Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Lingua Inglesa 1 Código 613G02003
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
emma.lezcano@udc.es
Profesorado
Dixon , Keah Amy
Lezcano Gonzalez, Emma
Correo electrónico
keah.dixon@udc.es
emma.lezcano@udc.es
Web
Descrición xeral Descrición e uso da lingua inglesa nun nivel intermedio alto (B2.1)

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Seguir unha conversa sobre asuntos cotiáns ou de carácter xeral, participar espontáneamente e ser capaces de expresar sorpresa, felicidade, tristeza, interese, indiferenza etc. A6
B4
C2
Entender as ideas principais dun discurso oral ou escrito sobre asuntos cotiáns, de actualidade, ou sobre temas persoais, separándoas dos detalles específicos. A6
B4
C2
Comprender a descrición de acontecementos, de sentimentos e de desexos en cartas persoais e en textos relacionados cos campos semánticos do programa. A6
B3
C2
Localizar información relevante en textos longos ou obter información de distintas partes do texto ou de varios textos para resolver un problema específico, así como identificar as conclusións en textos de argumentación claros e recoñecer a liña desa argumentación. A6
A15
B5
B6
C2
Expoñer e cohesionar de forma máis ou menos elaborada experiencias, desexos, opinións, proxectos, reaccións etc. A6
A9
A15
B4
C2
Comentar as opinións doutras persoas, comparando e contrastando alternativas, avaliando que facer, a onde ir, ou que elixir. A6
A9
A15
B4
C2
Presentar un tema coñecido sobre os campos semánticos traballados o outros relacionados para que poida ser seguido sen dificultades, explicar os puntos significativos con razoable precisión e ser capaz de contestar as preguntas que xorden. A6
A9
A15
B1
B3
B5
B6
C2
Escribir textos ben enlazados e gramaticalmente correctos sobre temas que son coñecidos ou de interese persoal e describir experiencias e impresións así como formular peticións ou solicitudes concretas de xeito sinxelo. A6
A9
A15
B3
B4
B6
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. Gramática 1.1. Formación de preguntas
1.2. Uso de determinantes, cuantificadores e nomes
1.3. Uso de adxectivos e adverbios
1.4. Uso de tempos verbais
1.5. Uso da voz pasiva
1.6. Uso de verbos con partícula e frases idiomáticas

2. Vocabulario 2.1. Educación e aprendizaxe
2.2. Personalidade, aparencia e carácter
2.3. Viaxe e movimento
2.4. Actividades deportivas e de ocio
3. Redacción 3.1. Aspectos básicos:
3.1.1. Puntuación
3.1.2. Uso de maiúsculas
3.1.3. Ortografía
3.1.4. Estrutura oracional
3.2. Redacción de párrafos:
3.2.1. Estrutura
3.2.2. Tipos
3.3.3. Coherencia e cohesión
3.3. Resumo e toma de notas
3.3.1. Toma de notas
3.3.2. A paráfrase
3.3.3. O resumo
3.4. Redacción de correos electrónicos
3.4.1 Graos de formalidade
3.4.2. Correos formais e informais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A9 B4 B4 2 0 2
Sesión maxistral A6 A15 B1 B3 C2 26 15 41
Seminario A6 A9 A15 B3 B4 B5 12 12 24
Discusión dirixida A6 A9 A15 A6 B4 B5 C2 C2 7 3 10
Lecturas A6 B1 B3 B6 C2 2 8 10
Portafolios do alumno A6 A9 A15 B3 B6 5 15 20
Traballos tutelados A6 B3 B5 B6 C2 0 7 7
Proba mixta A6 A9 A15 B1 B3 B6 C2 0 15 15
Presentación oral A6 A9 A15 B3 B5 B4 4 4 8
Aprendizaxe colaborativa B3 B4 B6 2 10 12
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Primeira toma de contacto coa lingua inglesa en xeral e coa materia en particular, en que se desenvolven actividades destinadas a obter información relevante sobre o alumnado así como sobre as súas competencias iniciais en lingua inglesa, co fin de articular a docencia de xeito que se favorezan aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos saberes previos e intereses do alumnado.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de lles transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Seminario Aulas de carácter práctico en que se desenvolven as catro destrezas arredor dun tema dos que se poden atopar nos contidos ou outros que podan ser de interese xeral. Deste xeito, haberá seminarios de lectura, redacción e comprensión audiovisual case todas as semanas do curso.
Discusión dirixida Actividades desenvolvidas polo alumnado en grupos, coordinados pola profesora lectora, en que porán en práctica a súa destreza oral en lingua inglesa e se debaterán temas de forma libre, informal, espontánea e sinxela.
Lecturas Todo o material que o estudantado terá que ler fóra da aula para a realización dalgúns exercicios de comprensión lectora así como todas as lecturas que poidan facer en inglés para outras materias. Tamén se considerarán "lecturas" a lectura de xornais, revistas, foros de internet, etc. en lingua inglesa, actividade que recomendaremos encarecidamente.
Portafolios do alumno O portafolio consistirá na recompilación das diferentes tarefas de redacción e de comprensión lectora encomendadas polo profesorado durante o cuadrimestre.


