéticas. Presentación e análisis.
Antoloxía de textos.
1. Poesía social e experimental.
2.Coñecemento e comunicación.
3. Mestres e herdeiros.
Tema 4. A novela dende os anos 90. Do posrealismo a actualidade.
Principais autores. Presentación e análise. Antoloxía de textos.
1-Novela e democracia.
2.A xeración dos anos 90.
3. Do conto o microrrelato.
4. Últimas tendencias.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A5 A11 A15 A16 20 0 20
Directed discussion A1 A2 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 B7 B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 30 50
Workshop A1 A2 A5 A11 A15 A16 B5 B7 0 30 30
Objective test A1 A2 A5 A11 A15 A16 2 45 47
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Fundamentos teórico-prácticos obxecto de estudo da materia.
Directed discussion Debate desenvolvido na aula sobre os temas, textos e contidos da materia.
Workshop Diferentes actividades propostas polo profesor ou profesora e realizadas baixo a súa tutela. Exporanse e debatiranse na aula, cunha cualificación propia que, no conxunto, reflictirase nunha porcentaxe global.
Objective test Proba escrita final, correspondente aos contidos expostos nas aulas.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Objective test
Description
Titorías presenciais ou telemáticas (Teams).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A11 A15 A16 B5 B7 Traballos persoais titorizados polo profesor ou profesora da materia. 50
Objective test A1 A2 A5 A11 A15 A16 Exame final correspondente ás materias expostas no curso. 50
 
Assessment comments

As anteriores porcentaxes son orientativas. Para completar a información, cómpre ter en conta o seguinte:

    
1. O 50% da cualificación final obterase pola proba obxectiva
(exame), en convocatorias oficiais de primeira e de segunda
oportunidade. Para aprobalas, e para aprobar a asignatura, deberase
obter nelas un mínimo de 4 sobre 10. Por exemplo, un 3 no exame non é
posible compensalo cun 7 pola suma de traballos.

     2. O 50% restante obterase por un conxunto de actividades propostas polo profesor ou profesora e levadas a cabo baixo a súa tutela, que serán desenvolvidas, expostas e debatidas na aula.

     3. Para obter cualificación é indispensable presentarse ás convocatorias oficiais, tanto en primeira como en segunda oportunidade.

     4. Toda avaliación positiva será gardada para a cualificación da segunda oportunidade, en xullo. En caso de estar suspensos ou non realizados, os novos traballos entregaranse antes desta
última proba escrita.

     5. A convocatoria adiantada de decembro consistirá na realización dunha
proba escrita (50% da cualificación) e dunha proba específica sobre as
lecturas propias da materia (50% da cualificación). Esta última pode ser
oral.

     6. O alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicalo por escrito a luis.caparros@udc.es, co asunto: "Dispensa de asistencia 2020-2021", en canto comecen as aulas.

     7. O procedemento anterior podería autorizarse
para alumnado con dificultades especiais de asistencia, como é o caso de
quen repiten curso, sempre que se dea aceptación expresa, comunicada a
través dun correo electrónico co mesmo asunto anterior, "Dispensa de asistencia 2019-2020", a luis.caparros@udc.es.

     8. O prazo límite para a entrega dos traballos escritos de curso, en formato electrónico, será o da derradeira sesión de aulas.

     9. As probas escritas e as actividades deberán cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística en español, lingua regulamentaria do curso: acentuación, ortografía correcta, precisión léxica, ausencia de abreviaturas, rexistro formal, etc. A penalización por faltas graves será de medio
punto en cada caso. Para estudantes de lingua estranxeira será
indispensable un dominio razoable da lingua española, tanto en expresión oral como escrita.

    
10. Calquera forma de plaxio, como a cita de traballos alleos sen a
marca de tal ou sen a referencia correspondente, suporá o suspenso para a
proba ou traballo. O mesmo aplicarase a calquera forma de copia
indebida nas probas ou exames. O control farase mediante o programa de
detección de plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade.

     11. Forma parte das obrigas do alumnado estar ao corrente do curso e das actividades mediante a consulta periódica da plataforma Canmpus Virtual.

