Identifying Data 2020/21
Subject (*) Linguistic Analysis of Spanish Texts Code 613G01047
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Acin Villa, Esperanza
E-mail
esperanza.acin@udc.es
Lecturers
Acin Villa, Esperanza
E-mail
esperanza.acin@udc.es
Web
General description Análisis e comentario de textos representativos de diversas variedades lingüísticas do español.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non hai cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Lecturas
Obradoiro


*Metodoloxías docentes que se modifican
As sesións maxistrais (clases expositivas) substitúense por materiais de auto aprendizaxe dispoñibles en Moodle
As sesións de obradoiro impártense a través de Teams


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico
Videochamada por Teams en horario de tutorías

4. Modificacións na avaliación
Non hai
Os comentarios de texto que se avalían entréganse por Moodle

*Observacións de avaliación:
As mesmas que se observan no apartado "Avaliación" desta guía
A avaliación e as observacións son válidas tanto para a primeira oportunidade como para a segunda

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Coñecer a crítica textual e a edición de textos.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer diferentes métodos de analise e comentario de textos A1
A3
A14
B1
B7
B10
Analizar e comentar diferentes tipos de textos, aplicando diferentes metodoloxías e integrando os coñecementos adquiridos en outros cursos e materias A1
A2
A5
A11
A15
B5
Producir diferentes tipos de textos A10
A16

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción ao comentario lingüístico de textos Análise filolóxica e lingüística: obxectivos, metodoloxías, niveis
2. O comentario sincrónico de textos Análise e comentario de textos contemporáneos en español
3. O comentario diacrónico de textos Análise e comentario de textos da historia do español

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A14 B5 16 23 39
Workbook A1 A3 A5 A14 0 15 15
Workshop A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 16 40.5 56.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nas clases expositivas a profesora explicará os contidos e as metodoloxías de análise e comentario máis importantes.
Workbook Os alumnos lerán as lecturas recomendadas, que se consideran importantes e necesarias para completar os contidos e as metodoloxías da materia.
Workshop Nas sesións de obradoiro realizaranse actividades de análise e comentario de textos a través das cales os alumnos poñerán en práctica os coñecementos e metodoloxías adquiridas.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Description
-

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A10 A11 A15 A16 B1 B5 B7 B10 Ao longo do cuadrimestre realizaranse análises e comentarios de diversos textos. Avaliaranse catro. Para ser cualificados na materia, deben entregar un mínimo de tres. E para aprobar hai que obter unha nota media mínima de 5 (sobre 10). 100
 
Assessment comments

-


Sources of information
Basic Marimón Llorca, Carmen (2008). Análisis de textos en español. Teoría y práctica. Alicante: Universidad de Alicante
Castillo Lluch, Mónica y Lola Pons Rodríguez (eds.) (2011). Así se van las lenguas variando. Nuevas tendencias en la investigación del cambio lingüístico en español. Berna: Peter Lang
Crespillo, Manuel (ed.) (1997). Comentario lingüístico de textos. Málaga: Universidad de Málaga
Echenique, María Teresa et al. (1997). El análisis textual. Comentario filológico, literario, lingüístico, sociolingüístico y crítico. Salamanca: Biblioteca Filológica
Ariza, Manuel (2008). El comentario filológico de textos. Madrid: Arco/Libros, 3.ª ed.
Pons Rodríguez, Lola (2006). Historia de la Lengua y Crítica Textual. Madrid: Iberoamericana
Loureda Lamas, Óscar (2009). Introducción a la tipología textual. Madrid: Arco/Libros, 2.ª ed.
Clavería, Gloria y Dolors Poch (coord.) (2010). l otro lado del espejo. Comentario lingüístico de textos literarios. Barcelona: Ariel
Pons Rodríguez, Lola (2010). La lengua de ayer. Manual práctico de Historia del Español. Madrid: Arco/Libros
Bassols, Margarida y Anna María Torrent (1997). Modelos textuales. Teoría y práctica. Barcelona: Eumo - Octaedro
Ariza, Manuel (ed.) (1992). Problemas y métodos del análisis de textos. Sevilla: Universidad de Sevilla
Narbona, Antonio (2010). Textos hispánicos comentados. Córdoba: Universidad de Córdoba
Frago Gracia, Juan Antonio (2002). Textos y normas. Comentarios lingüísticos. Madrid: Gredos
Fernández Ordóñez, Inés (2012). Transmisión y metamorfosis. Salamanca: SEMYR
Briz, Antonio y Grupo Val.Es.Co (2000). ¿Cómo se comenta un texto coloquial?. Barcelona: Ariel

Complementary

-


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Spanish Morphology/613G01021
History of Spanish/613G01025

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Text Grammar/613G01039

Subjects that continue the syllabus
Varieties of Spanish/613G01032
Aspects of the History of the Spanish Language/613G01043

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.