Traballos tutelados O alumnado deberá realizar un traballo en grupo ("project") sobre un tema que se especificará ao inicio do curso. Con este traballo preténdese promover a aprendizaxe autónoma do estudantado, baixo a tutela do profesorado así como a aprendizaxe colaborativa e as relacións entre a universidade e o entorno sociocultural no que se asenta.
Proba mixta Proba práctica con exercicios variados de uso da lingua, algúns de resposta breve outros de elección múltiple, outros de ordenación ou de maior elaboración. Ás veces pedirase xustificación das respostas.
Presentación oral Exposición oral dun tema que se especificará ao principio do curso seguindo as instrucións da profesora lectora.
Aprendizaxe colaborativa Traballo presencial e non presencial a través de TICs en pequenos grupos co fin de compartir información e habilidades e optimizar os resultados de aprendizaxe de todos os membros do grupo.


Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Para a realización do traballo tutelado é importante que o estudantado informe ao profesorado dos avances que vai facendo ao longo do cuatrimestre.


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A6 A9 A15 B1 B3 B6 C2 No exame oficial de xaneiro todo o alumnado deberá realizar unha proba mixta coas seguintes partes: gramática e vocabulario (20%) , comprensión auditiva (10%), comprensión lectora (15%), expresión escrita (15%). 60
Presentación oral A6 A9 A15 B3 B5 B4 Todo o alumnado deberá realizar unha presentación oral nas aulas prácticas da profesora lectora sobre un tema que se indicará ao principio do curso. O alumnado deberá tamén responder preguntas da profesora e do resto de estudantes. 10
Portafolios do alumno A6 A9 A15 B3 B6 No portafolios avaliaremos un glosario (10%) e algunhas tarefas de práctica realizadas ao longo do curso (10%). 20
Traballos tutelados A6 B3 B5 B6 C2 O "project" suporá un 10 por cento da nota final. Avaliarase a súa exposición oral gravada e a parte escrita así como o traballo realizado polo grupo ao longo do cuadrimestre. 10
 
Observacións avaliación

IMPORTANTE: 

Para superar a materia, a suma do exame final, o traballo tutelado, a presentación oral e o portafolios deberá ser 5 sobre 10, tendo en conta que a cualificación mínima do exame final e da presentación oral non poderá ser inferior a 4, aínda que a nota media total sexa 5 ou máis

Calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, utilización indebida de IA, etc.) penalizarase coa cualificación de 0 (Suspenso) na convocatoria (1ª e 2ª oportunidades), de acordo co establecido no artigo 11, 4b do "Regulamento disciplinar do estudantado da UDC". Para detectar o plaxio poderá usarse a aplicación Turnitin, que recoñece traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante.

Aplicarase unha penalización do 25% sobre a cualificación final de traballos e actividades se estes son entregados fóra de prazo sen causa xustificada (máximo retraso: 5 días).

Os/as alumnos/as que non se presenten o día das probas obxectivas de xaneiro ou xullo acadarán a cualificación de NP, se non presentaron o traballo tutelado, o portafolios ou a exposición oral.