     12. Lémbrase que os dereitos e deberes do alumnado da UDC están recollidos no Estatuto do Estudantado, na web institucional: https://www.udc.es/estatuto O resto de normativa pode consultarse en: https://www.udc.es/gl/normativa/estudantes/


Sources of information
Basic (). .
Yurkievich, Saúl (1984). A través de la trama. Sobre vanguardias literarias y otras concomitancias. Barcelona: Muchnik
Forster, Merlin, David Jackson y Harold Wentzlaff Eggebert (1998). Bibliografía y antología crítica de las vanguardias literarias en el mundo hispánico. Frankfurt y Madrid: Iberoamericana
Yurkievich, Saúl (1976). Celebración del modernismo. Barcelona: Tusquets
Bonet, Juan Manuel (1995). Diccionario de las vanguardias en España (1907-1936). Madrid: Alianza Editorial
Gullón, Ricardo (1990). Direcciones del Modernismo (1ª ed.: 1963). Madrid: Alianza Editorial
Litvak, Lily, ed. (1975). El Modernismo. Madrid: Taurus
Gullón, Ricardo (1980). El Modernismo visto por los modernistas. Madrid: Guadarrama
Jiménez, Juan Ramón (1999). El Modernismo. Apuntes de curso (1953). Madrid: Visor
Allegra, Giovanni (1986). El reino interior. Premisas y semblanzas del modernismo en España. Madrid: Encuentros
García de la Concha, Víctor, ed. (1982). El Surrealismo. Madrid: Taurus
Morris, C. Brian (2000). El Surrealismo y España: 1920-1936. Madrid: Espasa-Calpe (Austral 503)
Anderson, Andrew A. (2005). El Veintisiete en tela de juicio : examen de la historiografía generacional y replanteamiento de la vanguardia histórica española. Madrid: Gredos
Litvak, Lily (1979). Erotismo fin de siglo. Barcelona: A. Bosch
Friedrich, Hugo (1974). Estructura de la lírica moderna. Barcelona: Seix.Barral
Alonso, Cecilio (2010). Historia de la literatura española, dir. por José-Carlos Mainer, vol. 5: Hacia una literatura nacional, 1800-1900. Madrid: Crítica
Mainer, José-Carlos (2010). Historia de la literatura española, dir. por José-Carlos Mainer, vol. 6: Modernidad y nacionalismo, 1900-1939. Madrid: Crítica
Debicki, Andrew P. (1997). Historia de la poesía española del siglo XX. Desde la modernidad hasta el presente. Madrid: Gredos
Mainer, José-Carlos (1981). La Edad de Plata (2ª ed.). Madrid: Cátedra
Aullón de Haro, Pedro (2000). La modernidad poética, la vanguardia y el creacionismo. Málaga: Universidad
Blanch, Antonio (1976). La poesía pura española. Madrid: Gredos
Brihuega, Jaime (1981). Las vanguardias artísticas en España (1900-1936). Madrid: Istmo
Serrano Alonso, Javier, et al., eds. (2000). Literatura modernista y tiempo del 98: actas del Congreso Internacional. Santiago de Compostela: Universidad
Paz, Octavio (1974). Los hijos del limo: del romanticismo a la vanguardia. Barcelona: Seix Barral
Brihuega, Jaime (1979). Manifiestos, proclamas, panfletos y textos doctrinarios. Las vanguardias artísticas en España 1910-1931. Madrid: Cátedra
Gutiérrez Girardot, Rafael (1983). Modernismo. Barcelona: Montesinos
Pozuelo Yvancos, José María (2014). Novela española del siglo XXI. Madrid: Cátedra
Schulman, Iván A., ed. (1987). Nuevos asedios al modernismo. Madrid: Taurus
Prieto de Paula, Ángel L., coord. (s/d). Poesía Española Contemporánea. http://www.cervantesvirtual.com/portales/poesia_espanola_contemporanea/
Alonso, Dámaso (1952). Poetas españoles contemporáneos. Madrid: Gredos
Litvak, Lily (1980). Transformación industrial y literatura en España (1985-1907). Madrid: Taurus
Morris, C. Brian (1988). Una generación de poetas españoles 1920-1936. Madrid: Gredos
Costa, René de, ed. (1975). Vicente Huidobro y el creacionismo. Madrid: Taurus
Lecturas obrigatorias.

Como lecturas obrigatorias presentaranse no Campus Virtual diferentes arquivos en pdf correspondentes aos temas apuntados no Paso 3.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.