Identifying Data 2015/16
Subject (*) Lingua e Cultura Clásica Code 613G01006
Study programme
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
E-mail
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
Lecturers
Ferraces Rodriguez, Arsenio
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
E-mail
a.ferraces@udc.es
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
Web
General description Estudo da lingua latina e doutros aspectos da cultura latina da Antigüidade, con especial atención á comprensión e tradución de textos.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aplicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina A1
A23
B1
C3
Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos A2
B7
Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa pervivencia na civilización occidental A13
B8
Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos A11
B7
Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e outras ferramentas de procura de información adquirindo capacidade de autoformación no campo de estudos da filoloxía latina. A11
B1
B3
C3
Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a gramática histórica e a historia das literaturas española, galega e inglesa A14
B5
Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva B6
Apreciar a diversidade B8

Contents
Topic Sub-topic
1 Instrumentos para o estudo da civilización latina e o seu legado 1.1 Principais recursos bibliográficos para o estudo da cultura clásica e da lingua latina
1.2 Outros recursos dispoñibles na web
2 Morfoloxía nominal da lingua latina I
2.1 Concepto de caso e de declinación
2.2 A flexión dos substantivos
2.3 A flexión dos adxectivos

3 Morfoloxía nominal da lingua latina II 3.1 A flexión dos pronomes persoais
3.2 A flexión dos pronomes demostrativos
3.3 A flexión dos pronomes fóricos
3.4 A flexión do pronome relativo
4 Morfoloxía verbal da lingua latina 4.1 As formas do tema de presente
4.2 As formas do tema de pasado
4.3 As formas da voz pasiva
4.4 Infinitivos, xerundio e participios
5. Sintaxe da lingua latina I: a oración simple e a oración de relativo 5.1 Funcións e usos dos casos
5.2 Sintagmas preposicionais
5.3 As oracións de relativo
6. Sintaxe da lingua latina II: a subordinación substantiva 6.1 As oracións de infinitivo (AcI)
6.2 As oración ssubordinadas substantivas sindéticas (conxuncións quod, ut, ne)
7 Sintaxe da lingua latina III: a subordinación adverbial 7.1 Oracións causais
7.2 Oracións temporais
7.3 Oracións finais
7.4 Oracións consecutivas
7.5 Oracións condicionais
7.6 Oracións concesivas

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A13 A14 B3 22 22 44
Workbook A13 B8 0 20 20
Document analysis A1 A2 A11 B5 B7 C3 22 44 66
Objective test A23 B1 B6 2 16 18
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital.
Workbook A lectura por conta do estudante da Eneida de Virxilio terá carácter obrigatorio e será avaliada mediante un control de lectura. Na aula darase lectura pública a textos diversos ao longo dalgunhas das sesións prácticas
Document analysis Exercicios de análise e comentario lingüístico de textos latinos. Estes exercicios levaranse a cabo maioritariamente nas sesións prácticas.
Objective test Os estudantes farán un exercicio práctico a metade do cuatrimestre sobre as cuestións desenvolvidas nos catro primeiros temas, e un segundo exercicio práctico a final de curso sobre as cuestións desenvolvidas na totalidade do temario.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Description
O estudante poderá asistir a titorías individuais a petición propia ou concertadas polo profesor, a fin de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workbook A13 B8 O estudante dará conta do aproveitamento da lectura obrigatoria da Eneida por medio dun exercicio de control de lectura. 10
Document analysis A1 A2 A11 B5 B7 C3 As diversas actividades de análise e comentario de textos faranse en sesións presenciais de carácter práctico e con dinámica de grupo. Valorarase tanto a asistencia e participación activa na aula (10%) como os resultados de eventuais traballos individuais que se propoñan (que deberán ser entregados por escrito) e os controis de contidos que poidan facerse periódicamente (20%). 40
Objective test A23 B1 B6 Probas escritas individuais de carácter práctico, que se efectuarán, respectivamente, a metade e a final de curso a propósito dos diversos contidos desenvolvidos, tanto nas sesións maxistrais como nas sesións de carácter práctico. Requirirase unha cualificación mínima de 4 en cada unha destas probas para poder facer media cos demais conceptos. 50
 
Assessment comments

En caso de que as actividades presentadas por escrito non cumpran unhas esixencias mínimas de corrección lingüística, serán devoltas sen cualificar ao estudante para que as revise e as entregue de novo.

Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xuño poderán repetir en xullo as probas obxec tivas con arreglo á seguinte porcentaxe: control de lectura: 10%; proba de análise morfolóxica (40%); proba de análise morfosintáctica e tradución (50%). Como na primeira oportunidade, tamén na segunda a proba escrita deberá obter, como mínimo, unha calificación de 4 puntos (con exame calificado sobre 10) tanto na parte correspondente a análise morfolóxica como na correspondente a análise morfosintáctica e tradución.

O estudante será cualificado con Non Presentado en caso de que non realice as probas obxectivas previstas.

O estudante matriculado na modalidade de tempo parcial será dispensado de asistencia ás sesións prácticas. A porcentaxe da avaliación correspondente a estas será compensado na baremación das probas obxectivas, que pasarán do 50% ao 90%.


Sources of information
Basic Virgilio (2008). Eneida. RBA editores
Georges Hacquard (2008). Guía de la Roma antigua. Atenea
J. Molina Yévenes (1993). Iniciación a la fonética, fonología y morfología latinas. Barcelona
Tomás González Rolán e Lisardo Rubio (1985). Nueva gramática latina. Madrid
Lisardo Rubio (1995). Nueva sintaxis latina simplificada. Madrid. Ediciones clásicas
J.M. Baños Baños (2009). Sintaxis del latín clásico. Madrid. Liceus

The Classics Page

http://www.thelatinlibrary.com/classics.html

 

Recursos para la literatura clásica (USAL)

http://clasicas.usal.es/portal_recursos/index.php?option=com_content&view=category&id=12&Itemid=16

 

Interclassica (Univ. de Murcia)

http://interclassica.um.es/

 

Analecta Malacitana (Univ. Málaga)

http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm 

 

Ludus litterarius

http://www.luduslitterarius.net/

 

Resumos de gramática latina

http://www.aplicaciones.info/latin/lagrama.htm

 

Exercicios de gramática latina

http://www.aplicaciones.info/latin/latin.htm

 

Traducións castelás da Eneida

 

http://es.wikisource.org/wiki/Eneida_(Ochoa) (Traducción de Eugenio de Ochoa)

http://es.wikisource.org/wiki/Eneida (traductor desconocido)

 

Traducións inglesas da Eneida

http://www.gutenberg.org/catalog/world/readfile?fk_files=722084 (Dryden)

http://www.bibliomania.com/0/2/173/1106/frameset.html

 

A Eneida na Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Aeneid

http://es.wikipedia.org/wiki/Eneida

http://gl.wikipedia.org/wiki/Eneida

http://pt.wikipedia.org/wiki/Eneida

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

É altamente recomendable que os estudantes teñan previamente adquiridos coñecementos de análise morfolóxica e sintáctica en xeral así como unas nocións básicas acerca do funcionamento do sistema morfolóxico da lingua latina.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.