As posibles tarefas de "extra-credit" que o alumnado realice ao longo do cuadrimestre poderán supoñer ata un 5% extra na nota final. Isto inclúe traballos voluntarios, lecturas alternativas ou calquera outra actividade proposta polo profesorado, ou proposta polo alumnado e aceptada polo profesorado.

AVALIACIÓN XULLO:

 Os/as estudantes que non teñan acadado un 4 en cada un dos bloques especificados arriba (aínda que a nota media sexa superior a 5) terán que ir á oportunidade de xullo, na que poderán recuperar as partes suspensas segundo a seguinte distribución de porcentaxes: proba mixta (60%), entrevista oral coa profesora para recuperar a presentación oral (10%), traballo tutelado (10%), actividades prácticas variadas para recuperar a parte de portafolio (20%). Daranse instrucións detalladas sobre estas actividades ao finalizar o segundo cuadrimestre.

O alumnado que se presente á convocatoria adiantada de DECEMBRO avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo.

Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica, tal e como establece a Normativa desta universidade, poderá ser avaliado en calquera das dúas oportunidades seguindo os mesmos criterios da segunda oportunidade de xullo. 

Atención á diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis naUDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ ); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).

Igualdade de xénero: Nesta materia usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores y de autoras e propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas por igual. Do mesmo xeito, procurarase identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas así como fomentar valores de respecto e igualdade. No caso de detectarse situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. 

 


Fontes de información
Bibliografía básica Mann, M. & S. Taylore-Knowles. (2006). Destination B2. Grammar and Vocabulary.. MacMillan Publishers. (WITH KEY)
Allsop, J. & P. Watcyn-Jones (1990). Test Your Phrasal Verbs. . London: Penguin.
Thomson, A.J. & A.V. Martinet. (1993). A Practical English Grammar.. Oxford: OUP
Brook-Hart, G. & Vanessa Jakeman (2008). Complete First Certificate.. Cambridge: C.U.P.
Murphy, R (1990). English Grammar in Use.. Cambridge: C.U.P.
Carter, R. et al. (2011). English Grammar Today. Cambridge: C.U.P
McCarthy, M. & F. O’Dell (2002). English Vocabulary in Use. Cambridge: C.U.P
Vince, Michael. (2009). First Certificate Language Practice. English Grammar and Vocabulary. . MacMillan Publishers.
Thomas, Barbara, Hashemi, Louise. & Laura Matthews (2015). Grammar and Vocabulary for First (with answers). Cambridge University Press
Prodromou, L. (1999). Grammar and Vocabulary for First Certificate.. Harlow: Longman
Beaumont, D. & C. Granger. (1991). Heinemann English Grammar. Oxford: Heinemann.
Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford: OUP
Allsop, J. & P. Watcyn-Jones. (1990). Test Your Prepositions.. London: Penguin.
Simon, P. (2016). The Grammaring Guide to English Grammar.. My E-Book Pulishing House
Yates, Jean (2011). The Ins and Outs of Prepositions. Hauppauge, NY: Barron's

Outros libros de interese

· 


·Collie, Joanne. & S. Slater. 1992. Cambridge Skills for Fluency: Listening 3. Cambridge: C.U.P.

· Collie, Joanne. & S. Slater. 1992. Cambridge Skills for Fluency: Speaking 3. Cambridge: C.U.P.

· Greenall, S. & Diana Pye. 1993. Cambridge Skills for Fluency: Reading 3. Cambridge: C.U.P.

· Greenall, S. & M. Swan. 1986. Effective Reading. London: Cambridge: C.U.P

· Hashemi, Louise. & Barbara Thomas. 2003. Cambridge Grammar for First Certificate. Cambridge: C.U.P.

· Littlejohn, Allison. 1993. Cambridge Skills for Fluency: Writing 3. Cambridge: C.U.P.

· Redston, C. & Gilly Cunningham. 2007. Face2Face Upper-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.

· Swan, M. & Catherine Walter. 1997. How English Works. Oxford: O.U.P.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías