Identifying Data 2019/20
Subject (*) Readings of Spanish Literature:. Poetry Code 613G01046
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Lecturers
Pena Sueiro, Nieves
E-mail
nieves.pena.sueiro@udc.es
Web
General description Asignatura de carácter práctico na que se levará a cabo unha valoración crítica e estética de textos poéticos do século XVII a partir dunha introducción metodolóxica, dunha contextualización histórico e filolóxica e de exercicios de comentarios literarios de textos.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Levar a cabo unha leitura crítica e reflexiva de textos poéticos da literatura en lingua española, recoñecendo a súa poética e percibindo a súa singularidade A10
A14
A7
A8
B6
B10
B13
B14
C7
C9
C1
Coñecer as características do discurso poético. A10
A14
A7
A8
B6
B10
B13
B14
C7
C9
C1

Contents
Topic Sub-topic
Introducción metodolóxica ao comentario de texto poético 1.- Manuais actuais para o comentario de texto poético
2.- A retórica
3.- As figuras
Contexto histórico e filolóxico da poesía nos séculos de Öuro
1- A poesía. Definición
2- Tendencias. Tipos
3- Motivos
Análise e estudo comparativo de temas e motivos en textos do século XVI e XVII, e a súa representación noutras artes. 1- O amor
2- A morte
3- O paso do tempo
4- Motivos clásicos: Hero y Leandro, Judith y Holofernes, Aracne, collige virgo rosas, etc.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A5 A15 A14 A7 A10 A8 2 32 34
Guest lecture / keynote speech B13 B6 10 26 36
Introductory activities B1 B5 B10 1.5 2 3.5
Workshop B13 B6 B14 B10 C1 C7 C9 18 18 36
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-filolóxica dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Introductory activities Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Workshop O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas, co fin de profundar nas técnicas poéticas e na contextualización ideolóxica a patir dos textos.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Description
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso se atenderá ao alumno de xeito individualizado para profundar na adquisición da metodoloxía histórico filoloxíca que se persegue.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop B13 B6 B14 B10 C1 C7 C9 Realización de traballos encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da crítica literaria, histórica e estética.

.https://guiadocente.udc.es/docencia/images/refresh.gif
50
Mixed objective/subjective test A5 A15 A14 A7 A10 A8 A proba mixta consistirá en demostrar mediante un exercicio teórico-práctico o dominio das grandes técnicas de análise de textos poéticos. 50
 
Assessment comments

Os alumnos terán que conseguir unha cualificación mínima de 5 en la prueba mixta realizada o día marcado pola Facultade e nos exercicios do obradoiro para poder aprobar la asignatura. 

Os que suspendan o examen terán que repetir a proba mixta da segunda oportunidade; no caso de suspender o obradoiro terán que facer un traballo individualizado que se acordará coa profesora e que será entregado con unha semana de antelación á data oficial da proba mixta da segunda oportunidade marcada pola Facultade.

Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica que deberán informar o profesor da sua condición o inicio do curso. O profesor deseñará  un sistema de avaliación que, además de actividades como prácticas textuales e bibliográficas, incluirá unha proba mixta especialmente formulada para un alumno que non participara nas sesións de obradoiro.  A avaliación será simétrica na primeira e segunda oportunidade.

A convocatoria de decembro consistirá nunha proba mixta na que se incluirá unha práctica de comentario de texto. 

Calificaránse con non presentado os alumnos que non entreguen as prácticas do obradoiro ou non se presenten a proba mixta.


Sources of information
Basic

Lecturas obrigatorias

Poesía lírica del Siglo de Oro, ed. de Elías L. Rivers, Madrid, Cátedra, 2005.

Poesía de los Siglos de Orp, ed. de F. Pedraza y M. Rodríguez Cáceeres, Madrid, Penguin, 2016.

Selección de textos poéticos facilitados pola profesora.

Complementary Aranda, José Carlos (2009). Como se hace un comentario de texto. Córdoba, Berenice
Moral Aguilera, Rafael del, (2004). Diccionario práctico del comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Vera Luján, Agustín, et. alt (2014). el comentario de texto: teoría y práctica. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
Navarro Durán, Rosa (1995). La mirada al texto. Comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Azaústre Galiana, A. y J. Casas (1997). Manual de retórica española. Barcelona, Ariel
Lausberg, Heinrich (1975). Manual de retórica literaria: fundamentos de una ciencia de la literatura. Madrid, Gredos
Cassany, Daniel (2006). Taller de textos: leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona, Paidós
Hernández Guerrero, J. A. y M. C. García Tejera (2005). Teoría, historia y práctica del comentario literario, principios, criterios y pauta para la lectura crítica de la literatura. Barcelona, Ariel


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.