Identifying Data 2019/20
Subject (*) Literary Research Methods Code 613G01042
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Lecturers
Lopez Criado, Fidel
E-mail
fidel.lopez.criado@udc.es
Web
General description Preparación para a investigación literaria.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A1
A15
A17
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. A2
B5
B6
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. A11
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos A14
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. A16
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas B2
Adquirir capacidade de autoformación. B3
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico B7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. B9
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. B10
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. A11
C3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Bases da investigación literaria. 1.1 Presentación do curso e obxectivos.
1.2 Conceptos básicos.
2. Técnicas de aplicación á investigación literaria. Estratexias teóricas e prácticas na planificación e concreción investigadora: da organización de ideas á redacción.
3. Casos: cui prodest? Ilustración práctica dunha lectura crítica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A16 B1 B2 B9 B10 C3 C8 16 37 53
Oral presentation A2 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B7 C3 16 32 48
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A17 B6 C1 C3 3 6 9
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Sesión na que o profesor contextualiza e explica as metodoloxías e contidos necesarios para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior. A sesión maxistral ten carácter teórico e expositivo.
Oral presentation Exposición e defensa oral, na aula, dun traballo orixinal onde se recollan as destrezas aprendidas durante o curso.
Mixed objective/subjective test Proba final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Description
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dubidas sobre os temas suscitados nas aulas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A16 B1 B2 B9 B10 C3 C8 Valorarase a asistencia e a participación activa do alumno nas aulas.
10
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A17 B6 C1 C3 Se valorarán as habilidades e destrezas aprendidas no curso. 50
Oral presentation A2 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B5 B7 C3 Valorarase a axilidade na presentación e no uso de recursos, a capacidade de organización e o uso correcto e suficiente da bibliografía. Entregarase copia dixital ao profesor. 40
 
Assessment comments

As anteriores porcentaxes son orientativas. Para completar a información, cómpre ter en conta o seguinte:

1. O 50% da cualificación final obterase pola proba mixta. Para aprobala, e para aprobar a asignatura, deberase obter nela un mínimo de 4 sobre 10. Por exemplo, un 3 nesta proba non é posible compensalo cun 7 pola suma doutras actividades e a asistencia.

2. O 40% obterase pola realización de actividades na aula durante o curso.

3. O 10% restante corresponde á asistencia, participación e desempeño de cada estudante no decorrer do curso, con atención á aprendizaxe colaborativa.

4. Para obter cualificación é indispensable realizar a proba mixta.

5. Toda avaliación positiva será gardada para a cualificación da segunda oportunidade, en xullo. En caso de estar suspensas ou non realizadas, efectuaranse entón as probas pertinentes. Isto serve igualmente para a cualificación do 10% contemplada no punto 3, que se manterá na segunda oportunidade.

6. O alumnado con dispensa académica recoñecida deberá comunicalo por escrito a luis.caparros@udc.es, co asunto: “Dispensa de asistencia", en canto comece o curso ou sexa efectiva a matrícula. A dispensa académica elimina neste caso o 10% correspondente á asistencia. Esa porcentaxe trasládase a un traballo concertado co profesor, que sería o 10%, e o 40% restante a un exercicio práctico relacionado coa materia. Con todo, dado o carácter fundamentalmente práctico desta asignatura, non se recomenda esta opción.

7. O alumnado repetidor que non poida asistir ás aulas ten a opción de acollerse ao sistema anterior, mediante aceptación expresa, nas condicións do punto 6 e antes do mes de outubro, baixo as mesmas salvedades.

8. Calquera forma de plaxio, como a cita de traballos alleos sen a marca de tal ou sen a referencia correspondente, suporá o suspenso para a proba ou traballo. O mesmo aplicarase a calquera forma de copia indebida nas probas ou exames. O control farase mediante o programa de detección de plaxios Turnitin, autorizado pola Xunta de Facultade.

9. Forma parte das obrigas do alumnado estar ao corrente do curso e das actividades mediante a consulta periódica da plataforma Moodle.

10. Lémbrase que os dereitos e deberes do alumnado da UDC están recollidos no Estatuto do Estudantado, na web institucional:
https://www.udc.es/estatuto O resto de normativa pode consultarse en: https://www.udc.es/gl/normativa/estudantes/


Sources of information
Basic Alcina Franch, J. (1994). Aprender a investigar: métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales.. Madrid: Compañía Literaria.
Muñoz Razo, Carlos. (2011). Cómo elaborar y asesorar una investigación de tesis.. México: Prentice Hall.
Eco, Umberto. (2001 (1977).). Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura.. Barcelona: Gedisa.
Enkvist, Inger. (2003). Ética y estética en la investigación literaria: <http://pendientedemigracion.ucm.es/info/especulo/numero24/inv_lite.html> (consultado el 29/06/2015).. Espéculo, 24 (2003).
Rodríguez Fer, Claudio. (1998). Guía de investigación literaria.. Gijón: Júcar.
Guía... (s.d.). Guía de recursos bibliográficos de la Literatura Española (Biblioteca Nacional): <http://www.bne.es/export/sites/BNWEB1/es/Servicios/InformacionBibliografica/docs/Guia_Literatura_Esp.pdf> (consu. Madrid: Biblioteca Nacional.
Blecua, Alberto. (1983). Manual de crítica textual.. Madrid: Castalia.
Jauralde Pou, Pablo. (1981). Manual de investigación literaria (Guía bibliográfica para el estudio de la literatura española).. Madrid: Gredos.
Paun de García, Susan. (2004). Manual de investigación literaria. Cómo preparar informes, trabajos de investigación, tésis y tesinas.. Madrid: Castalia.
Garza Mercado, Ario. (1988). Manual de técnicas de investigación para estudiantes de ciencias sociales.. México: Colegio de México.
Medina Rivilla, A., e outros. (2003). Metodología para la realización de proyectos de investigación y tesis doctorales.. Madrid: Universitas.
Díez Borque, J. M., coord. (1985). Métodos de estudio de la obra literaria.. Madrid: Taurus.
Achtert, W. S., y J. Gibaldi. (1988). MLA Handbook for Writers of Research Papers.. New York: The Modern Language Association of America.
Gaskell, Philip. (1999). Nueva introducción a la bibliografía material.. Gijón: Ediciones Trea.
Montaner Frutos, A. (1999). Prontuario de bibliografía (Pautas para la realización de descripciones, citas y repertorios).. Gijón: Ediciones Trea.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.