Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Traballo Fin de Grao Código 613G01041
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Letras
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Caparros Esperante, Luis
Cordoba Rodriguez, Felix
Gonzalez Garcia, Luis
Sucasas Peón, Juan Alberto
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
luis.caparros@udc.es
felix.cordoba@udc.es
luis.gonzalezg@udc.es
alberto.sucasas@udc.es
eva.valcarcel@udc.es
g.vallin@udc.es
Web http://http://www.udc.es/filo/grao_espanol.html?language=es
Descrición xeral O traballo fin de grao consiste na realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun proxecto, unha memoria ou un estudo concreto baixo a supervisión de un ou máis directores.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos.

Non hai

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen.

Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican.
A presentación oral farase por Teams


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado..

Moodle, Teams e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación.

A presentación oral frase por Teams na data e hora indicadas polo tribunal

*Observacións de avaliación:
As que figuran na guía docente


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía.

Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Coñecer a historia e a cultura das comunidades hispanofalantes.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Aplicar las competencias generales asociadas al título: ser capaz de buscar, gestionar, organizar e interpretar datos en los estudios lingüísticos y literarios con el objeto de emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevante de este ámbito de estudios, demostrando, además, un pensamiento y juicio crítico, lógico y creativo. A1
A2
A3
A5
A6
A7
A9
A11
A14
A15
A18
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B9
B10
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
O contido específico do traballo acordarase con titor dentro do marco da liña de TFG asignada. Os que xurdan durante o desenvolvemento do traballo.
Os aspectos relativos a características formais, tramitación administrativa e defensa atopanse no "Regulamento do Traballo Fin de Grao da Facultade de Filoloxía"
https://www.udc.es/gl/filo/graos/2018_2019/TFG/index.html
Remitirse ao Reglamento citado

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 A11 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 120 130
Presentación oral A5 A6 A9 B4 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 9 10
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados O alumno realizará o traballo baixo a dirección dun profesor, que o orientará, realizará un seguimento do proceso de elaboración e autorizará a presentación e defensa do traballo.
Presentación oral O día sinalado no calendario académico do centro, o alumno presentará e defenderá o seu traballo perante unha comisión avaliadora nomeada polo centro, nun tempo máximo de 20 minutos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Presentación oral
Descrición
Os traballos fin de grao realizaranse baixo a coidada supervisión do profesor asignado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 A11 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Será valorado polo director do traballo, según o seguinte:

1. Aspectos formais (20%):
-adecuación ao formato establecido
-citas e referencias bibliográficas
-presentación xeral do texto (exemplos, gráficos, anexos, etc.)
-corrección lingüística.

2. Contido (60%):
-estrutura do contido: coherente e adecuada ao tema
-claridade expositiva
-selección e utilización da bibliografía
-resultados e conclusións acordes cos obxectivos expostos.

3. Proceso de realización (20%):
-organización, temporalización, autonomía
70
Presentación oral A5 A6 A9 B4 B6 B7 B9 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Será valorada polo tribunal, según o seguinte:

1. Exposición (35%):
-axustada ao tempo
-clara e estruturada
-corrección e adecuación lingüística

2. Contido do discurso (35%):
-capacidade de síntese
-atención aos aspectos relevantes do traballo

3. Resposta ás observacións do tribunal (15%):
-resposta axeitada a todas as observacións e preguntas

4. Utilización de medios e materiais de apoio (15%)
-utilización de forma efectiva e pertinente de medios audiovisuais e/ou materiais de apoio
30
 
Observacións avaliación

A cualificación final do traballo é emitida polo tribunal. É necesario, polo tanto, a presentación oral.

Serán cualificados con "No presentado" os alumnos que no realicen a presentación oral pública ante o tribunal.

Calquera falta de honradez académica (plagio ou outras formas) se penalizará co suspenso automático do TFG. A Xunta de Facultade aprobou o uso da aplicación "Turnitin" por parte do profesorado, para detectar textos, ou porcións,  procedentes de otros textos e sinalar a súa procedencia.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía específica do tema de traballo elegido.

Para os aspectos formais, véase o apartado "Bibliografía complementaria", abaixo.

Bibliografía complementaria

ACOSTA SILVA, D. A. (2006), Manual para la elaboración y presentación de trabajos académicos escritos, Bogotá D. C. (disponible en pdf. en http://www.tecnicasdevaluacion.com.ar/otras_facultades/carson_seminario/manual%20de%20escritos%academicos.pdf

ALEZA, M. (2006), “Normalización y ortotipografía textuales en español”, en M. Aleza (coord.ª), Lengua española para los medios de comunicación: usos y normas actuales, Valencia, Tirant lo Blanch, pp. 137-213 (especialmente el apartado 4.3. “Ortotipografía, composición y redacción científica de un texto”.

ESTELLÉS, M. y A. CABEDO (2011): “Recomendaciones para la redacción y composición de textos en el ámbito de la universidad: posibilidades y referencias”, en M. Aleza (coord.ª), Normas y usos correctos en el español actual, Valencia, Tirant Humanidades, cap. 15.

MONTOLÍO, E. (dir.) (2014): Manual de escritura académica y profesional (vol. I: Estrategias gramaticales; vol. II: Estrategias discursivas), Barcelona, Ariel.

MARTÍNEZ DE SOUSA, J. (2009), Manual de estilo de la lengua española, Gijón, Trea, 3.ª ed.

REGUEIRO RODRÍGUEZ, M. L. y D. M. SÁEZ RIVERA (2013): El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos, Madrid, Arco libros.

WALKER, M. (2000): Cómo escribir trabajos de investigación, Barcelona, Gedisa.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Ninguna en especial. Do desenvolvemento do traballo elixido irán xurdindo as recomendacións e observacións do docente 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías