Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española. Poesía Código 613G01046
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Profesorado
Valcarcel Lopez, Maria Eva
Correo electrónico
eva.valcarcel@udc.es
Web
Descrición xeral Asignatura de carácter práctico na que se levará a cabo unha valoración crítica e estética, así como unha contextualización histórico -filosófica dun corpus de textos literarios seleccionados que se estudarán a partir da elaboración dun comentario de textos. Farase unha introducción metodolóxica que garante ó alumno un bo aprendizaxe por medio dos comentarios propostos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
A17 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Levar a cabo unha leitura crítica e reflexiva de textos poéticos da literatura en lingua española, recoñecendo a súa poética e percibindo a súa singularidade A5
A15
A17
B1
B5
B6
B7
Conocer las características del discurso poético. Ser capaz de valorar estéticamente diferentes textos líricos de la literatura en lengua castellana. Ser capaz de reconocer una poética. Saber analizar un texto poético e insertarlo en su contexto estético. Conocer y valorar críticamente la producción e la recepción de la poesía. Saber establecer relaciones interdisciplinares. A1
A2
A11
A15
A16
A17
B1
B5
B6
B7
B10

Contidos
Temas Subtemas
Actividades iniciais. Presentación dos obxetivos da materia e valoración dos intereses dos alumnos.
Contexto histórico e estético da poesía contemporánea.
Poesía moderna e vanguardista.
Últimas tendencias da poesía actual.
Introducción metodolóxica. O comentario poético.
A singularidade do discurso poético.A teoría poética. A significación poética. Poesía e conocimiento.
Poesía e comunicación.
Poesía e filosofía.
Los poetas y los poemas. Análisis particularizado de una antología de textos poéticos de diversos autores contemporáneos.
Insertar

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A2 A5 A11 A15 2 32 34
Sesión maxistral A1 A2 10 26 36
Actividades iniciais B1 B5 B10 1.5 2 3.5
Obradoiro A16 A17 B7 B6 18 18 36
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Sesión maxistral A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Actividades iniciais Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Obradoiro O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba mixta
Descrición
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A16 A17 B7 B6 Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da crítica literaria, histórica e estética.

Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse dentro da aula, ou fora dela se fora indicado.
60
Proba mixta A1 A2 A5 A11 A15 Resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. 40
 
Observacións avaliación

Os  alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que debe incrementar.  

 Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica que
deberán informar o profesor da sua condición o inicio do curso. O
profesor deseñará  un sistema de avaliación que, además de actividades como prácticas textuales e bibliográficas, incluirá unha proba mixta especialmente
formulada para un alumno que non participara nas sesións de obradoiro.  A
avaliación será simétrica na primeira e segunda oportunidade.ión que, sen perxuicio de outras
actividades evaluables,

A convocatoria de decembro consistirá nunha proba mixta na que se incluirá unha práctica de comentario de texto. 

Calificaránse con non presentado os alumnos que non entreguen as prácticas  do obradoiro e /ou non se presenten a proba mixta.


Fontes de información
Bibliografía básica

Nesta materia estúdanse de maneira práctica,fragmentos non obras completas. Eses textos extraeránse, principalmente das antoloxías que seguen, e que constitúen a bibliografía da materia.

 Toda a bibliografía e básica, a selección de bibliografía secundaria farase no obradoiro como traballo de autoformación no que s ealcanzará a capacidade de reconocer as aportacións críticas axeitadas para a solución dun problema concreto.

Las ínsulas extrañas, Barcelona, Galaxía Gutemberg, 2002.

Antología de poesía de las letras hispánicas, Madrid, Cátedra,1998.

Cuerpo plural. Antología dela poesía hispanoamericana contemporánea, Madrid, Pretextos,2010.

Octavio Paz, La casa de la presencia, en Obra Completa I, Barcelona, Galaxia Gutemberg, 1999

Valente, J.A. Las palabras de la tribu, Barcelona, Tusquets,1994

Valente, ;.A. Variaciones sobre el pájaro y la red, Barcelona, Tusquets, 1991.

Valente, J. A. El fulgor, Barcelona, Galaxia Gutemberg, 1998.

Pizarnik, Alejandra, Obra Completa, Barcelona, Lumen,2001.

Campaña, Mario, Antología de poetas hispanoamericanas de hoy, Madrid, Bruguera 2007.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías